Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra alibaba kopier?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 61
Fra  Cykelhelten.dk Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude! Smile

Jeg har fået gode råd mht. import fra jer, hvor i har forslået siden alibaba.com

Jeg er meget interesseret i racercykler, og ser det som en mulighed at importere dem, og sælge dem igen herhjemme.

Mit spørgsmål til er er så, om jeg kan stole på, at varene er "ægte" og ikke kopier. Nogen af cyklerne kan man få for små 19.000 kr, hvor de herhjemme sælges for 30.000 kr. Virksomhederne skriver som om de er 100% ægte, men jeg ville lige høre jer, for en sikkerhedsskyld 

På forhånd tak

Mvh Smile

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 20:05

Ved ikke om de er ægte eller ej, du kan resikere de ikke er. Men du skal også være opmærksom på, at man ikke bare må parallelimportere.

Fra Højslev
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 129
Fra  Lethers Skrevet kl. 20:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det bedste du kan gøre for at sikre dig at mærket er ægte, er at notere navn og virksomhedsnummer ned. Derefter kontakter du brand eller mærke og forhøre dig om det er en godkendt forhandler af deres produkt.

Jeg sælger selv sko og tøj og her bliver mærkevarer "overproduceret" og solgt til meget lave priser. Bøderne er store! Som regel siger jeg til mig selv, er det for godt til at være sandt så er det nok også det. Stort set alle cykler bliver lavet i Taiwan og ikke Kina. Men forhør dig.

Til svaret om at det er parallelimport. Nej det er det kun såfremt man køber af tredje part i samme zone. EU er en zone for sig selv. Så du må ikke bringe trademarks eller kendte mærker ind i EU uden tilladelse da priserne er meget forskellige fra zone til zone. En CocaCola har også en anden pris i Kina :)

Håber det gav svar. Når du får tilladelse af mærkefabrikanten, husk at få et juridsk dokument. God fornøjelse med import.

Jeg er ejer af Marketingsvirksomheden Lethers.dk. Online markedsføring og rådgivning til dig!

Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 61
Fra  Cykelhelten.dk Skrevet kl. 13:03

Ok, det vil jeg huske!

Tusind tak skal til jer begge, så blev jeg lidt klogere på området Wink

God påske!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)