Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online kontor PC eller MAC

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Helsinge
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 34
Fra  IT Eksperten ApS Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ebbe

Du er altid velkommen til at vende tilbage også hvis der er andet IT relateret jeg kan hjælpe med.

Desværre har jeg ikke erfaring med Workbook.

Mvh

/Michael

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvilken form for løsning du skal bruge, skal jeg ikke gøre mig klog på, men jeg kan ihvertfald give dig et indblik i hvad vi bruger i MediaMouse - vores dagligdag minder til dels om din. Dog med den ekstra detalje at vi arbejder med astronomiske datamængder (den sidste statestik viste at vi internt gennemsnitligt flytter lidt over 100 gigabyte data om dagen.

Vi har servere fordelt på Windows Server platforme og et utal af forskellige former for Unix/Linux-servere.
Pga. datamængderne står de fleste af vores servere og centrale storage i huset. Men det meste af det kører enten spejlet eller virtualliseret, så vi ikke er så sårbare over for at hardware-nedbrud. Backup'en kører både remote om natten og med vores egen snapshot-server som hver 3 time i dagtimerne tager et komplet snapshot af de data som ligger på storage-serverne. Det er for at undgå at vi mister mere end 3 timers arbejde, hvis f.eks. nogen kommer til at slette en kundes projektmappe eller overskrive en fil der ikke burde være ændret.

Men omkring adgangen kører vi med en 3-delt løsning:
- RemoteDesktop til adgang hjemmefra via PC, Mac, iPad eller lignede som er koblet til en fast forbindelse via VPN.
Med denne kan vi fange alt vi kører via MS Exchange (email, kalendere, kontakter m.m.). Denne er den universelle forbindelse, da vi med denne kan tilgå alt inklusiv storage. Men som sagt kræver det en stabil hurtig forbindelse, så det er bedst hjemmefra.
- Webaccess kører også via Exchange, men over http og derved kan fanges fra praktisk talt alt der kan køre en browser. Men den har den begrænsning at den kun kan tilgå vores email, kalender og kontakter - ikke andet end dette.
- Flow er vores eget system som kører internt i huset, men også kan nås via http. Det er dette system som holder styr på vores produktionsworkflow og prisberegninger. Det er via dette system jeg f.eks. kan regne et tilbud til en kunde selvom jeg ikke er fysisk i MediaMouse. Tilbuddet kan også ændres eller skiftes til en produktionsordre. Og når det er en produktionsordre, så kan jeg følge status på opgaven og se hvor langt den er nået, hvilke maskine den er booket ind på - og så endda se den pågældende maskines status.

Men alt dette ovenstående, bortset fra datamængderne og vores Flow-system, vil man i realiteten også kunne få med en Cloud-løsning.
Groft set vil man kunne klare det meste via Gmail, Outlook i cloud-udgave eller noget helt andet. Og lige så snart du er over i disse løsninger, så kan de fleste af dem køre uanset om det er PC, Mac, iPad, iPhone, Android, Windows Phone eller noget lignende. Alle Cloud-løsningerne jeg kender til er også omfattet af en backup-løsning. Så det ville måske være den rigtige vej at kigge for dig? Så kan du og dine medarbejdere køre med lige præcis den computer eller mobile enhed som de ønsker.

/Jesper

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)