-> Fordi ordningen blev udnyttet af diverse små grøntforhandlere og frisører som lukkede / åbnede forretningerne.
Men så lad mig foreslå en ordning med 50/50 lån og tilskud . Så man låner de 25.000 og får 25.000 i tilskud ved opstart af første virksomhed.
Det er kun ejeren der får tilskud og man kan kun få det 1 gang.
Herunder forpligter det ejeren at gøre noget for at kunne betale lånet af indenfor en bestemt periode f.x 1 år.
Det vil kunne hjælpe mange igang fordi mange har svært ved at finde startkapital første gang i bankerne - muligt beløbet skal være noget andet men ikke mindre end 50.000.
IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice
Nejtak.. jeg er altså ikke på.. hele tanken om tilskud er mig så inderligt imod.. Hvorfor skal jeg først betale skat for at få pengene tilbage efterfølgende.. Hvorfor skal jeg betale skat for at få børnepenge, når jeg skal betale for børnehave når jeg hellere bare vil have at det koster præcis det, som det skal koste, så vi kan konkurere på markedsvilkår..
Min kone har astma og køber dyr inhalator med tilskud fra det offentlige, men googler man den samme spray i USA koster den under halvdelen.. Tilskud gør kun én ting - hæver markedsprisen (selvfølgelig) og staterne begrænser den fri bevægelighed igennem toldmure, punktafgifter m.v.
En tilskudsordning til iværksættere vil blot få markedsprisen til at stige og det er derfor at det er en så forbandet dårlig idé, for det vil få færre til at blive iværksættere og ikke flere..
/Morten
“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide
Som kommende byrådskandidat følger jeg lige med i alle de gode og mindre gode kommentar og forslag.
Som Politiker er det vel også nemmere at skrive, end evt. selv skrive hvad du mener og så stå på mål for det? Du skal jo møde vælgerne på et tidspunkt.. Det er da virkelig tyndt at skrive at du følger med i gode og mindre gode forslag - du skal som politiker sige hvad du synes, kommentere de forslag er gode og argumentere mod dem, som er dårlige - det er sgu da det, som politik går ud på!
“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide
Som Politiker er det vel også nemmere at skrive, end evt. selv skrive hvad du mener og så stå på mål for det? Du skal jo møde vælgerne på et tidspunkt.. Det er da virkelig tyndt at skrive at du følger med i gode og mindre gode forslag - du skal som politiker sige hvad du synes, kommentere de forslag er gode og argumentere mod dem, som er dårlige - det er sgu da det, som politik går ud på!
Politik burde også gå ud på at samle viden om et område FØR man udtaler sig. Nu er der et stykke fra lokale mærkesager til et landspolitisk spørgsmål som det som I jo mere end fint er ved at flå hovederne af hinanden af. Hvis alle politikere kun udtalte sig når de viste noget om sagen eller havde noget fornuftigt at sige, ville det sku være skønt.
Jeg manglede faktisk bare en "følg med / husk debat knap", så havde jeg nøjes med at trykke på den og havde ikke afbrugt Jeres mudderkastning mod hinanden - alle herinde er nok med en margen på 15 - 20 % helt enig i hvordan Danmark brde være
Jeg manglede faktisk bare en "følg med / husk debat knap", så havde jeg nøjes med at trykke på den og havde ikke afbrugt Jeres mudderkastning mod hinanden - alle herinde er nok med en margen på 15 - 20 % helt enig i hvordan Danmark brde være
Du kan ikke være seriøs, der er mere latterlig mudderkastning i dansk politik end der nogen sinde vil være på Amino. Og ja det er et drømme scenarie at danske politikere ved hvad de taler om, og det kommer i almindelighed aldrig til at ske grundet det faktum er de generelt hverken er klogere eller dummere end gennemsnittet af mennesker. Og de får så i øvrigt sjældent, dem der endelig ved noget, lov til at beskæftige sig med det de ved noget om. Se blot på hvem der sidder på taburetterne på ministerposterne.
At du begynder at bevæge dig ud i at vide hvad andre mener eller tænker om Danmark uden at have nogetsomhelst belæg for det, gør at du allerede nu er ved at begrave din politiske løbebane, den varede ikke længe :)
Det handler også om attituden til iværksætteri. Feks er der folk der for lyst til at blive selvstændige når der tales om illojalitet og trusler om stævning når en kunde til ens gamle arbejdsplads har taget kontakt til en for at købe ens ydelser?
Ellers handler det om der er god infrastuktur i hele landet såsom fibernet, at universiteterne har inkubatorer for studenternes virksomhedsideer.
Politikerne ska ikke blande sig de kan overvåge markedet og gribe in om det gå galt
Godt du bringer spørgsmålet på bane! Men selv om politikerne har talt meget om iværksætteri, handler politikerne stik modsat. Politikerne ligger mere og mere under for stærke faglige organisationer, der vil have deres medlemmer fuldtidsansat. Hvilket betyder, at f.eks. en ekstern lektor på et universitet nu pludselig kan undervise 450 timer årligt, hvor vedkommende tidligere kunne undervise næsten det dobbelte.
Hvad har det med iværksætteri at gøre?
Jo, pågældende eksterne lektor kunne meget vel have sin egen business inden for konsulentbranchen.
De stigende formalistiske krav, hvor man siger at den helt rigtige uddannelse er alfa og omega, mens stor arbejdsmæssig erfaring - tracking record - betyder mindre, er gift for den frie freelancer og iværksætter. Så aftalemæssigt vil jeg mene, at Danmark i dag faktisk er mere iværksætterfjendtligt.