Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af bogføringssystem - Meninger omkring www.e-conomic.dk ?

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jydekompagniet:

Hej Martin,

Ja, spørgsmålet er stadig relevant for mit vedkommende. Tror nu nok jeg vælger e-conomic.

Det er dog også interessant at vide, om de har ændret på fejlene, som står skrevet i denne tråd.

Måske nogen kan fortælle, om e-conomic er gode til at "lytte til brugerne"?

Jeg har kun haft gode oplevelser, når jeg har haft kontakt med dem. Om de er gode til at lytte ... ja - det er de. De gør dog som alle andre virksomheder med udvikling indenfor specifikke programmer - de prioriterer. Er der kun 1 ud af f.eks. 3.000 der har et specifikt ønske, er det nok ikke på førsteprioriteten, men er der mange med samme ønske, vil de nok opprioritere. Herudover har man jo altid mulighed for at kontakte dem med specifikke ønsker, og høre om en af deres udviklere kan udvikle et eller andet. Det koster naturligvis firmaet for denne udvikling - men det gør det jo også med alle andre programmer, man vil have specialsyet til ens behov.

Endelig - hvis du vælger e-conomic, er vi jo mange superbrugere herinde, der kan hjælpe med spørgsmål og gode råd og vejledninger :)

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 13:55

Hej SusanneK.nu,

Tak for dine svar! Specielt din sidste pointe er et fremragende argument Wink

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 8
Fra  Simpelt Regnskab ApS Skrevet kl. 22:51

Min partner og jeg har for nyligt lanceret simpeltregnskab.dk, et online regnskabssystem til selvstændige og freelancere. Det er gratis at prøve de første 2 måneder - herefter koster det kun 499,- om året.

Vi håber det er et reelt alternativ til større løsninger for de mange mindre virksomheder, der ikke har avancerede behov.

Kom endelig med kommentarer og ideer - der er gode muligheder for at de bliver implementeret i næste version.

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 18:22

Joakim Nygård:

Min partner og jeg har for nyligt lanceret simpeltregnskab.dk, et online regnskabssystem til selvstændige og freelancere. Det er gratis at prøve de første 2 måneder - herefter koster det kun 499,- om året.

Vi håber det er et reelt alternativ til større løsninger for de mange mindre virksomheder, der ikke har avancerede behov.

Kom endelig med kommentarer og ideer - der er gode muligheder for at de bliver implementeret i næste version.

Det ser jo faktisk simpelt og overskueligt ud - navnet er helt rigtigt!

1. Kommer der abonnementmodul, så det er muligt at automatisere løbende faktureringer?

2. Hvad med bilags- og dokumentindscanning så bilag kan samles i regnskabsprogrammet?

3. Hvordan er det med moms ved køb/salg med andre lande? Gør Simpelt Regnskab det nemt?

4. Fakturaer som sendes fra e-conomic står med deres e-mail adresse som afsender. Kan man få egen adresse som afsender hos Simpelt Regnskab? 

Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:00

Ang. punkt 2, med indscanning af bilag. Man skal være opmærksom på, at dette kræver en større database end man lige regner med. Indscannede bilag vil ligge som billedfiler og fylder derfor væsetligt mere end intastede data.

Dog ved jeg jo ikke hvordan dette system er hosted og hvor meget database plads der fælger med i den pris der nævnes. Men i hvert fald, kan det gøre prisen højere end man regner med i hosting og dermed skal man vurdere om prisen stadig er konkurrence dygtig i forhold til den ekstra funktion der i lægges programmet.

Mvh Sanne :-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 8
Fra  Simpelt Regnskab ApS Skrevet kl. 21:06

Jydekompagniet:

Det ser jo faktisk simpelt og overskueligt ud - navnet er helt rigtigt!

1. Kommer der abonnementmodul, så det er muligt at automatisere løbende faktureringer?

2. Hvad med bilags- og dokumentindscanning så bilag kan samles i regnskabsprogrammet?

3. Hvordan er det med moms ved køb/salg med andre lande? Gør Simpelt Regnskab det nemt?

4. Fakturaer som sendes fra e-conomic står med deres e-mail adresse som afsender. Kan man få egen adresse som afsender hos Simpelt Regnskab? 

Tak for dine gode spørgsmål.

1. Det er vi bestemt åbne for, hvis det er et udbredt behov. Ideelt set vil vi hellere gøre det så let at oprette fakturaer, at det ikke er nødvendigt :)

2. Det ville være rigtig smart, men det forudsætter en metode til indscanning og det kan ikke gøres online. Vi har dog talt om at gøre det muligt at uploade allerede indscannede billeder.

3. Det er endnu ikke understøttet, men vi arbejder på sagen, bl.a. ved erhvervelsesmoms.

4. Vi har på nuværende tidspunkt valgt at man selv skal sende sine fakturaer efter download. Det synes vi giver et bedre overblik over hvad der er sendt og hvad der står i mailen. Ulempen er selvfølgelig lidt flere trin i processen og vi vil da også tage det op til genovervejelse, hvis flere forespørger muligheden.

Vi ønsker at tiltrække små selvstændige og freelancere, hvad der naturligvis vil påvirke valg af implementerede funktioner.

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 21:11

hvis i får en god understøttelse af handel med udlandet (jeg køber næsten alle mine varer i udlandet) vil jeres program helt sikkert lyde som et godt alternativ til summa, som jeg bruger nu!

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 22:36

Joakim Nygård:

Det er meget overskueligt at navigere rundt, men et eller andet fungerer ikke helt simpelt for mig.

Hvordan bogfører jeg på en modkonto (kasse eller bank)?

Hvordan vælger jeg et kontonummer?

Jeg har ikke fundet ud af andet end, at systemet kan samle op på udgifter og indtægter samt beregne skyldig/tilgodehavende moms. Men hvor er momsen posteret?

Enten er det så uhyre simpelt, at det blot erstatter de gammeldags 'spyd' - et til indtægter - og et til udgifter.

Eller også er det slet ikke så simpelt endda! Det er i hvert fald ikke nemt, at finde de helt basale ting som en kontoplan, udskriftmulighed, posteringsoversigt osv osv.

Lidt mere info på systemet kunne være ønskværdigt.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 23:24

Er der nogen, der har prøvet simpeltregnskab?

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)