Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af bogføringssystem - Meninger omkring www.e-conomic.dk ?

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 13. Dec 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Til en opstarter er E-Conomic generelt godt.

Desværre har udviklerne dog slet ingen interesse i at udvikle på systemet overhovedet, til systemets få, men indlysende mangler. Fx. tildeles alle posteringer, man laver, som udgangspunkt samme bilagsnr, hvis ikke man manuelt redigerer i dem inden disse posteres i systemet. Og når først disse er blevet posteret, så er det slf. "bordet fanger" med bilagsnummeret, og man kan slet ikke redigere i bilagsnr. Jeg har fortalt E-conomic folkene omkring denne fejl, der let kunne forløses ved at nye posteringer per default fik tildelt et nyt bilagsnr., eller ved at man i det mindste kunne redigere i en posterings bilagsnummer (hvad der jo regnskabs-mæssigt er intetsomhelst galt i, dette kan man i fx. Sumsummarum). Hvad man oplever er, at E-Conomic folkene anerkender at godtnok er dette en indlysende mangel, som (i nogen tilfælde mere end andre) resulterer i besvær for kunden, men de vil bare ikke investere arbejdskraft i at gøre det muligt at ændre på bilagsnr. sådan som man kan i andre regnskabsprogrammer. Selvom de gerne snakker i timevis med kunden omkring det.

Dette er et godt eksempel på en fejl, der ville tage ½ time at rette, men som i fx. mit tilfælde ville have sparet mig for dage af arbejde. Og jeg tror ikke, at jeg er den eneste, der kunne tænke sig at ændre på et bilagsnummer. 

Jeg har i 2 års brug desværre ikke oplevet én eneste opdatering af, eller udvikling på systemet, og jeg tror desværre at de tænker "når først de *er* vores kunder, er der vel ikke nogen grund til at forbedre produktet", selvom de i et års tid har snakket om at udvikle en v.2. af systemet. Så, hvis du på sigt vil have et system, der ikke med sine små men kostbare (og latterligt nemt udbederlige) fejl giver dig grå hår for evigt og altid, er E-Conomic måske ikke den rigtige, de tager simpelthen ikke udbedring af fejl alvorligt, når fejlene er af typen, der først opdages *efter* man som kunde har hele regnskabet indtastet hos dem, og derfor nok aldrig gider skifte, selvom fejlene er grelle.

Hvad der er synd, da 98% af E-Conomic ellers er noget nær perfekt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:44

Hej!

Jeg forstår ikke helt, hvad du mener converge2pi, bilagsnummer tildeles dog per automatisk, og du kan da redigere i bilagsnummer

sålænge du ikke har opdateret, hvilket du også kan i Summa, og ikke mere end i E-conomic?

Hvori består dit problem?

/Peter

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 19:13

Hvis du ikke har de store behov og hvis 'billig' er en nøgleparameter, så kan du prøve at downloade Aesiras http://www.aesiras.dk/.  Reklame finansieret, men mulihed for at 'købe' reklamefri licenser. Jeg har kort testet det, og det ser egentlig OK ud. Det er jo gratis at prøve..... (Benytter p.t. C5)

Jjam

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Tilmeldt 13. Dec 06
Skrevet kl. 00:45

Goddag Peter,

Hvis man opretter posteringer udfra fx. ens netbank (som jeg gør), eller på anden vis udfra ens bilag, så sker der det at alle ens posteringer har samme bilagsnummer. Og hvis ikke, man manuelt tilretter hvert eneste postering til at have et unikt bilagsnr. inden man posterer dem...  så har de alle samme bilagsnr, og der er simpelthen intet du kan gøre ved det.

Senere henne, når du vil rette i det, så bliver du nødt til manuelt - for hvert eneste postering - at lave en "omvendt" postering for at annullere den oprindelige postering, og så lave en ny postering, der denne gang har et unikt bilagsnr. Hvis man som mig startede ud uden scanner, og bare samlede alle bilagene i papirformat, og så senere ville tilknytte ens nyindscannede bilag til ens posteringer, så opdager man at man har lavet et helt år af regnskab med samme bilagsnummer (tusinder af posteringer), hvad man skal bruge 3 dage på at spejlpostere og ompostere, fordi at der ikke er en simpel funktion for at ændre på bilagsnummer, efter at en postering er posteret.

Var det klarere?

E-conomic folkene har givet mig ret i, at manglen på en "ændre bilagsnummer" funktion er uhensigtsmæssig, blot har de sat udviklingsprioriteterne andetsteds. IMO ville en "ændre bilagsnummer" funktion ville spare mig og muligvis andre brugere for rigtig meget tid, og ville tage en udvikler højst et par timer, og bør derfor være besværet værd.

/C2P

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:05

Hej!

Ja...o.k. så er jeg med.

Vil da prøve at påvirke E-conomic fokene, idet vi er en ret stor kunde hos dem.

/Peter

Tilmeldt 13. Dec 06
Skrevet kl. 14:44

Tak Peter. :-) Tror jeg også er i deres egen interesse.

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 20:56

Hej Daniel Jepsen Big Smile

Valgte du egentlig e-conomic? Hvordan er det gået?

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 69
Fra  TraceAd Analytics Skrevet kl. 22:57

e-conomic kan enbefales med ro herfra, har brugt det siden 2004.

Sent svar, men der er nok mange der har spørgsmålet selv idag.

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 14:30

Hej Martin,

Ja, spørgsmålet er stadig relevant for mit vedkommende. Tror nu nok jeg vælger e-conomic.

Det er dog også interessant at vide, om de har ændret på fejlene, som står skrevet i denne tråd.

Måske nogen kan fortælle, om e-conomic er gode til at "lytte til brugerne"?

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 21:40

Om "fejlene" er rettet?

Converge2pi:

Hvis man opretter posteringer udfra fx. ens netbank (som jeg gør), eller på anden vis udfra ens bilag, så sker der det at alle ens posteringer har samme bilagsnummer. Og hvis ikke, man manuelt tilretter hvert eneste postering til at have et unikt bilagsnr. inden man posterer dem...  så har de alle samme bilagsnr, og der er simpelthen intet du kan gøre ved det.

Jeg har ikke prøvet den med, at importere bilag fra en fil, andet end 1 gang, og der anførte jeg bilagsnumrene i en csv-fil. Jeg benytter bankafstemningen, og der giver den ganske nydeligt fortløbende bilagsnumre. Er der noget der skal rettes, gør jeg dette nemt og hurtigt i quick-kladden. Jeg er dog ikke helt sikker på, om bankafstemningen er blevet "offentlig", eller om det kun er administratorerne, der har den til rådighed.
Converge2pi:

Senere henne, når du vil rette i det, så bliver du nødt til manuelt - for hvert eneste postering - at lave en "omvendt" postering for at annullere den oprindelige postering, og så lave en ny postering, der denne gang har et unikt bilagsnr. Hvis man som mig startede ud uden scanner, og bare samlede alle bilagene i papirformat, og så senere ville tilknytte ens nyindscannede bilag til ens posteringer, så opdager man at man har lavet et helt år af regnskab med samme bilagsnummer (tusinder af posteringer), hvad man skal bruge 3 dage på at spejlpostere og ompostere, fordi at der ikke er en simpel funktion for at ændre på bilagsnummer, efter at en postering er posteret.

Havde jeg lavet en stor del af et regnskab med samme bilagsnummer, ville jeg bestemt ikke bruge tid på at ompostere det hele, for at give dem et "rigtigt" bilagsnummer. Jeg ville nok blot udskrive bilaget med alle posteringerne på, og så i hånden notere a, b, c, d, etc. på både bilagene og posteringsarket, og sørge for, at bilagene lå i den rækkefølge, bilaget vises i bogføringen. Jeg har været ude for store virksomheder, der bogfører en hel dags bilag under samme bilagsnummer. Enormt forvirrende med så mange bilag under samme nummer, men de har da ikke fået nogen indvendinger fra revisor.

Når det så er sagt, må man ikke kunne rette i et bilagsnummer, når det først er bogført (posteret), så det er helt korrekt, at man ikke har denne mulighed i e-conomic. I visse bogføringsprogrammer kan man ændre på teksten - men det er også det absolut eneste man må kunne rette.

Så om fejlene er rettet - jeg kan ikke rigtig få øje på fejlene der nævnes, men kun se en masse fordele ved e-conomic :)

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)