Ja jeg var lidt træt i nat og fik skrevet den forkerte side på, men Martin regnede den hurtigt ud :) Det med at kunne gå tilbage og det med at give mulighed for at se hvad man har valgt må jeg helere få lavet. Det med at du ikkke ved hvad du køber kan kun skyldtes at du ikke læser hvad der står, hvis der er nogen af teksterne du ikke forstår vil jeg gerne vide det så jeg kan få dem rettet til. Mht priser så oplyses det faktisk hver gang, hvis der ikke står nogen pris er det fordi et produkt er gratis eller fordi det prisgradueres senere, og der står skam "Oprettelse" hvis der er tale om det eller "Pris" hvis det drejer sig om den faste pris. Det kan være pris skal ændres til "Abbonement"? Den med at klikke på overskriften kom af at jeg lynhurtigt blev træt af at side og klikke "marker" , "næste" da jeg testde det og tænkte at sådan ville andre nok også tænke. But i guess not, så piller jeg det da bare af igen :) Shop-systemet virker udemærket? Hvis det ikke gør vil jeg gerne have beskrevet hvordan? Hvilken browser etc. du bruger. Hvor ville du gerne hen efter du havde lagt varen i "kurven"? Den korrekte opførsel er at efter man har sammensat sin løsning og tilføjet den til kurven så skal du komme tilbage til første side så du kan samle en vare mere hvis du måtte ønske det og samtidig i venstre side kommer en kasse frem hvor du kan se dit ene produkt, tømme ordren og vise ordren.
Niels: Vi havde en model på bordet hvor man kunne se hele bestillingen på en gang, ligesom Dell gør (som vi forresten har fået enormt meget inspiration fra) Mathias: Jo prisen står der skam hvis du har behov for den, den svinger så også bare mellem 5.000 og en halv million, vil du at jeg skal skrive det på kassen? For jeg kan godt skrive ved hver kasse "Hvis du vælger denne kasse har du i næste kasse mulighed for at vælge en vare til mellem 0kr og 25.000kr" Men igen, hvor mange lag skal man så tilbyde? for valg nummer tre er også afhængigt af dit første valg. Mht dedikeret server, 1. spørgsmål "vælg leverandør" (Vælger Dell) 2. Vælg en af de her tre servere (Vælger PE860) 3. Bliver spurgt hvor meget jeg selv vil indvoldveres i opætningen, jeg vælger at jeg vil lave det hele selv (Frisk installation) 4. Bliver spurgt om operativ system (Vælger Debian) 5. Bliver spurgt om Serviceaftale (Vælger Standard) 6.Bliver spurgt hvordan jeg vil afregne trafik (vælger forudbetalt) 7.Bliver spurgt hvor meget jeg ønsker at forudbetale (vælger 25gb til 200kr) (Her er priser på) 8.Jeg bliver spurgt om antal ipadresser, (jeg vælger 1) 9.Jeg er nu færdig og bliver præsenteret for en samlet pris Der er 4 spørgsmål der drejer sig om Server hosting, fra spørgsmål 5 og frem efter er det de samme spørgsmål som knytter sig til alle produkter. nr 1 kan jeg ikke se det tekniske i, nr 2 burde ikke være volapyk for dig hvis du er ved at købe en server så burde du vide hvad Ghz, GB o.l. betyder, nr 3 er ret godt forklaret "Vil du selv sætte den op? skal vi hjælpes ad? eller skal vi gøre det hele?" og til sidst Operativ system, enten ved du selv hvad det drejer sig om ellers også har ham som har bedt dig købe serveren fortalt hvad den skal køre, du bliver nemlig kun spurgt om f.eks. Operativ system hvis det har nogen betydning for dig aka hvis du selv skal bruge det. Hvis du alligevel får os til at lave fuld service på maskinen er det dig irrelevant hvad den kører, du vil typisk være ligeglad og bare forvente noget der virker derfor bliver du ikke spurgt. Men derimod spørges du om alt der kan have relevans.
Jeg kan se to problemer. Folk forstår ikke indholdet, det kan løses ved bedre tekster men skal vide hvilke i som potentielle kunder ikke forstår og hvad det er lidt mere præcist i ikke forstår. Eller jeg kan lave front interfacet om sådan at du har alle valg samt prisudregningen på samme side det bliver en lidt stor side og jeg kan ikke lave de vilde tekstforklaringer, hele den tekst som står udfor hver radio-knap kommer til at mangle (men det er så præcis samme fejl som Dell har ... og de tjener da godt med penge?) Hvilken løsning syntes i lyder smartest?
|
Jeg har skam læst teksten, især fordi vi selv lige har været ude og købe en serverløsning så det var da interessant at se hvad du havde. Men jeg måtte starte bestillingen 3 gange op fordi jeg da gerne ville se hvilke servere du havde at tilbyde, men havde man først valgt HPså kunne man ikke se de andre - skide irriterende.
Når man kommer til trafik er der kun en af dem der har en pris, det er bagudsbetaling. Fri trafik kommer så i næste skridt, men hvis jeg som kunde så synes det er for dyrt og hellere ville have en bagudbetalingsløsning så kan jeg ikke gå tilbage og vælge den anden - Det har du så selv stillet et par løsningsforslag op til og jeg synes helt klart bedst om følgende model
Lave en "timeline" i toppen så man både kan se hvad der kommer i næste skridt og hvilke skridt man har været igennem og lad så kunden have mulighed for at kunne springe bagud. (smid den i toppen)
I bunden smider du så din indkøbskurv hvor man hele tiden kan holde øje med prisen og om man nu også har råd til den løsning man vælger.
Sidst men ikke mindst så sidder jeg i IE7 på en XP maskine og kan hverken se indkøbskurv når jeg kommer ind på siden, når jeg har bestilt eller under bestillingen - Måske er jeg blind. Men som det ser ud lige nu så kan jeg umuligt gennemfører en ordre hos dig når jeg ikke kan finde din indkøbskurv.