Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt hostingsalgskoncept

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg var lidt træt i nat og fik skrevet den forkerte side på, men Martin regnede den hurtigt ud :)

Det med at kunne gå tilbage og det med at give mulighed for at se hvad man har valgt må jeg helere få lavet. Det med at du ikkke ved hvad du køber kan kun skyldtes at du ikke læser hvad der står, hvis der er nogen af teksterne du ikke forstår vil jeg gerne vide det så jeg kan få dem rettet til.

Mht priser så oplyses det faktisk hver gang, hvis der ikke står nogen pris er det fordi et produkt er gratis eller fordi det prisgradueres senere, og der står skam "Oprettelse" hvis der er tale om det eller "Pris" hvis det drejer sig om den faste pris. Det kan være pris skal ændres til "Abbonement"?

Den med at klikke på overskriften kom af at jeg lynhurtigt blev træt af at side og klikke "marker" , "næste" da jeg testde det og tænkte at sådan ville andre nok også tænke. But i guess not, så piller jeg det da bare af igen :)

Shop-systemet virker udemærket? Hvis det ikke gør vil jeg gerne have beskrevet hvordan? Hvilken browser etc. du bruger. Hvor ville du gerne hen efter du havde lagt varen i "kurven"? Den korrekte opførsel er at efter man har sammensat sin løsning og tilføjet den til kurven så skal du komme tilbage til første side så du kan samle en vare mere hvis du måtte ønske det og samtidig i venstre side kommer en kasse frem hvor du kan se dit ene produkt, tømme ordren og vise ordren.

Niels: Vi havde en model på bordet hvor man kunne se hele bestillingen på en gang, ligesom Dell gør (som vi forresten har fået enormt meget inspiration fra)

Carsten: Du har sådan set ikke den vilde mulighed for at specificere din server, vi har 9 serverpakker. Det er 3 fra hver forskellse leverandør. Det man kan specificere er netop sin colocation som du efterspørger. Desuden hvis bare jeg lavede 3-4 standard pakker ville det ikke være anderledes end alle andre hosting leverandører. Det som skiller os ud er jo at du år din løsning præcis sådan som du vil have den, jeg er bestemt ikke tilfreds med at dække de fleste behov.

Mathias: Jo prisen står der  skam hvis du har behov for den, den svinger så også bare mellem 5.000 og en halv million, vil du at jeg skal skrive det på kassen? For jeg kan godt skrive ved hver kasse "Hvis du vælger denne kasse har du i næste kasse mulighed for at vælge en vare til mellem 0kr og 25.000kr" Men igen, hvor mange lag skal man så tilbyde? for valg nummer tre er også afhængigt af dit første valg.

Desuden står du ikke i en situation og skal have noget hostet og ikke ved hvilken type trafik afregning du vil vælge, og når man så vælger sin afregningsmetode ser du også alle priserne.

Mht dedikeret server,

1. spørgsmål "vælg leverandør" (Vælger Dell)

2. Vælg en af de her tre servere (Vælger PE860)

3.  Bliver spurgt hvor meget jeg selv vil indvoldveres i opætningen, jeg vælger at jeg vil lave det hele selv (Frisk installation)

4. Bliver spurgt om operativ system (Vælger Debian)

5. Bliver spurgt om Serviceaftale (Vælger Standard)

6.Bliver spurgt hvordan jeg vil afregne trafik (vælger forudbetalt)

7.Bliver spurgt hvor meget jeg ønsker at forudbetale (vælger 25gb til 200kr)  (Her er priser på)

8.Jeg bliver spurgt om antal ipadresser, (jeg vælger 1)

9.Jeg er nu færdig og bliver præsenteret for en samlet pris

Der er 4 spørgsmål der drejer sig om Server hosting, fra spørgsmål 5 og frem efter er det de samme spørgsmål som knytter sig til alle produkter. nr 1 kan jeg ikke se det tekniske i, nr 2 burde ikke være volapyk for dig hvis du er ved at købe en server så burde du vide hvad Ghz, GB o.l. betyder, nr 3 er ret godt forklaret "Vil du selv sætte den op? skal vi hjælpes ad? eller skal vi gøre det hele?" og til sidst Operativ system, enten ved du selv hvad det drejer sig om ellers også har ham som har bedt dig købe serveren fortalt hvad den skal køre, du bliver nemlig kun spurgt om f.eks. Operativ system hvis det har nogen betydning for dig aka hvis du selv skal bruge det. Hvis du alligevel får os til at lave fuld service på maskinen er det dig irrelevant hvad den kører, du vil typisk være ligeglad og bare forvente noget der virker derfor bliver du ikke spurgt. Men derimod spørges du om alt der kan have relevans.

Jeg kan se to problemer. Folk forstår ikke indholdet, det kan løses ved bedre tekster men skal vide hvilke i som potentielle kunder ikke forstår og hvad det er lidt mere præcist i ikke forstår.

Så er der det med at gå tilbage, med processen osv. Jeg har to mulige løsninger, jeg kan lave sådan at kasse i højre side indeholder en liste over de tilvalg med mulighed for at klikke i listen for at gå tilbage til et bestemt punkt i bestillingen.

Eller jeg kan lave front interfacet om sådan at du har alle valg samt prisudregningen på samme side det bliver en lidt stor side og jeg kan ikke lave de vilde tekstforklaringer, hele den tekst som står udfor hver radio-knap kommer til at mangle (men det er så præcis samme fejl som Dell har ... og de tjener da godt med penge?)

Hvilken løsning syntes i lyder smartest?

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:25

Jeg har skam læst teksten, især fordi vi selv lige har været ude og købe en serverløsning så det var da interessant at se hvad du havde. Men jeg måtte starte bestillingen 3 gange op fordi jeg da gerne ville se hvilke servere du havde at tilbyde, men havde man først valgt HPså kunne man ikke se de andre - skide irriterende.

Når man kommer til trafik er der kun en af dem der har en pris, det er bagudsbetaling. Fri trafik kommer så i næste skridt, men hvis jeg som kunde så synes det er for dyrt og hellere ville have en bagudbetalingsløsning så kan jeg ikke gå tilbage og vælge den anden - Det har du så selv stillet et par løsningsforslag op til og jeg synes helt klart bedst om følgende model

Lave en "timeline" i toppen så man både kan se hvad der kommer i næste skridt og hvilke skridt man har været igennem og lad så kunden have mulighed for at kunne springe bagud. (smid den i toppen)

I bunden smider du så din indkøbskurv hvor man hele tiden kan holde øje med prisen og om man nu også har råd til den løsning man vælger.

Sidst men ikke mindst så sidder jeg i IE7 på en XP maskine og kan hverken se indkøbskurv når jeg kommer ind på siden, når jeg har bestilt eller under bestillingen - Måske er jeg blind. Men som det ser ud lige nu så kan jeg umuligt gennemfører en ordre hos dig når jeg ikke kan finde din indkøbskurv.

Fra Rødovre
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 12:42

Hejsa....

Har også lige klikket mig igennem, og syntes det ser super fedt ud! Her kommer nogle yderligere kommentare som jeg ikke ser andre er kommet med. Beklager hvis jeg har overset det!

Jeg kan (heller) ikke se "kurven" og jeg kan ikke midt i min bestilling se hvad jeg valgte 2 vinduer tilbage! Bruger expolere 6.0

Og så lige en irriterende detaljer som jeg syntes alt for ofte ses hos dvs virkersomheder der sælger IT ydelser. Det tog mig et ½ år at få det fjerne fra en virksomhed jeg tidligere var ansat i!!! 

DER ER IKKE NOGET DER HEDDER 24 x 7 x 365.

Enten hedder det 24 x 7 eller også hedder det 24 x 7 x 52 (det sidste lyder da ikke fedt, men er korrelt, hvis du skal have 3 led!!!)

Med din sætning siger du at i overvåger servere 24 timer i døgnet 7 dage om ugen, 365 dage om året. Det giver ingen mening. 

Ved blot at sige 24 x 7, siger du at i overvåget 24 timer 7 dage om ugen. Og så er du dækket ind! I går det året rundt, alle dage.  

Ellers et fedt site med gode priser (er sælger i branchen). Uden tvivl! 

Claus 

Mit hobbyprojekt www.babygadget.dk

Fra 8200 Aarhus
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 15:32
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej, når jeg er kommet igennem en bestilling, modtager jeg følgende fejl (måske fremkommer den kun hvis man et sted ikke vælger noget produkt, og trykker næste)

Warning: array_shift() [function.array-shift]: The argument should be an array in /home/mcs/webdirs/mcn/shop/shop_dbcalls.php on line 38

Så lav lige et tjek, så man ikke kan komme videre uden at vælge noget.. lidt surt at få bestilt en server uden strøm og de efterfølgende punkter ;) 

Derudover syns jeg prislisten for trafik forudbetaling er lidt uoverskueligt, da trafikmængder ikke er sorteret stigende..

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:27

Martin & jer andre: Det med at se tilbage ad har jeg ikke tænkt på med shoppen, kan godt se nu at jeg nok bliver nødt til at lave det.

Har lige tjekket siden i IE7 og der virker den sjovt nok ikke...det må jeg lige få tjekket igennem. Takker. Det må være nogle af mine javascripthacks der ikke virker. hvis i vil se siden som jeg havde tænkt mig den skulle virke så kig den igennem i firefox :)

Martin: Dit forslag ville være fedt men desvære kan jeg ikke tegne en "timeline" for den ændrer sig jo afhængig af hvad du vælger. Men min kompagning kigger ud iaften så vi tager lige en snak om hvad vi gør, men tak for input indtil videre :) 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:34

Claus: Nej der er ikke noget der hedder 24 x 7 x 365 , det er det værste gang volapyk helt enig. Det er også noget fis at en folk der bryder ind i computere kaldes hackere, men sådan er sproget nu altså engang blevet. Jeg har taget en 2 årig uddannelse hvor vi har lært at kommunikere og markedsføre, og det drejer sig om at tale i et sprog kunderne forstår og "24 x 7 x 365" forstår alle og det har en klang af at "her virker tingene", men jeg tager den da lige op igen :)

Priserne er vi også meget stolte af, vi sad 2 mand i 12 timer og prisoptimerede :) 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:35

Lademann: Jeg tror vidst bare vi lige tager hele bestillingsfrontenden op igen :) 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:33

Så skulle det virke i IE.

Vi laver breadcrumbs i toppen så man kan gå tilbage og vi laver sådan at man kan se den samlede pris indtil videre, vi skal bare have fundet et godt sted at skrive det.

Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 20:34

Hola,

jeg bruger selv MediaTemple og prissætningen der forekommer mig radikalt billigere end jeres løsninger. Men jeg ved heller ikke så meget hosting.

Uanset hvad kan det være du kan hente noget inspiration fra deres hjemmeside som jeg i hvert fald synes er enormt.

Held og lykke med projektet

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:50

Det er nok fordi de ligger i LA ... til syneladende har de servere i det nyligt meget omtalte 365 Main datacenter som var nede i længere tid her sidst pga strømsvigt :)

Men trafik, strøm og hosting generelt  er meget billigere i USA, det kan vi bare ikke bruge til så meget herhjemme :)

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)