Hej lars - som dig er det første gang jeg deltager på dette udemærket site.
Jeg har selv gennem mange år fået hostet sites mange forskellige steder.
Jeg har som du, været ude for noget lign. og mere til. År tilbage var
hosting meget
dyrt og derfor gik man som norvice gerne efter de helt billige. Typisk hænger kvalitet/service og pris
sammen. Idag er priserne ganske anderledes og det er helt klart, at konkurrencen i højere
grad ligger i service delen. Denne kan jeg forstå du ikke engang får fra det hostingfirma.
Jeg husker 2 sites vi kørte på et tidspunkt som havde ca. 80.000 hits om dagen tilsammen. Fra at have prøvet 3-4 forskellige firmaer (bla. danske) måtte vi til usa for at finde det firma som blev det endelige - kanon venlig, hurtig og effektiv service samt den oppetid man bør forvente af et seriøst firma.
Som der er blevet sagt tidligere - der er mange brådne kar i branchen - jeg vil så tilføje ''rigtigt mange''. Nu ved jeg godt, at du muligvis er afhængig af div. ting såsom dansk betalingmodul - specifikke programmer på serveren osv og derfor vil forblive på dansk grund - men et godt råd må være - kig dig om - snak med folk (som du jo gør her) - evt. tjek sites du mener kører godt - lav en trace på sitet og find ud af hvem host er (eller kontakt sitet).
Til sidst vil jeg tilføje, at jeg på ingen måde mener at alle som er billige og lover guld og grønne skove er lig med fup og fidus (men det er sku tæt på). Derudover så må du erkende, at 3 mdr. frem og tilbage mht. support (og så er ting ikke engang på plads endnu) det er sådan ca. 2 mdr. og 28 dage for langt tid at blive. Blot de svar du får fra support og den tone de benytter sig af siger alt.
Mht. ansvar og erstatning - mit bud er glem alt om erstatning og find et andet firma - dog skal siges, at (som også er sagt tidligere) at kryds af i et felt og klippe klistre ansvarstext de benytter sig af ikke har noget som helst juridisk på sig. Feks. tror mange dating og sex sites at de nu har retten til de billeder, som bliver loadet op på deres
server fordi man jo som medlem tjekkede af i en box og der netop blev gjort brug af standard ansvar/
copyright/benytelsesret text. NEJ disse sider har ingen rettigheder til disse billeder. JO medlemet giver sitet ret til at vise netop dette billede inden for netop DETTE site og i dette format og det er alt - selv redigering - påklistring af sidelogo på billede - tilpasning af størrelse osv er i princippet ikke tilladt - men du ser det typisk ofte i brug.
Hilsen Nikolaj.