Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Serverhosting - er det ansvarsfrit?

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jepponets support er ikke imponerende. Min programør har bla. sendt følgende til dem: "Hvadså !?? sker der noget ?!?! det er 4 gang jeg prøver at få et svar fra jer !!!"

Så at få mere hjælp fra den side er nok ikke sandsynligt. Endvidere snor min programmør sig for at komme ud af sagen, da han har rigeligt andet at lave og. Fejlene opstod nøjagtigt da Jepponet foretog serverflytningen, så det er altså ikke min programmør som har rodet med noget. Min hovedinteresse er egenlig at få sitet til at fungere optimalt igen, så skal jeg nok tage tabet, selv om jeg godt kan dokumentere et tab af reklameindtægter, men "that´s life"

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 18:22

Hej Lars

At du skal flytte omgående må være en selvfølge, men når det nu må være sådan, er det vigtigt, at du vælger det rigtige hostingscenter
Driver selv en webshop og for os er livsvigtigt, at l..... fungerer, stort set alt 100 % og hvis endelig problemet opstår, uanset tidspunktet, at hjælpen er til stede. Derfor har vi valgt Netgroup. De er ikke de billigste, men det virker! og alt andet svarer i den "normale" verden til at din forretning brænder ned til grunden p.g.a strejke hos brandvæsenet
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 18:47

Overvejer selv at flytte til Scannet.dk da vi i forvejen har en shop der, som vi har haft i over 3 år. De er jo nok ikke de billigste men shoppen har aldrig været nede og supporten er perfekt. Men derfor behøver det jo ikke være det rette sted at placere en stor hjemmeside.

Men som nævnt er min største frygt at siden har taget skade af serverflytningen. Men det er måske ubegrundet frygt - som nævnt er jeg en teknisk analfabet.
Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 19:11
I Jepponet.dk''s betingelser står følgende:

"Jepponet er aldrig erstatningsansvarlig for indirekte tab, herunder tabt avance, produktionstab, tab som følge af at Internet tjenesten ikke kan benyttes som forudsat, tab som følge af at en aftale med tredjemand falder bort eller misligholdes, tab som følge af tab af personlige data og installeret software mv."

Derfor tror jeg, at det bedste du kan gøre, er at skifte webhost hurtigst muligt.

Jeg tror ikke, at din side har taget skade af flytningen. Jeg kan ikke forestille mig hvordan det skulle lade sig gøre.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 20:14
Hej lars - som dig er det første gang jeg deltager på dette udemærket site.

Jeg har selv gennem mange år fået hostet sites mange forskellige steder.
Jeg har som du, været ude for noget lign. og mere til. År tilbage var hosting meget
dyrt og derfor gik man som norvice gerne efter de helt billige. Typisk hænger kvalitet/service og pris
sammen. Idag er priserne ganske anderledes og det er helt klart, at konkurrencen i højere
grad ligger i service delen. Denne kan jeg forstå du ikke engang får fra det hostingfirma.

Jeg husker 2 sites vi kørte på et tidspunkt som havde ca. 80.000 hits om dagen tilsammen. Fra at have prøvet 3-4 forskellige firmaer (bla. danske) måtte vi til usa for at finde det firma som blev det endelige - kanon venlig, hurtig og effektiv service samt den oppetid man bør forvente af et seriøst firma.

Som der er blevet sagt tidligere - der er mange brådne kar i branchen - jeg vil så tilføje ''rigtigt mange''. Nu ved jeg godt, at du muligvis er afhængig af div. ting såsom dansk betalingmodul - specifikke programmer på serveren osv og derfor vil forblive på dansk grund - men et godt råd må være - kig dig om - snak med folk (som du jo gør her) - evt. tjek sites du mener kører godt - lav en trace på sitet og find ud af hvem host er (eller kontakt sitet).

Til sidst vil jeg tilføje, at jeg på ingen måde mener at alle som er billige og lover guld og grønne skove er lig med fup og fidus (men det er sku tæt på). Derudover så må du erkende, at 3 mdr. frem og tilbage mht. support (og så er ting ikke engang på plads endnu) det er sådan ca. 2 mdr. og 28 dage for langt tid at blive. Blot de svar du får fra support og den tone de benytter sig af siger alt.

Mht. ansvar og erstatning - mit bud er glem alt om erstatning og find et andet firma - dog skal siges, at (som også er sagt tidligere) at kryds af i et felt og klippe klistre ansvarstext de benytter sig af ikke har noget som helst juridisk på sig. Feks. tror mange dating og sex sites at de nu har retten til de billeder, som bliver loadet op på deres server fordi man jo som medlem tjekkede af i en box og der netop blev gjort brug af standard ansvar/copyright/benytelsesret text. NEJ disse sider har ingen rettigheder til disse billeder. JO medlemet giver sitet ret til at vise netop dette billede inden for netop DETTE site og i dette format og det er alt - selv redigering - påklistring af sidelogo på billede - tilpasning af størrelse osv er i princippet ikke tilladt - men du ser det typisk ofte i brug.

det var bare lige mine små tanker om dette emne ;)

Hilsen Nikolaj.
Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 07:00
Dato: 1/12/2006 6:47:18 PM
Forfatter: Lars
Men som nævnt er min største frygt at siden har taget skade af serverflytningen. Men det er måske ubegrundet frygt - som nævnt er jeg en teknisk analfabet.

Din side kan ikke tage skade af en flytning. Hvis der er noget der ikke fungerer skyldes det serverkonfigurationerne.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:33

Hej Lars,

Jeg kiggede lige på Jepponet''s webhotel 4 som du bruger. Det ser ud til at du skal have lidt hjælp af din programmør til at vælge nyt webhotel, for det er lidt uigennemskueligt hvilke specifikationer det nye webhotel skal have. Jeppoweb 4 indeholder nemlig både de typiske UNIX/Linux faciliteter (Perl, PHP, MySQL) og typiske Microsoft faciliteter (ASP, ASP.NET, MSSQL, Access, FrontPage Ext.).

Mange udbydere tilbyder både UNIX-baserede og Microsoft-baserede webhoteller. Men du skal først finde ud af hvilket programmeringssprog dit site er kodet i, samt hvilken database dit site bruger. Du skal også høre din programmør om han bruger nogle af de ASP komponenter Jepponet tilbyder. Hvis ikke disse komponeneter anvendes, burde (det dyreste ord i IT branchen ) det ikke være noget problem at flytte dit site.

Jeg har iøvrigt selv været i kontakt med Jepponet for et par år siden. En af mine kunder havde et webhotel der, og jeg havde nogle spørgsmål til deres tekniske setup. Det var der desværre ingen af deres supportere der kunne svare på. Noget tyder på at de ikke er blevet klogere med tiden

mvh Carsten
Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 10:12

Kedeligt at høre Lars.

efter mange fairmer som ikke kunne leverer varen er jeg gået over til selv at hoste hjemmesider på mine egne servere..

Dem har jeg placeret sammen med nogle servere fra Device.Webbuerau (stavefejl  know) i en rackskab hos WEBPARTNER A/S, jeg har 24/7 support, msn support om aftenen, gratis genstart, SMS overvågning af min serverpark, DNS server og jeg kunne blive ved.

Idag er det så billigt at have en server selv.

Overvej lige dette

1U - Server ( hvor du køber serveen fysisk)
Som engang koster sådan en ca 5500,- og opefter men lyder ikke til du har brug for noget rigtigt vildt.

Hosting af denne 350,- per måned incl strøm. Trafikken tælles per 1GB pris 3,- national trafik og udenlansk til 7,-
Alle priser incl moms.

Alt efter hvor meget trafik du bruger vil det muligvis være en bedre løsning for dig end at vælge et webhotel. På dine gen server bestemmer du fuldt ud hvordan det hele skal sættes op, så du kan tilpasse det efter dine /programørens behov....

De ovenstående priser er regnet incl moms, og speciel amino rabat...

Mvh. Kasper Smith
ServerHosting det er hos mig!
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 11:53
Alt efter hvor meget trafik du bruger vil det muligvis være en bedre løsning for dig end at vælge et webhotel. På dine gen server bestemmer du fuldt ud hvordan det hele skal sættes op, så du kan tilpasse det efter dine /programørens behov....

Det er sandt at server hosting generelt er blevet meget billig, men jeg vil nu ikke mene at det er ensbetydende med at det altid er den klogeste beslutning at springe ud i at køre egen server til en webside. Det kræfter at man har kendskab til serverdrift og de applikationer som man har behov for at køre, og ved egen server skal du samtidig have kendskab nok til at sammensætte en fornuftig server der lever op til ens behov og er af den rette kvalitet, og samtidig skal det hele også hænge sammen prismæssigt.

Et alternativ er en dedikeret server, men du hænger fortsat på problemet med at skulle have kendskab til driften og sikkerhedsaspekterne, hvilket det ikke lyder som om at Lars har erfaringer med. Man kunne muligvis vælge en managed løsning, hvor udbyderen står for driften af serveren - men vi ryger altså hurtigt op i nogle helt andre prisdimmensioner end det Jepponet webhotel der.

Vi har flere kunder der er hoppet mere eller mindre blinde ud i det at køre egen server for en enkelt eller flere større websider, hvilket ofte har resulteret i nedetid for deres services, hackerangreb etc. fordi de ikke har haft den fornødne erfaring med at vedligeholde deres servere.

Det største plus, som du selv siger, er fleksibiliteten og friheden ved at have egen server.

ServerHosting det er hos mig!

Jeg skal da også gerne melde mig på banen - vi tilbyder hosting af 1U servere til 149 pr. måned samt gb-priser ned til 4 kr. pr. gb for international trafik, samt dedikerede servere med trafik fra 299. Som tidligere annonceret er der intet oprettelsesgebyr på vores dedikerede servere til Amino brugere (med undtagelse af den helt store model).

Som noget nyt kan vi i fremtiden også tilbyde udlejning af Microsoft software ifbl. med co-location/dedikerede servere, til yderst favorable priser. Alle priser er ekskl. moms, og serverne er placeret i hjertet af Århus :)
Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 16:22

Kan lige tilføje at vores hosting er i Købehavn, Østerbro.....

Så kan du selv vælge alt efter hvor du er bosat :)

Man tror da Sune kan klare noget hosting for dig, Sune? har i ikke også Virtuelle Servere?  Derpå må der vel kunne benyttes ting han kunne bruge.

Ellers må du tilbyde ham et godt webhotel :) , Det laver jeg nemlig ikke noget af. Endnu :)
Side 2 ud af 4 (34 indlæg)