Hej Aminoer, Jeg har en medarbejder som er på barsel, og nu vil jeg gerne være sikker på at jeg har gjort det rigtigt, mht. dagpenge/refusion. Jeg har indberettet hendes barsel på NEM Refusion, og har modtaget den første refusion, som svare til hendes timeløn ekskl. arbejdsmarkedsbidrag, så alt er fint der, Men der er jo også de indirekte lønomkostninger (feriepenge, pension osv.), som jeg er af den opfattelse at de bliver dækket af barsel.dk. Skal jeg særskilt søge dem om refusion, eller går det helt automatisk - jeg tænker på at de ikke kender omfanget af mine indirekte lønomkostninger, som pt. udgør ca. 35%. Skal måske lige nævne at hun er omfattet af overenskomst med 3F, som giver hende 4+14 uger med fuld løn. Skal jeg bare læne mig tilbage og vente på at pengene kommer rullende, eller skal jeg gøre noget aktivt? På forhånd tak for svar. Vh. Jean Damsgaard |
uden at være ekspert, mener jeg ikke du får noget ud over den timepris der skal angives, så jeg ville da ringe til deres support (ventetone - ding dong) og høre dem - for jeg tror ikke et sekund du får noget senere.
Er du aktivt betalene til barsel.dk eller ordninger ud over atp barsel.dk - så er det dem du skal ha fat i, jeg troede i alle fald at man en del af perioden kun fik svarende til dagpenge niveau refunderet ? - Lad os endelig høre svaret så vi kan blive klogere