Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spam - hvor går grænsen!?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads
Lige nøjagtig dette emne kan du finde råd og vejledning om i seneste udgivelse af Startopmagasinet.dk
Hvad må man og hvad må man ikke ;-)

God læsning

De Bedste Hilsner
Ronni 

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Feb 13
Indlæg ialt: 79
Fra  Findvirksomhed I/S OddsMester.dk Skrevet kl. 20:52

Hej Ronni

Mange tak for Info - vil gå ind og læse lidt om det 😊

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 21:56
Selv tak. Håber du kan finde en masse nyttige ting.

De bedste hilsner
Ronni
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:25
Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 00:26

Hvorfor ikke bare ringe til dem med blå biler og tage en snak med dem og derefter sende en tilbudsmail efter tilladelse. Spørg så kan man højest få et nej og så videre til næste kunde med blå biler. Enkelt.

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Feb 13
Fra  Findvirksomhed I/S OddsMester.dk Skrevet kl. 08:28

Jeg kan ikke lige finde svaret på om man må have en "tip et firma" app på siden så? Ligesom "tip en ven" som man kan finde flere steder. Formålet var så at fr. Hansen som er inde på siden og leder efter en forhandler med blå biler, undrer sig over, at firmaet "blå biler Aps" ikke findes når hun ved de sælger blå biler, kan "tip et firma" via vores hjemmeside??

På den måde er det vel ikke SPAM, når det er en service som en forbruger giver til en anden. Altså i princippet ikke os som sender en mail til en virksomhed.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

madsm89:
På den måde er det vel ikke SPAM, når det er en service som en forbruger giver til en anden. Altså i princippet ikke os som sender en mail til en virksomhed.

Hvorfor alle de krumspring? Hvorfor finder I ikke dem bare selv og kontakter dem med et brev? Jeg tror at I vil stå mere seriøse på den front.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Feb 13
Fra  Findvirksomhed I/S OddsMester.dk Skrevet kl. 09:33

Niels Henriksen:
Hvorfor alle de krumspring? Hvorfor finder I ikke dem bare selv og kontakter dem med et brev? Jeg tror at I vil stå mere seriøse på den front.

Hej Niels

Du har nok ret i at man står mere seriøs, hvis man kontakter dem pr. brev eller telefon. Problemet er at der er i dette tilfælde over 10.000 forhandlere af "blå biler" og når vi er to, så tager det måske 5 år t ringe til alle sammen eller koster 80.000 ,- til Post Danmark. Jeg er ingeniørstuderende og min partner er fuldtidshåndværker, så vi har ikke 12 timer i døgnet... Endnu.. 

Vi mener faktisk at vi med denne hjemmeside kommer til at hjælpe mange mennesker - men vi ved nu at vi ikke må bruge mails til at sprede budskabet. Vi kan jo bruge de sociale medier osv. men når vi skal bruge "forhandlere" før at brugere kan bruge siden, er de sociale medier nok ikke vejen i starten.

Nogle der har gode erfaringer på dette område? 

Hvad gjorde KRAK i starten? - De skal bruger firmaer for at brugere gider benytte sig af siden, men samtidig vil firmaerne jo gerne have at der er forbrugere inden de tilmelder sig! 

Hvis vi bare begynder at køre rundt til firmaer, ringe til dem og sende nogle breve er vi bange for, at ligepludselig er der en som har midlerne og kontakterne til hurtigt at få stablet et lignende site på benene og markedsføre det hurtigt - og så har vi tabt :) 

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 09:40
Husk lige på at i starten af internets og emailens historie fantes der ingen restriktioner/love vdr "spam"

Men virksomheder/folk har åbenbart ikke kunnet håndtere det, så der har kommet love vdr spam...
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:02

madsm89:
Du har nok ret i at man står mere seriøs, hvis man kontakter dem pr. brev eller telefon. Problemet er at der er i dette tilfælde over 10.000 forhandlere af "blå biler" og når vi er to, så tager det måske 5 år t ringe til alle sammen eller koster 80.000 ,- til Post Danmark. Jeg er ingeniørstuderende og min partner er fuldtidshåndværker, så vi har ikke 12 timer i døgnet... Endnu.. 

Jamen jeg har også mange tusinde mulige kunder og jeg har heller ikke tid/råd til at kontakte alle sammen. Det I kan gøre er at finde ud af hvem der evt. har flest blå biler og så skrive til dem eller starte med f.eks. 1000 forhandlere og få dem med. I behøver jo ikke alle forhandlere på én gang.

Evt. kan I bruge det som et "afpresningsmiddel" til dem: "jamen din nabo er med så hvorfor skal du ikke være med?" osv.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)