Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

cvr nummer på gulpladebiler?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mark:
så er det en større udgift hvis du har f.eks. 100 biler

....Hvis du har 100 biler, så er omsætningen nok derefter, så der også er råd til det..... Firmaer (og taxi´er) pakkes gladeligt ind i folier til mellem 10. og 20.000 kr,  så hvis der bestilles cvr. nr. til ca. 100 - 150 kr, så går det nok. Hvis du bestiller til 100 biler, altså 200 stk, så er det nok snarere nede i 70-80 kr pr. sæt. Så mon ikke de fleste overlever ?

Stop nu alt det piveri over småbeløb...

Vognmændene har iøvrigt i flere år kørt med ID nr. på bilerne, -har du hørt dem pivi over det ?

I bund og grund handler det jo om at det skal være nemmere for politiet at kontrollere om du kører lovligt i din "rene" firmabil og ikke bruger den til skovturen. Gør du det så snyder du jo ale os andre ved at have trukket momsen fra, samt ikke betale for skattefri bil.

Så det snyd der nu afsløres kommer dig jo til gode i den sidste ende....

Hav en god dag

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:14

Ellers bare køb en gammel kassevogn fra før 1998 momsfri

Jeg har hverken papegøjeplader eller cvr nummer på bilen og kører fuldt lovligt :)

Eneste problem er at genbrugsstationerne ikke vil lukke mig ind som privat ;)

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 20:53

Mikkel - Aquapower.dk:

Eneste problem er at genbrugsstationerne ikke vil lukke mig ind som privat ;)

Hej Mikkel.

Jeg bruger samme "system" som dig, men har ingen problemmer med genbrugspladsen. Her i Vordingborg kommune fotograferes nr. pladen og hvis det er en firmabil sendes en regning på besøget.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:08

HejSøren

Her i Randers er det bare en lidt muggen herre der gr rundt og kigger bilerne..

Er smidt ud fra den private genbrug da jeg heller ikke har mærket med "må bruges privat", han vare ligeglad med det ikke var lovplitigt på de ældre biler

Så lige pt. kører jeg ud på lille plads på landet med det istedet..

Motorkontoret i Randers er jo også lukket, men får nok lille mærke tilbagruden når jeg er i Århus igen, hvis de stadig kan fåes

Tilmeldt 5. Jul 12
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 23:08

Stop nu alt det piveri over småbeløb... Crying

Det har intet med pengene at gøre men principperne!!Devil 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:11

vædderen:
Det har intet med pengene at gøre men principperne!
ENIG - men der er jo nok to helt forskellige principper i spil og der findes ikke en facitliste for hvilket der er vigtigst, så det er nok bare at acceptere de forskellige holdning

1 - Mod regulering og kontrol af den type - enten det er rent af princip eller fordi man ikke mener det virker

2 - For det meste der kan hindre sort arbejde til skade for de der ærligt betaler deres skat - de der indfører det har givet overvejet om DE mener det kan ha effekt

Af tal kan dog i alle fald nævnes, at Rockwoll fonden konstaterer at alt peger på, at der laves sort arbejde for ikke mindre end 48 Mia om året i Danmark, heraf 19 mia kr i byggeriet og at det i direkte tab skattemæssigt alene i byggeriet koster ca 5 Mia årligt. Det kan sammenlignes lidt med den diskussion der er om den nye reform at kontanthjælp som regeringen max mener kan bidrage med 2 Mia og som jo skaber en god del røre.

Vi må nok bare acceptere, at de to principper kan vægtes helt forskelligt og begge del vel kan være lige legitimt. At man så skal følge, også de love man er imod, er så en anden sag Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Slagelse
Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 106
Fra  Jim Drejer Skrevet kl. 09:49

Jeg er enig med John H.

Dog kan man med simpel matematik, regne ud, at det spørgsmål om CVR nr på gulplade biler ikke er forbeholdt for SKAT eller andre offentlig indstanser. (selv om de giver udtryk for det)

Og hvorfor så ikke det? som andre i tråden her skriver så tager genbrugsstationerne et billed af nummerpladen og ikke af CVR nummeret. De trækker så oplysningerne via CRM. Det samme gør SKAT og andre offentlige indstanser.

CVR nummeret er til for at din nabo eller din kundes nabo kan identificere dig og evt. anmelde dig til SKAT. 

Se vi på papegøje plade bilerne, så skal de ikke have hverken reklamer eller CVR nr. på. Da disse også må bruges til privat kørsel. Her trækker SKAT også blot nummerpladeoplysningerne.

Så er man imod CVR nr på bilen, har man den mulighed for at omregistrere bilen til papegøjeplader, eller tage forbehold for det næste gang man skal ud og handle ny bil, så bare sørg for at den bliver indregisteret til blandet kørsel.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)