Jeg faldt over en artikel hvor der står angivet at firmabiler på gule plader skal have firmaets cvr nummer graveret på bilen. Er det virkelig korrekt opfattet?
Graveret skal det ikke, men ja det skal stå der. Du kan købe mærkerne på nettet, og de koster et par hundred kroner for et sæt. For det skal selvfølgelig stå på både højre, og venstre side af bilen.
Husk også at firmanavnet, eller et logo der indentificere virksomheden også skal være synlig.
Ok det må jeg jo så gøre, men utroligt som de pålægger virksomhederne nye udgifter igen og igen. Det er simpelthen ren chikane når nu myndighederne har så nem ved at slå os op i diverse registre.
Har du måske et link til sådan et sæt mærkater så takker jeg.
En udgift, Come on .. Du kan få trykt de stickers til 150 for et sæt til både højre og venstre, og så må du også vælge farve..
Ej hvor heldig jeg selv må vælge farve, ikke desto mindre så er det en større udgift hvis du har f.eks. 100 biler i din flåde. Husk også at de klistermærker ikke holder for evigt.
Michal Johansen:
Det er vel ikke unfair at det skal være tydeligt hvilket cvr nr der ejer en firmabil ?
ikke desto mindre så er det en større udgift hvis du har f.eks. 100 biler i din flåde. Husk også at de klistermærker ikke holder for evigt.
Jeg vil tro, at hvis man har 100 biler i sin flåde så er det ikke så afgørende med 150 kr i udgift
Herregud, jeg ved godt nogen synes overvågningssamfundet er frygteligt - men jeg tror en håndværker der græder over den overvågning næste dag er lige så sur på alle de der kører rundt og stjæler hans arbejde sort. Her i området er der masser af polske biler parkeret uden for pæne huse, og man se lystigt maling og save fare ind og ud af døren. Visse steder køres bilen langt ind i opkørslen og der stilles noget i vejen for nummerpladen i smukt samarbejde mellem den spareivrige husejer og den sorte håndværker -
Det er vel formålet med det her, at gøre det lidt sværere lidt mere pinligt - og OM det hjælper lige med det CVR aner jeg da ikke - de der vil snyde gør det sikkert stadgit, men omvendt - så er det vel heller ikke værre, og har man en gulplade bil i virksomheden, så skal den da i høj grad også reklamere for en synes jeg
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Hvis du har 100 biler i din flåde så burde et par stickers være dit mindste problem.
Så er det også en merudgift at man ikke må tale Tlf i firma bilen, det kræver installation af noget håndfrit som koster penge.
Men den slags ting er vel ikke noget der overrasker nogen .. Altså helt ærligt, så er der en sticker mand som får noget at lave og det holder gang i hjulene ikk :)
Jeg mener bare ..
Hvis dit eneste problem er at du skal have klistermærker på begge sider af bilen, så har du det alligevel ret nemt :)