Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

duplicate content

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej!

Jeg er ved at søgeoptimere min hjemmeside. Hvad skal jeg vide om duplicate content?? Er det noget med at man skal ind at blokere noget?

Hilsen Christina.

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 17:36

Du er super sej Christina,

Fik vi det ikke at vide i min tråd dengang? Tror faktisk at det var Emil som tålmodigt prøvede at forklare mig det ;-)

/Lene

/ L. B.H.B.S.

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Fra  NordQ Skrevet kl. 17:48

Tak!

Hmm... kan ikke lige huske det. Altså jeg ved godt at det er noget med at der ikke må stå det samme flere steder, men det er vist også noget med at man kan gå ind og blokere noget af teksten hvis det står flere steder, så Google ikke læser det dobbelt.

Men det er det jeg ikke ved hvordan man gør...?

Har du forresten selv installeret Google Analytic?

Tilmeldt 12. Jan 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:24

Jeg vil anbefale dig at slette alle former for duplikeret tekst, men din hjemmeside kan være bygget op sådan, at nogle tekster automatisk går igen. I så fald skal du gøre sådan, at den pågældende tekst ikke kan indekseres, men nu kan jeg desværre ikke lige huske, hvad det er for en kode, du skal sætte omkring teksten. Nogen andre der måske kan hjælpe her? Ellers kan du sikkert finde den ved en google-søgning :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 550
Fra  Kolind Media Skrevet kl. 19:37

Hejsa.

Duplicate Content er helt korrekt tekst der går igen når Googles robot søger gennem nettet. Det er rigtig ærgerligt hvis det opstår og du skal gøre alt for at få det fjernet.

Angående at sætte noget kode rundt om noget tekst, som ikke må "læses" igen mener jeg ikke er holdbar. Du skal have fjernet alt tekst der er den samme eller minder meget om hinanden.

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Fra  NordQ Skrevet kl. 19:37

Altså jeg skriver mine egne produktbeskrivelser, men nogle af teksterne går igen på forskellige produkter, da nogle af produkterne kommer i flere udgaver...

Og kan jeg bruge produktteksten i meta-beskrivelsen uden at det bliver opfattet som duplicate content??

Tak for dit svar.

Hilsen Christina.

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 19:37

Hej Christina!

Så kommer jeg på banen :-) Jo altså ALT ekstern DC (Dobbelt indhold) kan du evt gratis tjekke her; copyscape.com

Når det handler omkring DC internt på din side. Så skal du nok have fat i et seo firma. Nu ved jeg ikke hvor stor din hjemmeside er. Men der er ting som skal med garanti skal laves af et seo firma ting som;

canonical link

robot txt

døde links

noindex, follow

osv osv.. Nok noget du skal have professionel hjælp til. Held og lykke.

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 19:39

Christina Nordquist:
Og kan jeg bruge produktteksten i meta-beskrivelsen uden at det bliver opfattet som duplicate content??

Det kan du godt. Men lad vær :) Skriv noget nyt og unikt. Altid husk det.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 19:41

Yes. Det var nemlig lige dén Emil jeg mente ;-)

/ L. B.H.B.S.

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Fra  NordQ Skrevet kl. 19:48

Internexus:
kan du evt gratis tjekke her; copyscape.com

Tak! Jeg har lige tjekket. Vil det sige at at hvis jeg taster min hjemmeside og den kommer op med svaret: "intet fundet", så har jeg ikke noget DC??

Jeg har allerede et SEO firma på som laver off side SEO for mig, men jeg prøver selv at sætte mig ind i inside for at spare nogle penge, men det kan godt være jeg lige skal spørge dem til de ting du nævner ovenfor :)

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)