Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde betaler ikke, hvad gør jeg?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har en kunde som nægter at tale med mig, og som nu har sider 2 regninger og 2 rykkere overhørigt, han tager ikke telefonen og svarer ikke sine emails. Har sidenhen fundet ud af at han opgav forkert fysisk adresse da han oprettede sin løsning.

Det hele drejer sig om at han til at starte med ikke fulgte mine råd i forbindelse med opsætning af sin server hvorfor den blev cracket og brugt til udsendelse af spam, vi stoppede maskinen og fik kontakt med kunden og fortalte ham at det endte med at koste ham 500kr ekstra på grund af trafikforbrug. Han bad os herefter få styr på serveren og få siden op igen, selvfølgelig mod betaling. Vi blev enig om at han kunne betale beløbet over 2 måneder fordi han ikke havde så mange penge. Jeg sendte så første regning og det blev den første, der kom ingen penge, jeg tænkte at det nok var en fejl og skrev til  ham over MSN men han svarede ikke. Så fik han mail, heller intet svar.

Jeg forsøgte løbende at fange ham over den næste månedstid hvorefter det blev tid til 2. betaling efter den aftale vi havde lavet, så nu havde vi altså 2 regninger i luften. Herefter var mit venlige sind altså ophørt, han havde fået en måneds ekstra frist på første regning som vi i forvejen havde indgået en aftale om at han fik lov at afdrage.

Nu sider jeg så og er ved at skrive 3. rykker til manden og vil gerne vide hvilket inkasso selvskab i anbefaler. Jeg foretrækker en no-cure-no-pay løsning da jeg ikke har lyst til at få flere penge ud og svømme i den sag her, hvor stort et inkasso beløb firmaet tager af kunden er mig helt ligegyldigt bare kunden bliver sat på plads og får betalt til mig.

Der skulle self ha stået "Inkassofirma" som titel men det er for sent at rette det nu åbenbart :/

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 13:20
Vi benytter med stor tilfredshed SkanKred, men jeg har også flere gange hørt godt om Transcom CMS.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:16
Hej!

Vi har brugt transcom CMS, og var ikke særlig tilfreds, nu bruger vi en lokal advokat.

/Peter

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:37
Tror jeg prøver at ringe til skankred imorgen, så må jeg se hvad de siger.

/ Mikkel

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 09:01
Hvis det er et større beløb kan du lige så godt kontakte din advokat og lade ham føre sagen.

Hvis kunden alligevel gør indsigelse skal du alligevel have fat i en advokat når I skal videre i retten.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 10:16
En af de positive oplevelser jeg har haft ved SkanKred, er lige netop at efter en kunde gjorde indsigelse blev sagens holdbarhed vurderet gratis af deres advokat (naturligvis med henblik på at man brugte den advokat på at føre en eventuel sag).
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:38
Hvis han ville gøre indsigelse skal han så ikke gøre det før den ryger til inkasso?

Anyway, tror jeg problemet er at han ikke har pengene og derfor forsøger at trække den. Men nu ringer jeg lige og hører hvad de har at sige :)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:41
Det ville da være det praktiske for alle parter i sagen.

Men lige så snart han gør indsigelse kan inkassofirmaet ikke gøre andet end at lade dig finde en advokat og trække ham i retten så vidt jeg forstår reglerne.

Og hvis man ved at det er der man står, så kan man lige så godt lade en advokat køre inkassosagen, det er ihvertfald min holdning.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:43
Advokaten står skam klar til at hive ham i retten, men min advokat har bare sagt til mig at han helst ikke tager sig af inkasso sager.

Men som sagt har jeg ikke hørt fra ham i lang tid, så jeg har ingen annelse om han gør indsigelse.

Fra København N
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 00:36

mcsolutions:
Hvis han ville gøre indsigelse skal han så ikke gøre det før den ryger til inkasso?

Anyway, tror jeg problemet er at han ikke har pengene og derfor forsøger at trække den. Men nu ringer jeg lige og hører hvad de har at sige :)

Udgangspunktet er, at hvis debitor gør indsigelse over for fordringens legimitet, skal denne uredes inden inkassosagen kan afviklet. Indtil da vil advokater ikke fører en inkassosag på fordringen. Jeg er ikke sikker på, om en eventuel stævning af debitor med henblik på, at få validitert fordringen har opsættende virkning for forældelsesfristen.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)