Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken blog software skal jeg vælge?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 2. Sep 05
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du tænker på at finde et blogsystem, der skal kunne søgemaskineoptimeres er der ingen tvivl om, at du bør vælge wordpress, da det giver en helt palet af muligheder for at optimere til f.eks. Google. Systemet er ikke decideret født "seo-venligt" men med nogle få tips og tricks er du hurtigt i gang med en fornuftig blog, som søgemaskinerne elsker. Er du samtidig god til at skrive tekster, som folk gider læse og helst linke til er du godt på vej.

Wordpress er født med den fejl, at søgemaskinerne kan finde det samme indlæg på flere URL''er på din blog. Dette er ret uheldigt, fordi Google og andre søgemaskiner vil tro, at indholdet ligger flere steder - det der kaldes duplicate content. Det kan de ikke lide. Derfor skal du sikre dig mod dette som noget af det første.

Du går ind under options (engelsk version), derefter under permalinks og her skal du vælge custom, specify below. I dette felt skriver du /%postname%.html hvilken sikrer dig, at et indlæg altid vil findes under denne (og kun den) URL.

Ellers finder du 1000-vis af sider på nettet, der giver gode råd om wordpress.

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 15:21
Dato: 11-08-2007 11:21:17 Forfatter: Søren Holm Hvis du tænker på at finde et blogsystem, der skal kunne søgemaskineoptimeres er der ingen tvivl om, at du bør vælge wordpress, da det giver en helt palet af muligheder for at optimere til f.eks. Google. Systemet er ikke decideret født ''seo-venligt'' men med nogle få tips og tricks er du hurtigt i gang med en fornuftig blog, som søgemaskinerne elsker. Er du samtidig god til at skrive tekster, som folk gider læse og helst linke til er du godt på vej.

Wordpress er født med den fejl, at søgemaskinerne kan finde det samme indlæg på flere URL''er på din blog. Dette er ret uheldigt, fordi Google og andre søgemaskiner vil tro, at indholdet ligger flere steder - det der kaldes duplicate content. Det kan de ikke lide. Derfor skal du sikre dig mod dette som noget af det første.

Du går ind under options (engelsk version), derefter under permalinks og her skal du vælge custom, specify below. I dette felt skriver du /%postname%.html hvilken sikrer dig, at et indlæg altid vil findes under denne (og kun den) URL.

Ellers finder du 1000-vis af sider på nettet, der giver gode råd om wordpress.

Hvilke bruger du selv?

Tilmeldt 2. Sep 05
Skrevet kl. 15:37
Jeg har lige fundet et par stykker af dem, jeg har lært noget af. Der findes med garanti flere og muligvis meget bedre sider, men disse har jeg fået noget ud af.

http://www.jimwestergren.com/seo-for-wordpress-blogs/

http://www.wolf-howl.com/video/make-wordpress-search-engine-friendly/

Håber du kan bruge disse til noget.
Skrevet kl. 17:38
Dato: 11-08-2007 15:37:25 Forfatter: Søren Holm Jeg har lige fundet et par stykker af dem, jeg har lært noget af. Der findes med garanti flere og muligvis meget bedre sider, men disse har jeg fået noget ud af.

http://www.jimwestergren.com/seo-for-wordpress-blogs/

http://www.wolf-howl.com/video/make-wordpress-search-engine-friendly/

Håber du kan bruge disse til noget.

Dem kigger jeg lige nærmere på. Tak.
Fra Overlade
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 15:21
Tak Søren for gode seo-råd og links
Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Skrevet kl. 23:24

Nu, vi alligevel drøfter Wordpress i stor stil herinde, så er der måske en, der hjælpe mig.

Jeg har allerede en wordpressblog på www.ctrl-x.dk (one.com webhotel), men vil gerne åbne en til på ppi.ctrl-x.dk. Det er intet problem at oprette subdomænet, men når jeg kopierer filerne over i mappen og går ind på ppi.ctrl-x.dk, så ser jeg min nuværende side. Det får mig til at tro, at hvis jeg prøver at lave en ny installation, så ødelægger jeg min eksisterende blog og det er jeg bestemt ikke interesseret i.

Nogen, der har et godt råd til, hvordan jeg opretter blog nummer to på et subdomæne? Hvis det kan lade sig gøre, så vil jeg også helst slippe for at have mine fingre i databasen. teknisk er jeg nemlig ikke.

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Skrevet kl. 23:39

Akke ja, akke ja.

Der er en grund til at nogen bliver ved med at påstå, at det godt kan betale sig at læse manualen ordentlig en gang imellem. Jeg gik lige tilbage til readme-filen og sørme om der ikke står, at jeg bare skal ændre pre-fix'et. Simpelt og så virker det.

Ja ja da.

Tilmeldt 2. Sep 05
Skrevet kl. 11:01

Ja, når du nu har styr på de tekniske ting, kan du gå i gang med yderligere at optimere din blog - det være sig både teknisk og indholdsmæssigt. Alle vil jo gerne have mange og loyale læsere så herunder et par forslag til emner du kan søge efter på Google til hvordan din blog bliver superinteressant:

• Linkbaiting
  • Speed blogging
  • Better blog headlines
Husk det tekniske er sølv for en god blog - guldet ligger i indholdet, da det er det brugerne kommer (igen) for at læse.
Tilmeldt 2. Sep 05
Skrevet kl. 11:10

Glemte lige, at en vigtig ting i optimeringen af din blog er selvfølgelig også det hav af plugins, der findes. Mange af dem er rigtig gode både set fra et brugersynspunkt og et teknisk/SEO perspektiv.

Lån penge trods RKI - Guide til RKI registrerede - Boliglån

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Skrevet kl. 14:23

Søren Holm:

Ja, når du nu har styr på de tekniske ting, kan du gå i gang med yderligere at optimere din blog - det være sig både teknisk og indholdsmæssigt. Alle vil jo gerne have mange og loyale læsere så herunder et par forslag til emner du kan søge efter på Google til hvordan din blog bliver superinteressant:

• Linkbaiting
  • Speed blogging
  • Better blog headlines

Husk det tekniske er sølv for en god blog - guldet ligger i indholdet, da det er det brugerne kommer (igen) for at læse.

Du skriver speed blogging. Hvad forstår du ved begrebet? Jeg googlede det lige og faldt hurtigt over to ret forskellige forklaringer til begrebet.

1) http://bernaisesource.blog.com/1436330/
2) http://lorelle.wordpress.com/2007/01/20/speed-blogging-what-is-getting-in-your-blogs-way/

Mit umiddelbare bud er, at du mener 2), men er det korrekt forstået?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)