Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af musik/musikvideoer fra youtube på mit site?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 03:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hola Aminos!

Jeg sidder her og grubler lidt over noget, som jeg beklageligvis ikke kunne google mig frem til svaret på.

Hvordan er reglerne i forhold til at bruge en video fra youtube med musik/musikvideo, som en del af indholdet på en side/et indlæg på ens affiliate-site? Er der nogle regler eller restriktioner, eller hvordan?

På forhånd mange tak for hjælpen :-)

-Mads

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 06:52

Nu er jeg ikke vildt meget inde i diverse lovgivninger, men jeg vil "mene", at slår man EMBED kode til eller sætter SHARE til, så må det også være ok, at bruge det på sin egen hjemmeside.

Men det vil absolut altid være en god ide lige at maile selve udbyderen af videoen. Man ser jo at der til tider uploades videoer, der ikke tilhører uploaderen.

Og sæt en copyright tekst under videoen evt. med link til uploader/musikudbyderen eller hvem det nu er.

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 09:00

Hej Mads
Det må du umiddelbart ikke.
KODA forhandler med Youtube om en aftale, og når den er på plads, vil jeg mene, at du med en KODA aftale, kan benytte embedded videoer fra Youtube lovligt.
Men du må hellere selv spørge dem, for at være sikker.

Du kan også være heldig, at aftalen med Youtube gør det gratis for dig, men jeg kunne godt forestille mig, at kommercielle sites vil blive bedt om betaling.

Du kan læse lidt her og i øvrigt på Kodas website: http://www.koda.dk/nyheder/article/youtube-lancerer-dansk-version-i-dag/

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)