Så fik jeg snakket med skat og sikke en hjælp not. Hun sagde det skulle udfyldes i rubrik 20 og KUN overskudet. De penge jeg havde brugts skulle trækkes fra inden. Jeg fortalte hende det samme jeg skrev her. Jeg måtte dog selv vurdere om jeg syntes at jeg var hobby eller erhverv men hun mente hobby
Hun har jo ret i rubrik 20 når du ikke er erhvervsmæssig og jeg tror også hun kan ha ret i hobby men der er ikke en facitliste. Jeg tror med affiliate og en begrænset hobby ikke man kan få fradrag for underskud i anden indtægt, men det er en flydende grænse, som du kan afgøre og som skat så hvis de indkalder dit regnskab kan omgøre Uanset hvad, så før et ordentligt regnskab og ha dokumentationen på plads Vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ja jeg ku også godt købe en pc men kun ved overskud. Men så begyndte hun jo på om jeg brugte den privat for så ku jeg kun trække halvdelen fra og måske endda kun 25% hvis jeg brugte den mere til privat, men det var en vurdering ssag og det kunne hun ikke vurdere. Men de vil jo aldrig ku bevise at jeg bruger den privat. Har endda en gammel pc jeg ku bruge privat og så købe en ny til arbejde. Jeg skulle heller ikke skrive udgifter i rubrik 29. Jeg skulle bare fratrække alle udgifter fra min omsætning. Men med hensyn til at trække halvdelen af internettet fra kunne hun heller ik lige umiddelbart svare på lol. Internettet koster alligevel 2400 om året så ku da trække 1200 fra
vi har vel ganske mange gang skrevet at alt er i rubrik 20 - glem 12 og 29 som jo var honorar - rubrik 20 for resultatet har der stået mindst 5 gange og 211 hvis du er erhvervsmæssig - your choice
Skat skal ikke bevise du bruger noget privat - du skal bevise det modsatte HVIS de brokker sig over dit fradrag. Når det er skat, så kan de ansætte skatten ud fra det de formoder korrekt hvis ikke du kan modbevise dem - de kan ansætte skatten ud fra din ubestritte rådighed over tingene privat - om du så bruger dem eller ej
Jeg tror ikke uden virksomhed JEG ville rode med at trække internet fra når det var et jeg havde haft altid, men alt er muligt og du må bare være parat til om de godkender eller ikke - og det KAN ske flere år efter - så det er noget gråzone - Jeg vil stadigt sige tag det som virkeligt er typisk tilknyttet for at skabe indtægten og så ikke for små sko i øvrigt.
Det er måske derfor du skulle overveje at gøre det til momsregistreret virksomhed men stadigt skal du jo gerne ha en aktivitet der viser seriøst drift ellers bliver det bare mere bøvlet for dig.
Bare sørg for omhyggeligt regnskab for alt så du har noget at forsvare
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg orker ik momsregnskaber endnu :) jeg vil dog gøre krav på en arbejdspc og få dækket udgifter til backlinks og webdesigns så er det egentlig fint med mig. Og ja jeg går måske i for små sko ved at trække internet fra, men man skal jo bruge net for at være affiliate :) det var såmendt bare derfor :)
Cookie : Hvis han skriver 2500.- som indtægt aka multimedieskat som det hed før - så er det vel ok at trække internet, mobil, pc m.m. fra og ikke dele regnskab op i privat / erhverv benyttelse eller har jeg helt misforstået det ? :o)
Cookie : Hvis han skriver 2500.- som indtægt aka multimedieskat som det hed før - så er det vel ok at trække internet, mobil, pc m.m. fra og ikke dele regnskab op i privat / erhverv benyttelse eller har jeg helt misforstået det ? :o)
uden at være sikker så tror jeg ikke man som privat vil kunne trække sin mobil telefon fra en affiliate indtægt og rode beskatning af fri telefon ind - men jeg kan godt ta fejl. Hvis han var virksomhed så er det givet korrekt - men her privat og affiliate som vel ikke bruger telefonen og et internet som man vel som privat har i alle fald - og "multimedieskat" for en ikke erhverv?
Hør skat eller en revisor - hvor skulle grænsen gå for en affiliate - 1000 kr per år, 10.000 eller 50.000 for at man kunne fjerne hele indtægten ved at købe computere, ipads, telefoner for en privat?
vh
skide være med telefon, det er jo ikke nødvendigt for det her, men jeg kommer jo ikke udenom at for at kunne lave den omsætning jeg skriver så kræver det PC, Internet og webhotel, udover det så noget linkbuilding :)
Hun mente jeg godt kunne trække pc fra da det jo var en udgift men så sagde hun jo at jeg ville bruge den privat, men jeg kunne jo bare bruge min gamle pc privat og den nye til arbejde og så er den jo ik meget længere :)
Som jeg ser det, stiller du dig selv i en gråzonen ved at sige "arbejds pc" og "alm pc" det vil blive en vurderings sag i sidste ende, som du skal bevise.
Du skal ikke lede efter smarte måder at "opnå fordele" det vil bare give dig rod.