Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg kommer til at få underskud hver måned!

Side 6 ud af 10 (96 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 307
Fra  OnlineBloggen.dk Skrevet kl. 15:36 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er blevet skrevet meget godt og meget fjol i den her tråd - hvad for en type råd det her er må du vurdere :-)

Men jeg tror du skal finde ud af hvorfor du vil lave den her webshop.

Er det for at tjene penge? Så vil jeg anbefale at du finder et arbejde eller noget andet i stedet, selv hvis du sælger 20 gange hvad du forventer vil du ikke have meget til overs når udgifterne er betalt.

Er det for at få erfaring med online markedsføring? Så vil jeg anbefale at du kigger på affiliate, her lærer du lige så meget om de fleste ting, har også godt indtjeningspotentiale og færre faste udgifter.

Er det for at få erfaring med at eje eb webshop? Så prøv det af, men tag den billige løsning, prestashop+paypal og se hvordan det går. Indstil dig på du måske taber lidt penge, men tag dem som lærerne der er godt givet ud og som kommer mangenfold igen den dag du finder det rigtige produkt.

Håber du kunne bruge det :-)
Philip

Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 10:06 | Låst

Hej.

Jeg har kørt min webshop i 1 år og jeg bruger ikke regnskabsprogram endnu. Vent til du ikke kan holde styr på det manuelt. Jeg skal ihvertfald snart over på et bogføringsprogram! :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 20. Jun 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 10:26 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Casper.

Jeg har læst dit indlæg og de mange svar til dig. Jeg fornemmer at du ligesom mange af os andre har en iværksætter i maven
og at du måske er typen der gerne vil afprøve ting for derved at lære mere. Jeg er selv tilhænger af "learning by doing" metoden
og at starte små projekter op som måske ikke umiddelbart har potentiale for økonomisk succes men som til gengæld kan give en masse viden og erfaring
til en dag man rammer den helt rigtige ide. Alternativt kan man vælge "rådgiver" metoden og lytte til hvad andre mener om ens ide
og så handle derudfra.

Jeg mener at man skal prøve alt det man kan hvis det ikke koster noget særligt økonomisk eller personligt. Det er den vurdering du skal tage.
Hvis din økonomi er som du skitsere altså at du stort set starter fra 0 ja så er det en relativ stor post for dig pr. måned at drive projektet.
Jeg kan også læse at andre foreslår dig at anvende opensource shops og mon ikke det er vejen frem for dig. Her kan du jo stort set gratis
afprøve din ide. Der er iøvrigt ingen krav om regnskabs aflæggelse med det omsætning du forventer at skabe så den udgift kan du også spare
indtil du ser hvad det bringer. Jeg er sikker på at den proces du kommer igennem er meget lærerig om hvordan handel på nettet fungerer.
Du vil højst sandsynligt få øjnene op for at indsatsen når du først har sat shoppen op og kommet varene ind, ligger på markedsføringsdelen.

Nu ved du jo en masse om links i forvejen og ved at bruge lidt tid på at sætte dig ind i opensource (Her kan jeg anbefale Wordpress med webshop plugin)
ja så tror jeg du vil kunne klare dig med en webshop til helt små penge. Her kan du f.eks. gratis  vælge PayPal som betalings løsning i starten.
Hvis du har lidt flair for administration af websites og har set et admin panel før, vil du kunne lære betjeningen på relativ kort tid.
Man behøver ikke have kendskab til at programmere eller noget, man skal dog nok have lidt design mæssig indsigt og kendskab til brugervenlighed i forbindelse med opsætningen.

Alt i alt er du kørende for under 100 kr. om måneden. Viser det sig du vil videre med projektet og du formår at få kunder ind i biksen
(hvilket typisk er 90% af arbejdet)kan du koble div funktioner på eller indgå et samarbejde med f.eks. en hosted shop udbyder.

Der er flere webhostings udbydere der tilbyder Wordpress som en del af deres funktioner - så du behøve ikke en gang at overføre filer m.v.
Du arbejder direkte på din shop i webhotelet. Kender du ikke lige nogen og vil du have konkrete navne og tips på det du behøver er du velkommen til at skrive. 

Fra Slagelse
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 667
Fra  Wisely Consulting Skrevet kl. 11:23 | Låst

Philip:
Er det for at tjene penge? Så vil jeg anbefale at du finder et arbejde eller noget andet i stedet, selv hvis du sælger 20 gange hvad du forventer vil du ikke have meget til overs når udgifterne er betalt

Tror mere fordi jeg vil have noget og lave og så er det er projekt som jeg kan have det sjovt med, men stadig tjene penge.

Philip:

Er det for at få erfaring med online markedsføring? Så vil jeg anbefale at du kigger på affiliate, her lærer du lige så meget om de fleste ting, har også godt indtjeningspotentiale og færre faste udgifter.

Jeg har kendskab til Affiliate og har nogle Affiliate sider ved siden af :)

Philip:
Er det for at få erfaring med at eje eb webshop? Så prøv det af, men tag den billige løsning, prestashop+paypal og se hvordan det går. Indstil dig på du måske taber lidt penge, men tag dem som lærerne der er godt givet ud og som kommer mangenfold igen den dag du finder det rigtige produkt.

Det er for at få erfaring og jeg tror måske det bliver prestashop eller woocommerce 

Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:40 | Låst

Hej Casper

Jeg kan godt forstå dine bekymringer og jeg er sikker på at du ikke er alene.

Det er næsten med 100% garanti at der er mange andre som dig der har fundet nogle produkter

som der er tiltro til og derefter har tænkt at dem må man kunne sælge.

De kommer så til ca. samme regnestykke som dig og giver derefter op.

DET ER DER INGEN GRUND TIL.

Mht til dit regnestykke er der meget du kan sløjfe og så er regnestykket et helt andet.

Casper Hostrup:

Shopify  - 400 kr - mnd === du kan bruge Prestashop ( 0,- kr)  opensourceCool

QuickPay - 100 kr  - mnd === Brug Paypal, Skrill og andre online betaling services(0,-kr) kun gebyr ved transaktionerWink

Billys Billing - 89 kr -  mnd === Brug Zoho til dit regnskab (0,-kr) det kan så mange ting GRATIS ved 1 brugerConfused

= 639 kr mnd   === SUMMA SUMMARUM = 0,-KR PER MÅNEDBig Smile

Det eneste du nu mangler er et webhotel til at hoste dit Prestashop system og det kan kan du få hos UnoEuro for ca. 150,- for et år.

På denne måde er det i hvert fald ikke økonomien der sætter en stopper for dine drømme og at starte en webshop.Cool

Desuden har UnoEuro 1-click installation på prestashop, dvs hele installationen bliver lavet automatisk.

Når du nu ikke længere skal bekymre dig om økonomien i dit projekt, så kan du i stedet fokusere på at sælge dine produkter.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:46 | Låst

holder helt med alle jer der kommer med forslag til en langt billigere gratis start med langt færre faste udgifter - ting som du jo så kan opgradere lige så stille som behovet kommer -

Et enkelt andet gratis op til 1500 linjer pr år regnskabsprogram (som også kan opgraderes ved behov og køre videre) http://www.winfinans.dk/produkter/winfinans-small-business jeg ved john Sommer der var meget aktiv herinde er meget glad for det.

Summa som vist også blev forestlået er i mine øjne dog bedre og et engangsbeløb

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:13 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mht. til faste udgifter, er jeg enig at f.eks bogføring og andre adm. ting kan gøres gratis/billigere.

Men selve shoppen, der tror jeg mange netop gør den fejl at det skal være gratis/billigt at de vælger Paypal, og andre billig løsninger som måske sparer dem nogle få kroner her og nu - men som samtidig betyder at de faktisk aldrig kommer ordentligt igang med salget, og må lukke shoppen.

Hvem ved hvad det kunne være blevet til hvis det var gjort ordentligt fra start ?

Det er selvfølgelig lidt gætværk fra min side,

Det handler trods alt meget om troværdighed og tryghed for at kunderne handler på din shop.

Så at starte med udelukkende "discount" løsninger, tror jeg ikke på - så heller vente til du har samlet lidt kapital sammen, eller arbejde lidt ved siden af.

Tilmeldt 10. Sep 10
Skrevet kl. 14:03 | Låst

Hej Jesper

Jaa der tror jeg lige du skal klappe hesten et øjeblik.

Den eneste fejl der er mht billigere/gratis løsninger er at de fleste ikke er klar over at de rent faktisk eksisterer.

1. Prestashop er pt et af de mest brugte shopsystemer WW mht. opensource

2. Paypal. Skrill og alle de andre fejler absolut ingenting og er brugt af Millioner af mennesker/firmaer WW

3.Unoeuro hosting er et af de billigste hostingfirmaer i DK, indrømmet der er et par enkelte stykker der kommer tæt på.

Har selv brugt do. løsninger i mange mange år uden nogen som helst problemer, både til egne projekter og til andres.

Så hvis man som ny på online business markedet gerne vil starte noget, gælder det jo netop om at holde omkostningerne nede. ( det gør det jo generelt)

Så kan man jo altid senere opgradere til andre systemer, hvis føler sig mere tryg ved det.

Jeg er overbevist om at der nok ikke er ret mange der ikke har hørt om Paypal som betalingsløsning og det skulle da være det eneste sted hvor kunder kunne komme i tvivl.

De andre løsninger ser kunderne jo slet ikke.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 14:14 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

cheapweb:
Så hvis man som ny på online business markedet gerne vil starte noget, gælder det jo netop om at holde omkostningerne nede.

Giver lige mit besyv med.

Problemet med at have en onlineshop som ikke har de "rigtige ting" fra starten af er at kunderne simpelt hen ikke køber, lad os tage nogle ting der skræmmer kunderne væk

1: Langsomt site, kunderne gider ikke sidde og vente på at siden loader. Få en kvalitetsudbyder der har styr over tingene og ikke en udbyder der fylder deres servere med for mange kunder.

2: Ikke mulighed for dankort. Kunderne er udemærket godt klar over at shoppen leder efter en billig betalingsløsning og det skræmmer kunderne væk. Der er oceaner af shops og er tingene ikke iorden fra starten bliver shoppen en "here today gone tomorrow", og der røg således service, returret osv osv. Kunderne har meget at vælge imellem og mange shops er "cut & paste" af hinanden.

3: Paypal. Paypal er fint nok folk gider det bare ikke.

Du nævner unoeuro, prisen for hvad man betaler sin udbyder er 100% urelevant, skal man sidde og vurdere om ens webhotel koster 10,20 eller 50 kr om måneden skal man finde noget andet at tjene penge på. Unoeuro er fine til mindre shops.

Synes selv det er ret morsomt at der er mange webdesign firmaer der praler af det kan det ene efter det andet og det andet, seo mig her og der, og så ligger de på et sløvt webhotel = jeg bruger dem ikke og kigger på noget andet. Man siger jo at man skal vise hvem ens venner er og så ved du hvem du er, gælder ligeledes for valget af webhotel, betalingsløsnng, den bil man kører i og mange mange andre småting man ikke lige tænker over.

Tilmeldt 10. Sep 10
Skrevet kl. 14:52 | Låst

Hej

Ganske fint indlæg fra Søren og meget relevant HVIS man har penge, hvilket mange af de små iværksættere ikke har.

ref punkt 1: en billig hostingudbyder er ikke lig med langsomt site

ref punkt 2: det eneste der her betyder noget er at kunden føler sig tryg og eftersom du mere eller mindre ikke kan finde et Dankort som også er enten Visa eller mastercard har det ingen betydning længere.

ref punkt 3: Jeg tror at hvis du laver en Poll blandt danske internetbrugere så ved de fleste(gætter på 95%) hvem Paypal er, men f.eks DIBS kender stort set ingen( gætter på under 2%)

Desuden ved jeg at DIBS havde et server problem der i flere omgange lukkede danske webshops evne til at modtage betalig ned i op til 7 dage.

Den eneste grund til at mange af de betalingsudbydere i Danmark kan eksistere er pga folks uvidenhed.

Hvem husker ikke tilbage på dengang NETS hed PBS og de forlangte ublu gebyrer for at en webshop kunne tilsluttes.

PBS generelt tog dengang ( 3-5 år siden) 1400,- årligt og så skulle folk ovenikøbet vente 28 dage på deres penge,+ at forretningen skulle også kreditvurderes af PBS for at der overhovedet kunne laves en aftale.

DET KALDER JEG BONDEFANGERI.

Side 6 ud af 10 (96 indlæg)