Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping af ure

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 49
Fra  Madsnedkeren Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Så skal kokken også til at sælge ure på nettet :-)

Har for nylig købt 2 domænenavne www.herre-ure.dk og www.dame-ure.dk

Men hvor finder jeg en leverandør? Er der nogen der har erfaringer?

Det optimale scenarie ville være at finde en dansk ur handler der kunne stå for at afsende urene ud til kunden og så kunne jeg stå for det online som er min nye store passion gennem nogle år..

Mange tak

mvh

Morten

www.madsnedkeren.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan starte med at kigge på dem her:

http://www.b2bure.dk

Fra København
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 49
Fra  Madsnedkeren Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tom,

Jeg har haft kigget lidt på dem men falder fra på baggrund af deres betingelser. Kunne dog være at jeg skulle forsøge at kontakte dem alligevel.

Betingelser

- Kun virksomheder oprettes (CVR-nummer skal oplyses).
- Mimimumsordre på 5.000 DKK. Gælder dog ikke ved en e-handels dropshipping løsning.
- Ønsker du at benytte dig af vores e-handels dropshipping løsning, skal siden have været aktiv og omsætningsskabende i minimum et halvt år. Nyopstartede e-butikker godkendes altså ikke til en dropshipping løsning.
- B2Bure.dk stiller ikke produkttekster eller billeder til rådighed for vores handelspartnere. Vi gør opmærksom på, at kopiering af disse er et brud på ophavsrettighederne.
Som du ser skal siden have haft omsætning i et halvt år. Det har mine ikke eftersom domænerne er købt i sidste uge.
Derudover kan de ikke stille billeder til rådighed. Og hvad gør man så?
Men tak for hintet :-)

www.madsnedkeren.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skader aldrig at tage en snak med dem, specielt omkring deres krav om 6 mdr. drift.

Ang. produkttekster er det meget forståeligt, da de ikke ønsker DC. Billederne kan der være mange grunde til, men normalt ikke noget der bør kunne være det store problem efter min mening.

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er en generel problemstilling med dropshipping af ure (og sikkert også andre varegrupper), som sjældent bliver bragt frem i lyset.

De største mærker kræver godkendelse af enhver online tilstedeværelse, førend du reelt har tilladelse til at sælge urene online. Dvs, skal vi levere ure til din webshop på en dropship aftale, SKAL din webshop godkendes af mærket selv, ellers kan VI miste retten til at forhandle mærket. Og mærkerne vil aldrig nogensinde godkende en dropship-baseret webshop.

Konsekvensen heraf er, at dropshipping af ure kun kan lade sig gøre for mindre mærker, og/eller via det grå marked såsom b2bure.dk.

Der er faktisk mange fysiske butikker der ikke kender til disse regler. De åbner en webshop i den tro, at de også har retten til at sælge online, blot fordi de køber ind til deres fysiske butik. Men som sagt, det har de for de største mærkers vedkommende altså ikke, og kan risikere at miste deres ret til at forhandle mærket. Dette vil dog nok kun ske, såfremt de fører en særlig aggressiv "prisstrategi"..

Fra København
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 49
Fra  Madsnedkeren Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Troels,

Har du nogen idé om hvad der skal til før mærkerne kan kan godkende din shop?

De kan vel umuligt godkende den når den er "tom for indhold"

Morten

www.madsnedkeren.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Jensen:
Billederne kan der være mange grunde til, men normalt ikke noget der bør kunne være det store problem efter min mening.

Det kan du mene, Tom, men det er faktisk et kæmpe problem. Mærkerne går målrettet efter grey market forhandlere, som bruger de officielle produktbilleder uden tilladelse.

Venlig hilsen
Ole

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole det var slet ikke det der var i mine tanker, selvfølgelig skal der ikke bruges produktbilleder der ikke er tilladelse til. Det var blot ment, at hvis en leverandør har billeder er det i alles interesse at de bedste produktbilleder bruges til de korrekte produkter og så skader det jo ikke på samme måde som DC

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Bælum:

Hej Troels,

Har du nogen idé om hvad der skal til før mærkerne kan kan godkende din shop?

De kan vel umuligt godkende den når den er "tom for indhold"

Morten

1. Du skal være autoriseret forhandler (er vel indlysende). Nogle gange kræver det også en anbefaling fra lokal agent (du betaler til tiden, overholder aftaler osv).

2. Overholde deres prispolitik. Der findes et par varianter afhængig af mærke/agent. 1. Ingen prisnedsættelser overhovedet! 2. Ingen prisnedsættelser, men udgåede modeller er fritstillet. 3. Ingen prisnedsættelser på nyheder, resten er (til dels) fritstillet. 4. Du kan sætte priserne som du vil (i realiteten kun mindre mærker, der bare vil ha' mærket ud på markedet).

3. Din webshop skal ligne noget fra 2013 og ikke 1996. Blinkende tilbudspriser i Netto-farver er ikke en god idé..

Som sagt er det ikke alle leverandører/mærker der har en politik på området endnu, men de største har. Og mon ikke qua internettets fremtid, at de fleste inden længe vil ha' en politik på området.

Og ja billederne de bliver en slagmark inden længe. Da man ikke kan forhindre grå-markeds forhandlere at operere indenfor EU, satser mærkerne hårdt på brud af rettigheder ved fx at benytte billeder, tekster og også manualer uden tilladelse..

Mvh,
Troels

Fra København
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 49
Fra  Madsnedkeren Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Troels:
1. Du skal være autoriseret forhandler (er vel indlysende). Nogle gange kræver det også en anbefaling fra lokal agent (du betaler til tiden, overholder aftaler osv).

Og hvordan bliver man autoriseret og finder en agent?

Troels:
2. Overholde deres prispolitik. Der findes et par varianter afhængig af mærke/agent. 1. Ingen prisnedsættelser overhovedet! 2. Ingen prisnedsættelser, men udgåede modeller er fritstillet. 3. Ingen prisnedsættelser på nyheder, resten er (til dels) fritstillet. 4. Du kan sætte priserne som du vil (i realiteten kun mindre mærker, der bare vil ha' mærket ud på markedet).

Jeg overholder selvfølgelig reglerne.

Troels:
3. Din webshop skal ligne noget fra 2013 og ikke 1996. Blinkende tilbudspriser i Netto-farver er ikke en god idé..

Jeg er helt med på moden ;-)

Mvh Morten

www.madsnedkeren.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)