Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan håndterer I efterladte kurve?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jokadan

Hvis i har kunder som opretter sig som bruger/kunde inden de køber ja så har i jo her en gylden mulighed for at spore hvad denne kunde er interesseret i og derved evt. ved næste nyhedsbrev, eller ved en email som sendes til kunden få dage senere og som ligner et nyhedsbrev. At få dette salg, jeg ved det kræver en del statisk, men kig på det, det er den slags de største webshops hæver deres omsætning en hel del. Desuden kan du jo også præsentere disse produkter for kunden næste gang denne besøger din side, test så om du kan få en bedre konvertering på denne måde, ved evt. at tilbyde fri fragt, en discount eller lignende. Jeg ved dog at det måske ikke er den allerbedste måde at bygge en fuldt ud loyal kundeskare, men det er formentligt bedre end at miste salget.

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 148
Fra  Swingcar.dk - Drøn sjovt legetøj til børn Skrevet kl. 20:55
Hej alle

Tak for tilkendegivelserne. Jeg syntes at argumenterne for og imod, sagt med den rette overbevisning i (web)stemmen kan lyde lige overbevisende - tror det kræver lidt drøvtyggeri for at finde ud af hvilket ben vi skal stå på. Jeg ved ikke engang hvordan jeg selv ville ta'' det hvis det var mig, men mener nu også, at jeg altid sletter en evt. indkøbskurv inden jeg går igen.

Mvh/Kjeld

Har du set den nye alu løbecykel fra Puky?

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 21:33
Hej Kjeld.
 Der findes flere muligheder for at gøre det du efterlyser, og på en mere diskret facon end at bruge deres email adresse og lave en henvendelse. 

Det virker på mig som påtrængende og koster også jer manuel arbejdskraft hvergang uanset om salget reddes eller ej.

Den teknik og metode jeg refererer til har hjulpet VenusSwimvear med at reducere frafaldsprocenten med 13 procent og Dymo med 15 %.

I stedet for at rette henvendelse til kunden skal det ske dynamisk og automatisk på hjemmesiden efter opsatte regler, således, at kunder, som eksempelvis vælger at trykke på "tilbage"-knappen vil få promtet en besked om, at man sidder klar til at hjælpe dem dels via email eller live support.

En af de måder det kunne fungere på var:
At når en potentiel kunde har stået på checkout side X i mere end X sekunder, skal billedet i højre side ændres til en invitation til at få hjælp via chat eller email - afhængig af personalets tilgængelighed.

At når en potentiel kunde har stået på checkout side X og trykker på tilbage-knappen, så skal der vises en java-script box, hvor man bekræfter handlingen og samtidig tilbyder hjælp via email eller live chat.

osv osv osv.

1. Fordelen for dig som webshop-ejer er, at invitationen bliver vist dynamisk (invitationen kan vises på flere forskellige måder) og ikke virker påtrængende i samme grad, som hvis du ringede eller mailede kunden om årsagen.

2. Du skal kun bruge tid på de potentielle kunder som rent faktisk accepterer og ønsker at få hjælp til købet, hvorved du selvfølgelig også reducerer risikoen for at møde kunder som magle refererer til.

3. Og ved at bruge den rette teknologi kan du føre statistik over, hvilke grunde kunderne angiver som årsag til, at de ikke kunne gennemføre købet.

Men som Cars4ever også nævner så gælder det om at teste og måle teste og måle. Det vil sige, at den teknologi skal  have nogle basis funktioner, som understøtter ovenævnte, men også give dig mulighed for at teste og måle forskellige varianter. Lidt ligesom Google Adwords - men skal teste effektiviteten af sine kampagner.

Han nævner også muligheden for kunne sende en email med tilbud på varer, som kunden tidligere havde afbrudt købet på. Vi er i øjeblikket ved at teste et produkt, hvor du kan automatisere denne proces, så det automatisk ligger sig i bunden af din udgående email.

Et eksempel kunne være:

En kunde som idag har telefonabbonnement A skriver en henvendelse til kundeservicecentret. På baggrund af kundenummer eller emailadresse foretager systemet et opslag i CRM-systemet og kan på baggrund af forbrug eller kundens "value" se, at kunden er berettiget til et billigere abonnement. Kundeservicemedarbejderen besvarer henvendelsen som normalt men i bunden indsætter systemet automatisk en besked lydende: Jeg kan se, at du på baggrund af dit nuværende forbrug ville kunne spare penge ved at overveje telefonabbonnement B.

Et andet eksempel kunne være:
En potentiel kunde har accepteret en invitation om hjælp via live support efter at være sprunget fra ved checkout processen. Systemet registrerer at kunden havde en bærbar i indkøbskurven, og at kunden derfor er kvalificeret med X % rabat ved køb af denne bærbare sammen med en computertaske.

Systemet har en forudefineret kampagne klar med tekst og billede af computertasken. Når kunden har fået sin påkrævede hjælp kan salgsmedarbejderen med et enkelt klik sende en forespørgsel om kunden vil være interesseret at købe en computertaske med X % rabat eftersom hun har valgt købe den bærbare. Hvis hun siger ja, vil hun kunne gennemføre købet af den bærbare sammen med en computertaske til x % rabat.

Det sidste nævnte eksempel øgede den gennemsnitlige ordrestørrelse med 300 dollars for en virksomhed. Altså ikke kun på salg af computertasker
Side 2 ud af 2 (13 indlæg)