Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan håndterer I efterladte kurve?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 148
Fra  Swingcar.dk - Drøn sjovt legetøj til børn Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja mit spørgsmål er om man kan tillade sig at kontakte kunden eller at man skal lade ham være?

Fx, hvis det nu bare er betalingen der driller er det jo lidt synd for ham hvis det bare er et lille etellerandet det skal til.

Mvh/Kjeld

Har du set den nye alu løbecykel fra Puky?

Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 17:00
Hej Kjeld,

Hvordan du har tænkt dig at håndterer "Efterladte kurve" er nok mere et spørgsmål om hvad du sælger, og om dit betalingssystem virker.

Hvis du har vare som kunden "designer selv" (eks.brevpapir eller lign. ) betyder det jo ikke noget at det ligger i kurven, da du første skal producerer produktet når kunden endeligt bestiller.

Ellers er det en smagssag.

Jeg sælger mange unikavarer, og har ikke råd til at folk kan gemme vare i kurven. Så jeg har indstillet min shop til ikke at reserverer varer i kurv, det betyder at "først til mølle" princippet regerer her. Plus kundens kurv bliver tømt hvis de forlader shoppen.

Det ville da stadigvæk være en god idé at teste om der kan være sket en fejl i betalingssystemen..... Er du ofte ude for at kunder forlader butikken og lader en fuld kurv blive stående?? - Hvis ikke, så er det nok bare en kunde der har fortrudt, - eller måske  skulle han/hun bare på arbejde eller på toilettet!!

Jeg ved ikke om mit svar hjælper dig,

Jeg kan ihvertfald fortælle dig, at hvis jeg havde været rundt i en webshopog lagt masser af ting i min kurv - og så måske komme til at fortryde, eller blive afbrudt af noget andet, ville jeg ikke påskønne en mail fra webshoppen. Jeg ville syntes at det var grænseoverskridende......

Mange hilsner

Dorte

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Jul 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 17:09
De fleste af vores kunder bruger webshoppen op til flere gange om ugen. Derfor er de forholdsvis kort tid om at putte varerne i kurven og gå til kassen. Men for andre kunder er det nyt og de bruger derfor længere tid - og går nogle gange folk i stå i processen. Derfor har vi en standard mail klar, som vi sender til kunden.

Vi skriver at vi gerne vil hjælpe, hvis vedkommende er i tvivl om noget og henviser til vores online guide hvordan leveringsgebyret udregnes. (hvilket vi ved kan være tricky for rookies)

I halvdelen af tilfældene finder kunden selv ud af det og gennemfører bestillingen. Og vi får kun i 15-20% af gangene spørgsmål tilbage enten via telefon eller mail - med efterfølgende gennemførsel af salget.
Så når vi sender "Spørg os bare"-mails, så henter vi ca 7 ud af 10 kunder ind, hvilket er ok for os - men vi så det da gerne højere : )

Vi fører ligeledes statistik over hvor mange ordre der er imellem en efterladt kurv. Så kan vi se om vi gør en forskel :)

Projektleder hos webbureauet Siege

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 17:20
Ren juridisk vil det så ikke være ulovligt at gøre dette? Disse mails man sender ud må vel gælde som spam, da det er uopfordret henvendelse med henblik på salg.

Jeg tror ikke der ville ske det store ved det, og mange kunder vil sikkert værdsætte det - Men meget rart lige at have i baghovedet at det faktisk er ulovligt. (med mindre jeg tager fejl)
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 17:26
Dato: 09-08-2007 17:19:34 Forfatter: Martin Tygsen Ren juridisk vil det så ikke være ulovligt at gøre dette? Disse mails man sender ud må vel gælde som spam, da det er uopfordret henvendelse med henblik på salg.

Jeg tror ikke der ville ske det store ved det, og mange kunder vil sikkert værdsætte det - Men meget rart lige at have i baghovedet at det faktisk er ulovligt. (med mindre jeg tager fejl)

Jeg kontaktede engang en kunde da jeg kunne se at han var hoppet fra ved betalingen, så ville lige høre om jeg kunne hjælpe. Det gør jeg aldrig igen. Han flippede fuldstændig, han ville i hvertfald aldrig købe noget hos os, udvalget var for dårligt ligeså var priserne,, det var meget billigere i udlandet og han blev ved og ved... Så det gør jeg ikke igen. Syntes nu os det var underligt vi skulle svines sådan og vore produkter, han var jo tydeligvis interesseret ellers havde han vel ikke brugt 20 min på vores side og forsøgt at cheke ud.. .

Men enden er det at jeg aldrig har gjodt det sidden.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:10
> Ren juridisk vil det så ikke være ulovligt at gøre dette?

Det kommer an på hvordan du gør det. Hvis du gør opmærksom på, når de indtaster deres emailadresse, at den bl.a. bruges til at hjælpe dem med handler og øvrig kommunikation med dem, så accepterer de jo dette når de submitter formularen.

Der kan naturligvis så ske det, at nogle skriver andres email ind - måske for at drille. Men jeg tvivler på, at det vil være ulovligt for dig at sende den første email - der jo også kunne fungere som validering. Det er dog nok en god i de at registrere om emailen så bliver valideret (f.eks. ved klik på unik URL i mailen eller svare tilbage) og kun sende flere emails hvis kunden har valideret den første.

Alt i alt, hvis man tænker sig lidt om, og gør det omhyggeligt, tror jeg godt du kan gøre det uden at det er ulovligt.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:00
Personligt ville jeg synes det var irriterende, med en henvendelse..

Jeg kommer tit ting i kurven, hvis jeg er inde på en hjemmeside, fx et billigt armbånd, jeg kun vil have, hvis jeg alligevel skal have noget på siden..

Jeg gør det også nogen gange for at se, hvad det endelige beløb bliver inkl. fragt og gebyrer...

Hvis jeg fik en mail/opkald efterfølgende, tror jeg ikke jeg ville bruge den hjemmeside mere, så ville jeg ikke gide kigge af skræk for at blive ringet op :-)

Men udfra en webshop ejers synspunkt, har jeg haft lyst til det selv nogen gange.. hvis man kan se at folk har brugt tid på at oprette sig og fortrudt i sidste sekund, vil jeg da gerne vide hvorfor - fandt de et andet sted, virkede siden ikke, havde vi ikke det rigtige produkt.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:07
Du vil aldrig modtage en email fra butikken med mindre du selv indtaster den og submitter formularen - ingen kan gætte din email adresse ud fra IP eller lignende :)

Det afgørende er så, hvordan du er blevet informeret forud for at du submittede din email adresse
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:15
Dato: 09-08-2007 19:06:52 Forfatter: Mikkel deMib Du vil aldrig modtage en email fra butikken med mindre du selv indtaster den og submitter formularen - ingen kan gætte din email adresse ud fra IP eller lignende :)

Det afgørende er så, hvordan du er blevet informeret forud for at du submittede din email adresse

nej nej det er klart :-)

Men nogen steder skal man fx oprette sig som kunde, før man kan se priser.. og vi har på vores hjemmeside ind imellem nogen, der opretter sig som kunde uden at købe noget

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 19:17

Hej Kjeld

Det er en rigtigt god idé at sende en email til kunden hvis en ordre ikke går hele vejen igennem betalingsprocessen eller andre steps ved checkout.

Vi har 4 steps i vores proces, selve indkøbskurven, her har vi ingen data på kunden, men i næste step indtaster de leveringsoplysninger email osv. Hvis en kunde gør dette og ikke går helt igennem betalingsprocessen så sender vi dem en email. Ikke lige bagefter, vi venter over en time, da de så evt. kan nå at rette deres fejl og lignende. 

Det ville da være tåbeligt - hvis du har muligheden for at sende denne email - at lade være. Jeg har endnu ikke mødt en potentiel sur kunde her, men istedet kun fået skulderklap for en god service. Samtidig får vi også svar fra folk som sprang fra pga. andre ting, som fx manglende info om betalingen, sikkerhed etc. Det gør jo at vi hele tiden kan forbedre denne process og dermed er der mange flere der konverterer. Vi har ca. 2 om dagen som laver dette nummer, med ikke at komme igennem betalingsprocessen pga. det ene og det andet, men som vi så redder med denne email.

Mange tænker nok, jamen så må den process da være dårlig, men fakta er at der kan være flere hundrede ting der går galt, eller som den ene kunde forstår og den næste ikke forstår. Der kan stå med store fede 48pt bogstaver hvad den endelige pris er og alligevel kan de ikke se det. Problemet er så bare, at de færreste gider bruge tid på at kontakte firmaet bag webshoppen, og derfor hopper de videre eller lader helt være med at bestille, en god en er at de faktisk vågner fra deres lille spontane drømmekøb. Vi har kunder som snildt bestiller for over 10.000 og jeg kan se at der er flere som ikke kommer helt igennem processen og i vores system kan de faktisk ses at de prøver flere gange men kommer ikke helt igennem. Når vi så kontakter dem senere så var det fx kortnummer eller lignende der blev skrevet forkert. Vi spørger så altid om vi skal tage i mod ordren manuelt, men her er der faktisk mange som er vågnet fra deres lille drømme verden og dermed faktisk fortryder, der kan selvfølgelig ligge en lille smule mistillid bag, i og med vores system har været så uprofessionelt ikke at virke da de skulle lægge deres ordre.

Derfor er min mening at man altid skal kontakte dem hvis der ser ud til at have været problemer, jeg tror nu at man skal gøre det som Mikkel siger, med at fortælle dem at email adressen bruges til dette formål for ikke at overtræde loven. Så skulle der ikke være nogle problemer.

Men test, test, test og få så fat i så mange af jeres "fraspringere" som muligt, for at finde en grund til at de er sprunget fra og der vil ALTID være nogle som springer fra pga af nogle dumme fejl, eller mangler som man ikke havde tænkt på eller et spørgsmål som du aldrig har hørt spurgt før og derfor slet ikke har haft mulighed for at give kunden svaret. Der vil også være tekniske ting som kan spille ind, der kan jo gå så mange mange ting galt i den checkout process at jeg bliver helt stresset over at tænke på det.

Vores vicevært Martin T. er jo blandt andet god til lige netop denne slags konverterings optimering, så hvis tag lige et kig på hans e-pusher bog hvis ikke det allerede er gjort ;-)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)