Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke risici er der ved investeringen?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

En af mine venner ejer rettighederne til at udlåne nogle studieboliger. Han påstår, at hvis man giver ham 3.500 kr., kan han garantere et afkast på 200 % i løbet af en uge, så man altså får 10.500 kr. tilbage og derved har tjent 7.000 kr. Hvilke risici er der ved denne type investering? Og skal man betale skat af indkomsten?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

1 At din ven ikke har fortalt dig alt - og noget kommer i vejen for udlejningen

2 At der viser sig noget ulovligt i sagen - umuligt at sige ud fra det som er beskrevet

3 Ja der bliver skat af indkomsten

4 Hvorfor mangler han dog lige de penge i en uge - har han ikke et ur han kan sælge eller en bank/bror/far der kan låne ham det EN uge

5 Hvis noget er for godt til at være sandt- så er det normalt ikke sandt - eller: If it quacks like a duck - walks like a duck and flies like e duck, it is very likely a - duck

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Højt afkast på kort tid = høj risiko

Du risikerer at få lang næse for de 3500....

Mobiltelefoner til ældre - stort udvalg af enkle mobiltelefoner. Klaptelefoner med store taster og smartphone til ældre.

Fastnettelefoner med store taster og ekstra høj lyd.

hjælpemidler for kommunikation og selvstændighed

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ik kaste penge efter ham - for du kan nok være ret sikker på du får mere ud af at kaste dem ud af dit vindue - for der kan du måske nå ned på gade og samle nogen af dem op igen Zip it!

Venligst

René Buch

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Gi ham dog de soelle 3.500, og sig til ham at du forventer at han giver dig 10.500 en uge senere.

Hvis han ikke har 10.500 til dig en uge senere har du betalt 3.500 for at slippe af med en ven som du ikke kan stole paa alligevel (win)

Hvis han har 10.500 til dig en uge senere har du tjent 7.000 foer skat. (win)

Go for it!

/Nicolaj

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har bare forstået, at den eneste risiko ved projektet er, at virksomheden kan gå konkurs, men at det er så godt som sikkert, at det IKKE sker.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan da vel sige dig selv at det ikke stemmer ?

Selvfølgelig er der ikke nogen der kan garantere dig et afkast på 200 % om ugen.

Hvis det nu stemte, tror du så han ville forære ideen væk, istedet for blot at gøre det selv ?

 

 

Tilmeldt 27. Apr 06
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder som en investering som er for godt til at være sandt
Hvad er det han tjener på?
Hvad er det for en slags udlejning?

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Men jeg er sammen med en anden ven om at indskyde penge i projektet. Kan man ikke lave en kontrakt med ham, der garanterer de 200 %, således at det nævnes i kontrakten, at a fx har indskudt 5.000 kr., og b har indskudt 3.500 kr.? Og hvis han så ikke overholder dette krav, kan man så ikke retsforfølge ham og få erstatning, hvis det står i kontrakten, eller gælder det i alle tilfælde?

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i dag fået at vide af en anden ven, at der er tale om en gråzone i dette projekt. Nogle mener altså, at han begår ulovligheder for at tjene disse penge - andre, at det er indenfor lovens rammer. Det er noget med, at han sælger nogle boligportaler til andre, som så sælger dem videre til nogle andre igen, så systemet kører i ring. Og det er åbenbart ikke 200 % på en uge alligevel. Man afleverer fx 10.000 kr. og får 20.000 kr. tilbage en måned efter uden at lave noget for dem. Fortjenesten er derfor 100 % på en måned.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)