Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Følg Cosmos Co fra tomt domæne til færdigt koncept med webshop

Side 5 ud af 6 (58 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det ligner nogle fine produkter, der er dog lidt ved sitet, som nok kunne forbedres :)

Din "kurv"
Lav gerne din pose større og så få den fritlagt. I Firefox står den på en hvid bund og der skal nærmest bruges lup for at se den. Samtidig er teksten med kurvindhold meget svær at læse, der mangler lidt kontrast.

Dine socialmedieikoner
De hopper altså ret meget i toppen af siden, de tager også rigtig meget opmærksomhed fra de øvrige elementer.

Håber du kunne bruge det :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Troels:

Havde jeg stået i din situation, og skulle til at lancere en butik med helseprodukter fra Tyskland, så havde min første bekymring været forbrugerens tillid.

Nu skal jeg ik sidde og fortælle alt om konceptet her, men jeg mener nu ik, at der er nogen grund til, at forbrugerne ikke skulle have tillid? 

Troels:

Rigtig ofte er der negative nyheder om "ting folk køber i udlandet, som ikke er lovlige herhjemme". Typisk kosttilskud og lignende. Jeg mener dine produkter er i periferien af den produktzone, og derfor ville jeg gøre alt for at berolige de besøgende du får på din shop.

Jeg tror at den generelle holdning blandt mange danskere er, at vi her i Danmark har langt skrappere regler ift hvilke stoffer/kemikalier/ingredienser der tillades i produkter (også indenfor EU). Derfor er der nok en opbygget skepsis der skal bearbejdes ift at være udenlandsk baseret shop.

Der er også negative nyheder om danske produkter, så det afhænger nok mere af øjnene der ser. Nu sælger vi intet der bare ligner kosttilskud, så evt forbrugere, som tolker det som dette, vil alligevel ik være i målgruppen. Flere af produkterne forhandles i en eller anden form i DK, så jeg ser ik afsendelsesland eller lignende som noget problem...

Troels:

Jeg tror at den generelle holdning blandt mange danskere er, at vi her i Danmark har langt skrappere regler ift hvilke stoffer/kemikalier/ingredienser der tillades i produkter (også indenfor EU). Derfor er der nok en opbygget skepsis der skal bearbejdes ift at være udenlandsk baseret shop.

Igen der er ingen stoffer, kemi eller tilsætningsstoffer i nogen af produkterne, så dem som har ovenstående holdning, vil alligevel heller ik være i målgruppen... Så der ser jeg ej heller et problem Smile

Troels:

Og jeg tror der er forskel på at købe Clarins eller Biotherm produkter i England eller Tyskland fordi de er billigere, og så købe noname helseprodukter som ikke er kendt.

Det kan du have ret i, men alt skal starte et sted, og det skal en produktserie fra os også. Men der ligger en masse tiltag og planer klar, så jeg ser det nu ik som værende et problem hehe. Det er faktisk spændende at være med i opstarten...

Troels:

Mht dit valg af farver på shoppen, så er det svært at komme ud over det grønne/brune farvetema, som vel kendetegner hele branchen? Jeg kunne forestille mig at 9 ud af 10 butikker og shops, der henvender sig til det økologiske/helseorienterede segment har grønt/brunt farvetema?

Men jeg kan dog godt se en fornuft i at differentiere sig fra det. Spørgsmålet er så bare, om lige præcis helse/øko segmentet er så brainwashed af grønne farver, at der er en underbevidst forventning til at møde dette i en webshop? Hvad har været Jeres tanker omkring dette?

Det har du helt ret i. Det er en meget konservativ branche, som arbejder ud fra nogle gamle "traditioner". Og her har hele ideen været, at vi ikke skal følge denne tradition i branchen, men blot gå vores egen vej. Derfor er farvevalget også meget atypisk, og mange af de tiltag, som der kommer, vil ligeledes være meget atypiske. Om det så bliver en succes, det kan kun fremtiden vise...
Men ingen er kommet foran ved at i andres fodspor. Så hvis vi blot gør som alle andre, så bliver vi også bare endnu en af den slags shops.. 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:

Din "kurv"
Lav gerne din pose større og så få den fritlagt. I Firefox står den på en hvid bund og der skal nærmest bruges lup for at se den. Samtidig er teksten med kurvindhold meget svær at læse, der mangler lidt kontrast.

Det er bevist, at den er sådan. Det skyldes at en del forsøger at købe via shoppen, fordi den kan tilgås, hvis man kender linket. Og for at minimere antallet, så er kurven lille indtil åbning...

Thomas:

Dine socialmedieikoner
De hopper altså ret meget i toppen af siden, de tager også rigtig meget opmærksomhed fra de øvrige elementer.

Det skyldes kurven pt, men det bliver rettet, så snart kurven får den normale og rigtige størrelse og udseende :)

Men ellers tak for feedback!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg syntes de er rigtig gode der mangler dog lidt justering syntes der er nogle steder hvor der er brugt dobbelt space

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

jonas33:

jeg syntes de er rigtig gode der mangler dog lidt justering syntes der er nogle steder hvor der er brugt dobbelt space

Det har du da helt ret i... Det skal lige rettes hehe!

Det er godt, at andre er vågne, når man selv er blevet blind!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Super gode tekster! Den første er ret laang, men faktisk meget spændende at sidde og læse :)

De kunne dog godt klare en tur i en korrekturmaskine, herunder er et par hurtige eksempler

Om argan olie:

 - Del 3, linje 2: "nødvendighed. at UNESCO" punktum skal væk, der skal vist heller ikke være komma.

 - Del 3, linje 2: "området hvor træerne gror" mangler komma mellem 'området' og 'hvor'.

 - Del 4, linje 4: "herunder Israel, uden dog nogen videre succes" jeg ville ændre ordstillingen til: "herunder Israel, dog uden nogen videre succes".

Du må lige sige til, når shoppen er klar, så er jeg sgu nødt til at prøve skidtet :)

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Thomsen:

Super gode tekster! Den første er ret laang, men faktisk meget spændende at sidde og læse :)

Ja den er lang, men den er faktisk kun 1/3 del af den oprindelige tekst, men så blev den alt for lang!

Lars Thomsen:

De kunne dog godt klare en tur i en korrekturmaskine, herunder er et par hurtige eksempler

Om argan olie:

 - Del 3, linje 2: "nødvendighed. at UNESCO" punktum skal væk, der skal vist heller ikke være komma.

 - Del 3, linje 2: "området hvor træerne gror" mangler komma mellem 'området' og 'hvor'.

 - Del 4, linje 4: "herunder Israel, uden dog nogen videre succes" jeg ville ændre ordstillingen til: "herunder Israel, dog uden nogen videre succes".

Det får vi lige rettet, samt jeg får lige en til at læse den igennem :)

Lars Thomsen:

Du må lige sige til, når shoppen er klar, så er jeg sgu nødt til at prøve skidtet :)

Det bliver senest imorgen, at vi åbner op ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er nu indset et længere blogindlæg til ekspertbloggen omkring tanker og ideer. Hvornår det kommer online, det må folk spørge Amino om Smile

Jeg vil gerne sige mange mange mange mange tak til alle dem, som er kommet med feedback i tråden, samt dem som har skrevet over PB eller pr mail. Det har været guld værd! 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde set nævnte tråd og blev nysgerrig efter at prøve billig arganolie, men manglede at finde en forhandler.

Jeg købte det så i et unavngivent supermarked.

Da jeg kom hjem, gik det op for mig at arganolie var nr 2 på ingredienslisten. Dvs der er mere af et helt andet stof deri end der er arganolie - og at der potentielt kan være ekstremt lidt arganolie i.

Så føler man sig taget lidt ved røven. 

Ud fra hvad jeg læser på din webshop, er dit 100% naturligt og 100% argan olie.

Sådan noget er musik i mine ører. 

Det matcher meget godt nogle lidt snævre nicher jeg plotter på at gå efter. Bortset fra at hvis det skulle være helt ultimativt herfra, så var flasken ikke nødvendigvis i klar plastik. Men det er ikke engang sikkert, og der er ikke så meget andet for end at prøve sig frem. 

Mit spørgsmål:
Sælger shoppen det nu? Og nu hvor jeg selvfølgelig har prøvet, så ville jeg gerne at når jeg klikker på indkøbsvognen og teksten dertil, så kan jeg se indholdet i denne.  

Har lige siddet og klikket forgæves, da jeg skal teste produktet på mig selv før jeg ved om det passer ind i mine nicher. Den anden "arganolie" jeg købte viste sig jo at ikke at være det :-)
 

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 5 ud af 6 (58 indlæg)