Det ligner nogle fine produkter, der er dog lidt ved sitet, som nok kunne forbedres :) |
Troels:Havde jeg stået i din situation, og skulle til at lancere en butik med helseprodukter fra Tyskland, så havde min første bekymring været forbrugerens tillid.
Nu skal jeg ik sidde og fortælle alt om konceptet her, men jeg mener nu ik, at der er nogen grund til, at forbrugerne ikke skulle have tillid?
Troels:Rigtig ofte er der negative nyheder om "ting folk køber i udlandet, som ikke er lovlige herhjemme". Typisk kosttilskud og lignende. Jeg mener dine produkter er i periferien af den produktzone, og derfor ville jeg gøre alt for at berolige de besøgende du får på din shop.
Jeg tror at den generelle holdning blandt mange danskere er, at vi her i Danmark har langt skrappere regler ift hvilke stoffer/kemikalier/ingredienser der tillades i produkter (også indenfor EU). Derfor er der nok en opbygget skepsis der skal bearbejdes ift at være udenlandsk baseret shop.
Der er også negative nyheder om danske produkter, så det afhænger nok mere af øjnene der ser. Nu sælger vi intet der bare ligner kosttilskud, så evt forbrugere, som tolker det som dette, vil alligevel ik være i målgruppen. Flere af produkterne forhandles i en eller anden form i DK, så jeg ser ik afsendelsesland eller lignende som noget problem...
Troels:Jeg tror at den generelle holdning blandt mange danskere er, at vi her i Danmark har langt skrappere regler ift hvilke stoffer/kemikalier/ingredienser der tillades i produkter (også indenfor EU). Derfor er der nok en opbygget skepsis der skal bearbejdes ift at være udenlandsk baseret shop.
Igen der er ingen stoffer, kemi eller tilsætningsstoffer i nogen af produkterne, så dem som har ovenstående holdning, vil alligevel heller ik være i målgruppen... Så der ser jeg ej heller et problem
Troels:Og jeg tror der er forskel på at købe Clarins eller Biotherm produkter i England eller Tyskland fordi de er billigere, og så købe noname helseprodukter som ikke er kendt.
Det kan du have ret i, men alt skal starte et sted, og det skal en produktserie fra os også. Men der ligger en masse tiltag og planer klar, så jeg ser det nu ik som værende et problem hehe. Det er faktisk spændende at være med i opstarten...
Troels:Mht dit valg af farver på shoppen, så er det svært at komme ud over det grønne/brune farvetema, som vel kendetegner hele branchen? Jeg kunne forestille mig at 9 ud af 10 butikker og shops, der henvender sig til det økologiske/helseorienterede segment har grønt/brunt farvetema?
Men jeg kan dog godt se en fornuft i at differentiere sig fra det. Spørgsmålet er så bare, om lige præcis helse/øko segmentet er så brainwashed af grønne farver, at der er en underbevidst forventning til at møde dette i en webshop? Hvad har været Jeres tanker omkring dette?
Det har du helt ret i. Det er en meget konservativ branche, som arbejder ud fra nogle gamle "traditioner". Og her har hele ideen været, at vi ikke skal følge denne tradition i branchen, men blot gå vores egen vej. Derfor er farvevalget også meget atypisk, og mange af de tiltag, som der kommer, vil ligeledes være meget atypiske. Om det så bliver en succes, det kan kun fremtiden vise...
Men ingen er kommet foran ved at i andres fodspor. Så hvis vi blot gør som alle andre, så bliver vi også bare endnu en af den slags shops..