Jeg takker for modtagelsen af 100% ren argan olie.
Da jeg tidligere skrev at jeg følte mig snydt over det jeg havde købt i supermarkedet, så er det kun blevet værre efter jeg har modtaget argan olien fra Cosmos Co.
Nu har jeg kun fået bekræftet at det ene køb er ligesom at købe en flaske farvet og gelatineret vand vs en god flaske whisky.
Den sidstnævnte virker overraskende potent, og der er absolut ingen tvivl om at det er en olie. Dette var lige hvad jeg søgte efter.
Men på negativsiden er jeg også en af de sjældne allergikere, der end ikke kan tåle avocado og avocadoolie, som virkeligt har nogle gavnlige ingredienser i sig. De små mængder af æteriske olier kan være et problem for nogle allergikere. Selvom det ellers kan være supergodt for huden for andre.
Hvis du som flertallet er så heldig at kunne tåle det meste, og kan bruge det meste indenfor kosmetikverden, ville jeg afgjort afprøve produktet. Der er ikke alle de alarmerende ingredienser i. Det er 100% arganolie modsat den første flaske jeg købte som jeg kun kan gætte er 99% alt muligt andet.
Jeg er en af de mest kritiske du kan finde, fordi jeg er begrænset i hvad jeg kan bruge, men mit første instinkt da jeg åbnede for indholdet var at det her var 100% ægte.
Jeg kan sammenligne det med det kanelolie jeg engang købte i Zanzibar. Det har alle de værdifulde olier men den her var godt nok stopfyldt med de æteriske olier også. Jeg kan så stadigvæk godt tåle kanel.
Så min kritik går kun på mine egne akilleshæle.
Hvis jeg kunne skrue tiden tilbage, ville jeg aldrig have købt den i supermarkedet. Så hellere røre vand op med kemikalier og gelatine.
Hvis du vil afprøve argan olie har jeg kun en jeg kan anbefale pt: Link
Som du selv har oplevet, så er markedet for argan olie meget uigennemskueligt. Nogle af de mest kendte mærker, som folk forbinder med olien, har navne som antyder, at der er tale om rene olier, men de består desværre kun af en meget meget meget lille %-del, ligesom den olie du købte i supermarkedet.
Som du nævner, så er der desværre nogle, som ikke kan tåle argan olien, ligesom der er personer, som ikke kan tåle tomater, nødder, mælkeprodukter og andet. Og det er lidt synd, for olien kan virkelig hjælpe mange med blødere hud, stærkere og flottere hår, stærkere negle eller til pleje og behandling af sår og betændelse.
Men mange tak for de rosende ord, det varmer
Så gør vi da et eller andet rigtigt!