Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Følg Cosmos Co fra tomt domæne til færdigt koncept med webshop

Side 1 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Efter denne tråd, hvor det kommende projekt blev lækket på grund af en info blog, så har mange sendt en mail eller besøgt domænerne. Nogle har sikkert gjort begge dele. Det er de samme spørgsmål, som går igen og igen, og da den planlagte lancering nu er spoleret en smule, så har jeg valgt, at lave projektet offentligt. Dvs du kan følge med live!
Thorborg har været så flink at give tilladelse til, at det kunne ske her på Amino, så tak til ham og Amino Crew for det. Jeg håber ikke de vil fortryde det hehe
Du vil kunne følge udviklingen af et site fra et tomt domæne til et færdigt koncept inkl webshop. Du får her fra start de fleste info om konceptet, så du har mulighed for at se, hvad der skal laves, hvilke problemstillinger der er mm. Det skal nok blive spændende Smile

Da det nu er offentligt, så skal alle lige have en kort introduktion til grundideen mm. Du må selvfølgelig gerne Like FB siden eller G+ siden, men kun hvis du har lyst!  

Mærkets navn: Cosmos Co
Brandside : Cosmos-co.eu
DK webshop: dk.Cosmos-co.eu
FB side: KLIK HER
G+ side: KLIK HER

Herunder er logoet 

 

Herunder er et billed af de første produkter

 

Inden at der kommer flere påstande om, at ideen eller andet er stjålet fra andre, så kan jeg kort oplyse, at projektet har været under vejs siden forsommeren 2012. Dvs før trådstarteren i den anden tråd selv var startet, hvilket der selvfølgelig er dokumentation for, hvis påstanden om kopiering ikke vil stoppe. Det har bare taget længere tid at blive klar end forventet, men kvalitet mm skal jo spille max! 

Grundideen i konceptet er, at vi skal sælge naturlige kosmetikprodukter, som ikke indeholder tilsætningsstoffer, konserveringsmidler eller andet kemi. Bare 100% rene produkter. 
Som du kan se, så er emballagen færdig, og det er ud fra denne, at brand site og webshop skal tilpasses, så de matcher i stil og signalværdi. Grundskitserne til shoppen er klar, men der er stadigvæk mange ting, som endnu ikke er planlagte, da de løbende bliver testet af. Og det kan du følge med i live...

Hele ideen med at gøre det live er, at nu konceptet alligevel er røbet, så sidder der sikkert mange unge eller knap så erfarne personer herinde, som ikke har prøvet det med webshops før. Derfor kender de heller ikke til faldgrupper, problemstillingerne, udfordringerne mm. Ved at kunne følge udviklingen af en shop, så er mit håb, at mange får en lille indsigt i, at en webshop ikke "bare er en shop", men at der ligger oceaner af tid, tests mm bag. Jeg håber lidt, at jeg dette forsøg kan aflive filosofien om den lette og simple webshop, som kan laves på 10 minutter med begge hænder bundet på ryggen Smile

Da alle kan følge med, så er det også tilladt at kommenterer eller komme med forslag. Så længe det er konstruktiv feedback, så fyr endelig løs. Måske vi benytter dit forslag, hvis det er smart eller brugbart. Det er ligeledes også tilladt at stille spørgsmål her i tråden, hvis der er noget du gerne vil vide. Dog kan det være lidt svært at besvare spørgsmål om valg af farver, design, funktioner mm under processen, da det hele tilpasses efterhånden, som det falder på plads. Så valget den ene dag, kan let blive ændre dagen efter, fordi de ikke se godt nok ud!
Jeg vil dog ikke besvare spørgsmål, som er forretningsrelateret. Dvs leverandører, priser, konceptet i fremtiden og lignende ting og sager.

Når shoppen er færdig og åbnet, så vil jeg skrive et indlæg på min ekspertblog herinde omkring processen. Jeg håber, at andre så kan få noget ud af det, plus få nogle af de tanker, som jeg/vi har løbende i processen... Hvordan det her vil gå, det ved jeg ikke, men jeg håber, at nogle herinde vil lære noget af det, samt få en større indsigt i online verdenen.

Jeg vil gerne frabede, at folk sender PBs eller mails under forløbet, med mindre det er meget vigtige ting, som ikke må stå her i tråden. Stil spørgsmål her i tråden, så slipper jeg nemlig for at besvare de samme ting om og om igen.
De eneste, som evt gerne må sende en PB, det er personer/firmaer, som kunne have en interesse i at forhandle produkterne. Dem høre jeg meget gerne fra selvfølgelig Smile 

Jeg håber, at det bliver sjovt og lærerigt, og at så mange som muligt får noget ud af det her Smile

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

BusinessMaroc:

Fashion-Seller:

Mærkets navn: Cosmos Co
Brandside : Cosmos-co.eu
DK webshop: dk.Cosmos-co.eu
FB side: KLIK HER
G+ side: KLIK HER

Bliver interessant at følge, er der nogen historie bag idéen med navnet Cosmos-Co?

Ideen var at kalde mærket Cosmos Cosmetics, men ordet ligger mildest talt af H til på tungen. Derfor blev Cosmetics forkortet til Co, og navnet Cosmos Co var en realitet Smile

Hvorfor så Cosmos og Cosmetics tænker du så. For det første er alle produkterne kosmetik, men de to ord har også en anden sammenhæng via det græske ord Kosmos. Faktisk udspringer begge ord af kosmos, og så kunne vi pludselig lave et "name trick", hvor der var flere betydninger af navnet. Læs mere om ordet Cosmos/Kosmos på wikipedia her... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg glæder mig til at følge dit projekt :-)

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Jeg glæder mig til at følge dit projekt :-)

Jeg glæder mig også til at se, hvad folk får ud af åbenheden. Men vi går igang imorgen, og så må den næste 1½ uge vise, hvordan det kommer til at gå ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 279
Fra  Aquatex Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Spændende projekt. Jeg glæder mig til at kigge over skulderen på dig.

Held og lykke
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjarne Ravn:
Spændende projekt. Jeg glæder mig til at kigge over skulderen på dig.

Held og lykke

Jamen så håber jeg, at du får noget ud af det evt i forbindelse med det blogindlæg, som kommer til sidst...

Det er imorgen, at vi starter, så jeg er lidt spændt på, hvordan det kommer til at gå Smile

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser da spændende ud :) Glæder mig til at se det endelige resultat.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Det ser da spændende ud :) Glæder mig til at se det endelige resultat.

Ja vi er gået igang, men der kommer til at ske meget i de kommende dage, og så skulle shoppen gerne være færdig i starten af næste uge...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi mangler lige lidt feedback! Er det okay, at teksten er grå? Eller er den ulæselig? SE HER

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 6 (58 indlæg)