Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabsprogram til håndværksvirksomhed + det løse :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 20
Fra  Winter&Samsøe Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg står overfor at skulle vælge et regnskabsprogram, valget er mere eller mindre faldet på e-conomic, og har prøvet med deres gratis demo. Ville høre fra håndværkere og om de havde erfaringer?, jeg kommer til at skulle bruge lagerstyring, og ser en masse arbejde med det, nu det et el firma jeg har, og der bruger man jo en del småting. Er det mig der er helt gal på den?.

Jeg vil selv lave alt bogholderi, eftersom man alligevel hænger på den hvis det er ens bogholder der laver fejl. Dog vil jeg få en revisor til at lave et review mit på året. Og den endelige årsopgørelse.

Hvordan gør nystartede typisk? det skal måske for en god ordensskyld nævnes det er en enkelmandsvirksomhed.

Mvh

- Christian

 

Fra Ishøj
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 158
Fra  SN-Design Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Christian.

Jeg fik i fredags et tip netop fra en håndværksvirksomhed om et meget spændende program, som de var blevet meget glade for at bruge.
De har kørt med det i kun 2 uger, og de var meget overbevist om hvor godt et værktøj det ville kunne blive for dem, mere effektiv og få alle omkostninger samt dokumentation nemt håndteret.

Du kan læse mere om systemet her http://www.ordrestyring.dk/

Jeg har ikke selv prøvet det, men kan helt klart se mulighederne bag det, og hvordan det helt sikkert vil kunne hjælpe/løse mange håndværkers hovedpine (bogføring, ordreopfælgning, fakturering, varekartotek, tid) altså det som jeg vil kalde alt det kedelige som altid vil følge med jobet som håndværker.

Pris mæssig lyder det heller ikke urimeligt, 249 pr. Bruger pr. Mdr.

Webdesigner der hjælper nystartede og mindre virksomheder med hjemmesider og online synlighed.

www.snwebdesign.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:
Jeg står overfor at skulle vælge et regnskabsprogram, valget er mere eller mindre faldet på e-conomic, og har prøvet med deres gratis demo. Ville høre fra håndværkere og om de havde erfaringer?, jeg kommer til at skulle bruge lagerstyring, og ser en masse arbejde med det, nu det et el firma jeg har, og der bruger man jo en del småting. Er det mig der er helt gal på den?.

Hej Christian,

jeg vil mene, at e-conomic er et fint valg.
Jeg syntes dog at du skal gennemtænke ideen omkring brugen af lagerstyringen.
Jeg går ud fra at du ikke skal udfakturere de enkelte dele pr. varenummer, ellers så har du ret i at lagerstyring er en god ide.

Alternativet til at bruge lagerstyringen er, at du simpelthen registrer dine varekøb og bogfører værdien på dit varelager. Du skal så optælle dit varelager periodisk, minimum en gang om året for at finde ud af hvad du har forbrugt af lageret og som derefter skal lagerføres.

Du laver simpelhen følgende regnestykke.

Lagerbeholdning start (primo)
+ periodens varekøb
- Lagerbeholdning slut (ultimo)
= varefrobrug

Stig 

 

 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 20
Fra  Winter&Samsøe Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stig

Tak for dit svar.

Syntes det lyder som en god ide, virker også bekendt fra da jeg i sin tid havde økonomistyring. Administrationen bliver betydelig mindre på den måde.

Mange tak for svaret :)

Mvh

- Christian

Fra Silkeborg
Tilmeldt 7. Jul 11
Indlæg ialt: 14
Fra  IT-Effect A/S Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Selvom du selv nævner Economic, så vil jeg alligevel lige smide et link til den Håndværker-specialløsning vi har udviklet hos IT-Effect, som er designet til netop dig som håndværkervirksomhed.

HåndværkerEffect er vores bud på en komplet brancheløsning, som jeg umiddelbart vurderer vil være et match til netop det du ser som de vigtige elementer.
Systemet er bygget op omkring økonomisystemet Microsoft Dynamics C5 (en meget gennemtestet løsning, som vi er een af Danmarks førende forhandlere af).

Jeg har lige kopieret nogle af de forskellige fordele der er med HåndværkerEffect, så du får et større indblik:

  • Komplet økonomisystem
     
  • Se time- og materialeforbrug på sagen løbende med time/sags-modulet
     
  • Lav timeregistrering via mobiltelefon/browser
     
  • Importer købsfakturaer direkte fra leverandøren ind i C5 økonomisystemet
     
  • Overblik over aconto, delfakturering og slutfakturering
     
  • Mulighed for at opsætte til automatisk rykkerprocedure ved forfaldne saldi
     
  • Overblik over igangværende arbejde/projekter med "Projektmodulet"
     
  • Mulighed for FI Kort for dannelse af indbetalingskode på faktura (så kan du nemt betale din faktura og foretage udligning af indbetalinger mellem din Netbank og C5)


     

::: Læs mere og gratis demo :::

Slutteligt, så vil jeg hellere end gerne sætte dig i kontakt med én af vores dygtige medarbejdere, som kan sætte dig lidt mere ind i selve HåndværkerEffect og alle mulighederne der ligger i programmet.


 
Sig endelig til, hvis du har lyst til at få et uforpligtende kald fra os.



 
Mvh.
Kirsten
IT-Effect  

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)