|
Hej alle, Som nogen ved, har jeg for 1½ måned siden afsluttet min uddannelse. Jeg ville derefter tage et sabbatår. Det var meningen at jeg ville arbejde, og så ved siden af køre mine egne projekter. Præcis som jeg gjorde, da jeg gik i skole. Jeg har været til to jobsamtaler, og fik begge jobs - Men har valgt at takke nej. Jeg har indset at vil jeg noget, skal det være nu hvor jeg prøver kræfterne af. Jeg er derfor blevet iværksætter på fuldtid. En ret fed tanke som 21 årig:-) Jeg har valgt det, for at kunne bruge kræfter på de ting jeg brænder. Jeg vil gerne have alle de råd som er muligt. Hvordan tacklede i de forskellige ting, lige efter i gik på iværksætter-fuldtid? Et af mine problemer er at bruge min tid ordentligt. Jeg arbejder selvfølgelig fra min egen lille lejlighed, men her er jeg ikke god nok til at bruge min tid. Jeg tror måske løsningen kunne være at arbejde et andet sted fra. Jeg har selvfølgelig ikke råd til kontor i København - Men hvad kan løsningen så være? Jeg beklager et rodet indlæg:-) |
Velkommen til det søde og hårde liv som fuldtidsiværksætter :)
Jeg vil klart anbefale dig at finde noget kontor eller kontorfællesskab, det var en af de ting der gjorde det helt store for mig da jeg kom på fuldtid, det at når man kommer hjem til sin lejlighed så har man "fri" og når man er på kontoret så knokler man igennem, istedet for lige at gå ud i køkkenet og lave lidt mad, lige tænde for tvet for at se nyhederne og hva man ellers kan finde på når man sidder derhjemme og arbejder.
Jeg vil klart anbefale dig at finde noget kontor eller kontorfællesskab, det var en af de ting der gjorde det helt store for mig da jeg kom på fuldtid, det at når man kommer hjem til sin lejlighed så har man "fri" og når man er på kontoret så knokler man igennem, istedet for lige at gå ud i køkkenet og lave lidt mad, lige tænde for tvet for at se nyhederne og hva man ellers kan finde på når man sidder derhjemme og arbejder.
Et andet god tip er at udnytte din virksomhed fuldt ud, få fat i en dygtg revisor som kan hjælpe dig med det, der er mange penge at spare ved at køre det optimalt, sådan at du også kan få økonomien til at køre rundt i privaten. Det er jo ikke fordi pengene vælter ind fra første dag.
Sidst men ikke mindst, sæt dig nogle små mål, så bliver man altid skide glad når de opnåes før forventning.
Sidst men ikke mindst, sæt dig nogle små mål, så bliver man altid skide glad når de opnåes før forventning.
Held og lykke med det.
Bliv gratis medlem

men det virker.