Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er blevet fuldtids-iværksætter

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Som nogen ved, har jeg for 1½ måned siden afsluttet min uddannelse. Jeg ville derefter tage et sabbatår. Det var meningen at jeg ville arbejde, og så ved siden af køre mine egne projekter. Præcis som jeg gjorde, da jeg gik i skole.

Jeg har været til to jobsamtaler, og fik begge jobs - Men har valgt at takke nej. Jeg har indset at vil jeg noget, skal det være nu hvor jeg prøver kræfterne af. Jeg er derfor blevet iværksætter på fuldtid. En ret fed tanke som 21 årig:-)

Jeg har valgt det, for at kunne bruge kræfter på de ting jeg brænder.

Jeg vil gerne have alle de råd som er muligt. Hvordan tacklede i de forskellige ting, lige efter i gik på iværksætter-fuldtid?

Et af mine problemer er at bruge min tid ordentligt. Jeg arbejder selvfølgelig fra min egen lille lejlighed, men her er jeg ikke god nok til at bruge min tid.

Jeg tror måske løsningen kunne være at arbejde et andet sted fra. Jeg har selvfølgelig ikke råd til kontor i København - Men hvad kan løsningen så være?

Jeg beklager et rodet indlæg:-)

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 13:34
Velkommen til det søde og hårde liv som fuldtidsiværksætter :)

Jeg vil klart anbefale dig at finde noget kontor eller kontorfællesskab, det var en af de ting der gjorde det helt store for mig  da jeg kom på fuldtid, det at når man kommer hjem til sin lejlighed så har man "fri" og når man er på kontoret så knokler man igennem, istedet for lige at gå ud i køkkenet og lave lidt mad, lige tænde for tvet for at se nyhederne og hva man ellers kan finde på når man sidder derhjemme og arbejder.

Et andet god tip er at udnytte din virksomhed fuldt ud, få fat i en dygtg revisor som kan hjælpe dig med det, der er mange penge at spare ved at køre det optimalt, sådan at du også kan få økonomien til at køre rundt i privaten. Det er jo ikke fordi pengene vælter ind fra første dag.

Sidst men ikke mindst, sæt dig nogle små mål, så bliver man altid skide glad når de opnåes før forventning.

Held og lykke med det.

Tilmeldt 15. Nov 05
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 13:41
Hej Martin,

Tak for dit indlæg.

Jeg er helt enig i dine betragtninger omkring et kontor.

Jeg har på forskellige måder forsøgt at finde noget - Jeg vil kæmpe videre.

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 14:04
hvad med at snakke med Cygnet-Kristian, som har DuckYard ?

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 14:16
En anden ting jeg vil anbefale dig er at starte med et ApS, så du ikke kommer til at hæfte personligt for for meget :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 15. Nov 05
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 14:21
Hej Marcel,

Jeg er også på vej ind i et ApS - Dog først senere på året.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:35
For hulen, Nikolaj. Nu har du været med på Amino så længe, og så kan du ikke engang finde ud af at placere et indlæg i den rigtige kategori.....

Det hører, for hulen da, til i Jantetæskeren!!!

Tillykke med din store beslutning. Jeg er sikker på, at det er klogt at fokusere på dine egne projekter. Go go go.

Personligt har jeg let ved at arbejde hjemmefra, og med lidt "griben sig selv i nakken" kan jeg sagtens holde mig i gang. Dog savner jeg at have kolleger til smalltalk.
Hvis du føler, at du har brug for at adskille job og fritid mere, er et kontor en rigtig god idé.

mvh Hans

Fra Munklinde, Ikast
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 10:17
Hej Nikolaj

Allerførst tillykke med beslutningen.

Jeg har bare et lille trick, indtil du finder et kontor ude i byen:

1. sæt tid af til arbejde. Beslut dig feks. for at nu vil du arbejde i 2 timer, derefter kan du holde fri. Ofte vil du blive så grebet, når du først er igang at du arbejder længere end den besluttede tid. Det er helt ok. Men forsøg dig med at adskille fritid og arbejdstid. På den måde har du ikke dårlig samvittighed når du holder fri.

2. Snyd dig selv og din hjerne! Beslut dig for at når du sidder et bestemt sted i din lejlighed, så må du kun arbejde. Alle andre steder kan du holde fri. Du kan f.eks. beslutte, at når du sidder på en bestemt stol, så er du på arbejde. Hvis du skal holde fri eller have pause, må du flytte dig til en anden stol.

Det kan godt være, at det virker lidt alternativt  men det virker.

Med venlig hilsen

Skou

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:39
Dato: 09-08-2007 10:17:09 Forfatter: skou
Det kan godt være, at det virker lidt alternativt men det virker.

Det er ikke det mindste alternativt. Det er til gengæld klogt. Det er én af de teknikker, jeg selv bruger.

Martin Thorborg anbefaler i Iværksætter til jeg dør, at man aftaler med familien, hvilke aftener, man arbejder - og overholder det. Det er sundt både for arbejdet og familielivet. (Jeg ved faktisk ikke, om du bor alene, Nikolaj).

Desuden er det vigtigt at sætte mange små mål. Så kan du altid se, om du har nået nok til at du kan holde fri.

God vind.

Hans

Tilmeldt 15. Nov 05
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 21:48
Hej alle,

Tak for gode råd. Den første uge som fuldtids iværksætter er gået. Det har været rigtig fedt, men jeg føler at jeg kunne bruge tiden noget mere koncentreret. For meget tid går med liiige at skulle noget andet.

Jeg tror et lille kontor ville være super - Når man er på kontoret, arbejder man. Det har jeg svært ved at overholde herhjemme. Men jeg kan mærke man får lavet meget mere. Det er selvfølgelig et spørgsmål om tid, men i høj grad også om kræfter og overskud.

Alt i alt, er jeg godt tilfreds, men der er nok plads til forbedringer.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)