Hej alle! Jeg er studerende og er pt. i gang med at starte mit eget webbureau. Formålet er ikke, at jeg skal til at tjene en masse penge og leve af det, men er blot et 'lille' projekt som jeg kan have ved siden af mit studie, for at prøve nogle af de ting jeg arbejder med af i praksis, få noget erfaring og udfordringer. Jeg kommer 100% sikkert, ikke at til at have en omsætning over 50.000 om året. Faktisk er det jo slet ikke sikkert jeg kommer til at tjene noget særligt. Mine kunder kommer dog primært til at være virksomheder (særligt små og nystartede virksomheder, som har brug for hjælp til deres markedsføring). Mit spørgsmål er derfor; bør jeg lade mig cvr-registrerer? Uanset hvad skal jeg vel betale skat af de penge jeg tjener - uanset hvor lidt det end måtte være? Ville det evt. være en god idé at oprette en separat bankkonto hvor alle indbetalinger går ind? Eller hvad vil I forslå jeg gør? Håber meget I kan hjælpe mig - på forhånd tak! |
Hej Jacob.
Jeg vil helt klart anbefale at oprette seperat bankkonto det er lettere at styre, og giver et godet overblik.
Med hensyn til CVR nr, giver det altid folk en lidt større trykhed når du har et cvr nr. det skal selvfølgelig også fremgå af din hjemmeside.
Husk at skal du have penge tilbage fra Skat i forbindelse med moms eller andet SKAL du have en Nem Konto til dit CVR nr. det er altså ikke nok med din private konto. Nogle banker kræver desuden at du skal have en firma konto for at kunne tilknytte dit firma's Nem ID konto.
Håber det gav mening.
C