Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søges: Webhotel med god performance

Side 6 ud af 6 (57 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Martin Wolsing:

Brian Reinhold Jensen:
Du får sandsynligvis ikke svar på det spørgsmål her i tråden, eller i andre tråde på offentlige forums. Hosting af lidt mere krævende sites, er ikke hyldevarer der kan håndteres via et webinterface. Efter min mening kræver det en personlig/direkte kontakt for at få nærmere afstemt, hvad der forventes og hvad der skal til.

Præcis. Det er også derfor jeg håbede på at folk, der havde en side med nogenlunde samme statistik, ville melde sig på banen med deres erfaringer. 

Anyways,

et lille spørgsmål, du siger du har en god mængde pageviews, og hits - på en VPS - med 1GB ram.

Hvis du har 1.1 millioner sidevisninger om måneden - det er 35.7k om dagen, eller ca 25 sidevisninger i minuttet, hvilket er en god slat.

Jeg tjekkede din sider ud, for at finde ting der måske kunne gøre du brugte mindre ressourcer:

• Du sender cache-control: no-store, no-cache, must-revalidate, post-check=0, pre-check=0 og Pragma: no-cache - Dette gør at browsers (og proxies) ikke har muligheden for at cache din side i x antal minutter, timer whatever - ved at sætte cache-control til f.eks, 1-4 timer, gør at hvis folk besøger din side inden for dette tidsrum, så kan de have en cached version af din side, hvilket spare din server for noget processing.
  • Sæt Expires headers frem i tiden, istedet for 19 November 1981 
  • Du bruger Connection: Close - Ved at bruge keep-alive, holder du en connection til en computer åben - hvilket gør hvis de laver flere requests, så kan de bruge samme connection, til at downloade filer - dette minimere tiden mellem hver request, men det spare også at du skal åbne nye connections hele tiden, og hvis man har mange requests, så kan den tid det tager, være en god slat.
  • Minify og combine css/javacript/html - grunden til at gøre dette er du kommer til at sende mindre requests og mindre trafik - hvilket vil resultere i at din server bruger mindre tid på at 'sende' siden til brugeren, og har mere tid til andre.
  • Overvej højere cache-control på billeder, css, og javascript - Nuværende er det 7 dage, og billeder især, kan sagtens sættes frem til 1 år - da et billed højest sandsynligt ikke ændre sig
  • Udover det - evt tag et kig på WP Super Cache, eller W3 Total Cache - begge 2 virker utrolig godt, og kan virkelig sætte load ned, da du ikke behøves at lave alt processing hele tiden, og du højest sandsynligt kan cache en hel del af dine resultater fra database etc

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 09:51

@Lucas - Hosting4Real

Tak for forslagene.

De fleste ting er jeg opmærksom på, så de er truffet ud fra nogle beviste valg.

Det med keep-alive er fx. ikke så enkelt. Kepp-alive øger RAM-forbruget og reducerer CPU. Da RAM er begrænsende i mit setup, har jeg bevist valgt ikke at slå keep-alive til.

Jeg har brugt meget tid på optimering af siden, men mener at yderligere optimering vil gå ud over brugervenligheden på en side, hvor indholdet skifter relativt hurtigt.

Nu er det heller ikke så meget ydelsen, der er årsag til at jeg vil skifte, men at jeg helst vil undgå at rode med hele serverdelen.

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 09:55

Martin Wolsing:

@Lucas - Hosting4Real

Tak for forslagene.

De fleste ting er jeg opmærksom på, så de er truffet ud fra nogle beviste valg.

Det med keep-alive er fx. ikke så enkelt. Kepp-alive øger RAM-forbruget og reducerer CPU. Da RAM er begrænsende i mit setup, har jeg bevist valgt ikke at slå keep-alive til.

Jeg har brugt meget tid på optimering af siden, men mener at yderligere optimering vil gå ud over brugervenligheden på en side, hvor indholdet skifter relativt hurtigt.

Nu er det heller ikke så meget ydelsen, der er årsag til at jeg vil skifte, men at jeg helst vil undgå at rode med hele serverdelen.

Helt iorden, syntes ihvertfald bare du skulle vide de ting jeg lige fandt ved at kigge 5 minutter :) - Håber du finder en host der passer perfekt til dig ihvertfald!

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 09:55

Martin Wolsing:

Du kan jo eventuelt teste din mysql backend hvad den kan klare. Der er nogle standardtests som man kan køre som giver en indikation om hvad din CPU kan klare/levere. Wordpress er ret krakilsk med at din backend kan levere varen og specielt mysql er key til et hurtigt website. For Wordpress betyder diskio ikke så meget da du primært har select statements. Prøv at kør denneher i din PHPmyadmin og se hvad tid det tager

SELECT BENCHMARK(1000000000, EXTRACT(YEAR FROM NOW()));

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 10:04

Martin Wolsing:
men at jeg helst vil undgå at rode med hele serverdelen.

ang den test der

under 10 sekunder er pivhurtigt

10-12 er acceptabelt

over 12 er uacceptabelt

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 11:01

Jeg skrev en kort mail til en af de udbyer der er nævnt i denne tråd, og fik svar både via mail men også en opringning meget kort efter i går aftes.

Super god sparring, hvor jeg fik at vide, at netop til min ide ville det klart være bedst med egne server, da intet webhotel vil stå til ansvar over for den datamængde, for eks. 500 pr. måned, for slet ikke at tale om mængden af backup, denne type site kræver.

Nu er jeg ikke indvolveret i trådstarteres projekt, har mit helt eget, men derfor er problemstillingen nogenlunde ens, tunge sties med stor trafik hvor gør man af dem?

Venligst

René Buch

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 11:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hr. Buch:

Jeg skrev en kort mail til en af de udbyer der er nævnt i denne tråd, og fik svar både via mail men også en opringning meget kort efter i går aftes.

Super god sparring, hvor jeg fik at vide, at netop til min ide ville det klart være bedst med egne server, da intet webhotel vil stå til ansvar over for den datamængde, for eks. 500 pr. måned, for slet ikke at tale om mængden af backup, denne type site kræver.

Nu er jeg ikke indvolveret i trådstarteres projekt, har mit helt eget, men derfor er problemstillingen nogenlunde ens, tunge sties med stor trafik hvor gør man af dem?

Hvis det skal være dedikeret servere - så kan jeg klart anbefale Leaseweb / Evoswitch :)

Side 6 ud af 6 (57 indlæg)