Jeg synes også det virker som om I har gennemtænkt det, og føler I ikke risiko ved at ha en solidarisk hæftelse hvor en kreditor i princippet kan tage AL gæld fra en af jer, så er det problem jo væk- Det er ofte der problemet opstår - I/S er jo gratis at stifte så ud fra det, og ud fra at i er helt med på at hobby ville betyde det ikke kunne trækkes fra i andre indtægter så er den del jo fin nok. Driver I det noget der ligner fuldtid og lever af det, så er det jo slet ikke et problem Så er der hyre andre - her virker I jo til at ha en administrator, men I skal så generelt huske, at det skal indberettes til e-indkomst hver gang - men det vil det jo også skulle hvis det bare var en af jer der kørte jeres band. Det var jo nemlig alternativet, en band-leader med personlig virksomhed som tog sig af økonomi og i princippet hyrede de andre ved at udbetale overskud som løn til dem og eksterne som løn - men det kaster også risikoen over på kun en, så det var kun for at undgå den solidariske hæftelse og alle mand med udvidet selvangivelse og den ekstra administration, men jeg synes I virker afklarede, og så er det bare at køre på, og kører i det langt nok, så vil et ApS vel være et godt alternativ. Ofte er instrumenter ganske værdifaste og ApS kapitalen kan skydes i instrumenter og forstærkere med mere. Det er lettest hvis I kan ha 80.000 i cash til stiftelse til den tid, og så købe instrumenterne ind, idet apportindskud (stiftelse med aktiver er dyre) Ofte vil instrumenter, når de er brugte, ikke tabe ret meget i værdi, og I må vel godt afskrive dem skattemæssigt, men ikke driftsmæssigt hvis I mener de holder værdien Indtil da - held og lykke med jeres I/S Den der deling mellem salgs omk og øvrige har ikke stor betydning men du må vælge, at alle omkostninger ved at markedsførejer kan du tage som salg, og "driften" af banded så under de øvrige |
Salgsomkostninger og udgifter for band
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com