Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kjer blir fler - feedback på jobopslag

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amigos

I Kjers Kommunikation skal vi være fler'' end Kjer, og jeg har brug for én, der skriver (næsten) lige så godt, som mig.

Derfor er jeg ved at udforme en jobannonce.
Jeg vil selvfølgelig gerne vække interessen hos den rigtige, samtidig med at jeg får præsenteret opgaven forståeligt. Der er jo ingen grund til at spilde hverken min eller de håbefulde jobsøgendes tid med ansøginger, som ikke er relevante.

Derfor: Hvad mener I om følgende jobannonce - hvordan bliver den bedre (ud over, at den selvfølgelg får et lækkert design)?

mvh Hans 

Skriv! 

Om dig:
Du skriver ikke blot korrekt men også levende og engageret og du ved hvor mange kommaer der mangler i denne sætning.
Du er måske journalist, cand. mag., eller lærer?
Ud over computeren, kan du også betjene en bil og en kaffemaskine.
Du er ekstremt nysgerrig, lærenem og udadvendt.
Du kan bære ansvaret for din egen kalender, og du arbejder gerne, mens andre har fri.
Om jobbet:
Din primære opgave bliver at producere stof til lokale månedsmagasiner.
Du kan også komme til at arbejde med kommercielle tekster som f.eks. salgsbreve, pressemeddelelser samt tekster til brochurer og web.
Vi er ikke så mange, så vi hjælper hinanden – også med korrekturlæsning.
Lønnen er god, og der er mulighed for hjemmearbejdsplads.

Kjers Kommunikation er et lille, vestjysk tekst- og reklamebureau, som også udgiver lokale månedsmagasiner. Vi leverer høj kvalitet og god, personlig service efter devisen: ”Vi lirker, til det virker.” Se også www.kjers.com.

Send din ansøgning til kjer@kjers.com, så hurtigt som muligt.

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 08:53
jeg synes teksten er fin, men jeg kunne godt tænke mig en lille uddybning af denne:

Kjers Kommunikation er et lille, vestjysk tekst- og reklamebureau, som også udgiver lokale månedsmagasiner. Vi leverer høj kvalitet og god, personlig service efter devisen: ”Vi lirker, til det virker.” Se også www.kjers.com.

Jeg kan lide (og det fanger mig) at man kan læse lidt mere om selve virksomheden.

Hvad bliver de kommende ansatte hos dig? journalister, tekstforfattere?

Det kunne måske også være interessant for nogle...

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 09:23
Rigtig fin annonce, og også anderledes fra dem nan normalt ser.

Jeg ved ikke om den med kaffemaskinen får folk til at frygte en sekratærstilling fremfor at få noget udfordring, og når du først har en medarbejder i huset tror jeg det med kaffemaskinen kommer helt af sig selv :)
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 09:28

Jeg ved ikke om den med kaffemaskinen får folk til at frygte en sekratærstilling fremfor at få noget udfordring, og når du først har en medarbejder i huset tror jeg det med kaffemaskinen kommer helt af sig selv :)

Der er jeg enig!

Jeg laver aldrig kaffe, da jeg ikke selv drikker kaffe! man kunne måske godt frygte at der er lidt sekretær/trainee over stillingen...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 10:10
Jeg synes at det lyder ok......men

Hvad bliver man ansat som?

Denne kræver nok lidt forklaring i disse "vi respekterer at du har et privatliv"-tider => Du kan bære ansvaret for din egen kalender, og du arbejder gerne, mens andre har fri.

På en eller anden måde, synes jeg at jeg mangler gnisten i den. En god ''peptalk''/storytelling til at starte med, vil gøre en stor forskel. Du kan godt gøre dig mere attraktiv end du har gjort med teksten i sin nuværende form.

Jeg får en oplevelse af at du søger en altmuligmand til seriøst arbejde, men også lidt forefaldende...

Denne her "Kjers Kommunikation er et lille, vestjysk tekst- og reklamebureau, som også udgiver lokale månedsmagasiner. Vi leverer høj kvalitet og god, personlig service efter devisen: ”Vi lirker, til det virker.” Se også www.kjers.com. " er for tynd. Sådan lidt, "jeg gider ikke rigtigt at bruge energi på at beskrive hvem jeg/vi er".

Husk på, at det er fint at stille krav til dem du søger, men de stiller også krav til dig - din annonce afspejler ikke den ligeværdighed, da du kun fokuserer på hvad de skal beside m.m.

Håber at du kan bruge det ;o)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 10:13

Hej Hans,

Jeg giver også de andre ret - sløjf det med kaffemaskinen (eller sidder man og tænker "hvad kan der ellers dukker op? Støvsugeren?").

Og så burde du måske tilføje en overordnet beskrivelse/titel. Ellers er det svært at gennemskue hvad det konkret er man bliver ansat som.

Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:08
Hej Hans

Jeg er temmelig ny herinde, men efter at have pløjet mange emner igennem i går og i nat, kan jeg da se at du er en person med et godt ry for godt arbejde....

Så jeg ville klart starte min jobannonce med en kort men mere beskrivende firmaprofilering, så de lige ved hvad denne virksomhed laver inden jeg derefter vil fortælle hvad jeg konkret søger og hvorfor.  

for det er jo fordi det går godt, du vil have flere ansatte... det er vel ikke bare fordi du ikke gider lave kaffe, køre ærinder og konen ikke gider læse korrektur mere :-)

Held og lykke med at finde den rigtige

Mvh

Jesper

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:25

kan du også betjene en bil

Hans er du sikker på du ikke skulle ændre overstående til traktor ;) De skal jo også helst kunne komme frem til vinter.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 11:33
Du skal overvinde den forestilling om din nye medarbejder, som du starter med at sætte i en parentes:
"... og jeg har brug for én, der skriver (næsten) lige så godt som mig."

Du skriver det med vanligt glimt i øjet, men jeg tror netop, at det er udfordringen for en kreativ, der skal ansætte en ny "sig selv", at overvinde dette: Din nye kreative medarbejder skal jo føle sig ligeværdig, og du skal tro på, at vedkommende kan skrive og tænke mindst lige så godt som dig. Ellers får du fat i en lille grå mus, som ikke vil sprudle selvstændigt og kreativt.

I jobannoncen  kommer det til udtryk omkring "kaffemaskinen", som de andre også nævner, og den omkring "... at arbejde mens andre har fri" - er det dig (chefen), der har fri? Jeg ved godt, at du mener andre 9-16 arbejdere - men det ville være mere dynamisk, hvis der stod noget i retning af (eller hvis det skal være kortere - så i hvert fald mellem linjerne;-):

"Du kommer til at løbe kreativt parløb med direktøren, og vi lirker ikke med teksterne fra 8-16 - men til det virker. I det daglige arbejde er han din ligeværdige sparringspartner - som du er mere end velkommen til at sætte af med en kreativ spurt, de dage hvor det er dig, der har den bedste løsning." Man føler sig mere eftertragtet med den tiltale.

"Lærenem" og "... du kan også komme til at arbejde med pressemeddelelser..." kunne i samme åndedrag byttes ud med:

"Du har flair for hurtigt at omsætte ny viden til handling, og pressemeddelelser samt tekster til forskellige medier har du enten erfaring med eller mod på"

En journalist eller Cand.mag er bekendt med disse størrelser, så man taler til en indforstået - men balancegangen er jo ikke at skræmme en dygtig nyuddannet profil ved at tone ud, at man forventer en ekspert.

Det hele handler om at "skabe gnisten", som Business skriver, og det kan, med den profil du søger, kun gøres i øjenhøjde.

Rigtig god vind med det, Hans

Mvh.
René

Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 11:36
Hej Hans,

Jeg har også læst dit job-annonce-oplæg igennem.... og der var da også et par ting som jeg lige faldt over:

- God løn - hvad betyder det? i forhold til hvad?

- Det kan godt være at jeg vil arbejde når andre har fri, - skal jeg så have fri når andre arbejder? (ugentlig arbejdstid ville være fint at indsætte i annoncen)

- Hvor skal man primært være? På kontoret? (lagerbygningen, ko-stalden??) eller på sin hjemme-arbejds-plads?

- Kaffebryggere får som regel ikke så god løn... så ikke en magnet på kvalificerede medarbejdere.

- Hvor mange ansatte er der i firmaet?

- Hvor længe har det eksisteret?

- Hvilken uddannelse/erfaring skal man have for at komme i betragtning?

(jeg kan rigtig godt lide tonen i din annonce- lidt frisk-kom-smart, på den gode måde)

Og til slut, - så kan du godt forvente at få mange ansøgninger der kommer fra ukvalificerede, da der pga. den lave arbejdsløshed er et krav om at alle ledige skal sende 2-3 ansøgninger om ugen, også uden for deres egen branche....!

Held og lykke med det

- og håber at du kan bruge det til noget.....

Dorte

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)