Markedet er i dag fyld med annoncehajer i Danmark. Pga. af disse annoncehajer, er det min opfattelse, at den bedste måde at sælge annoncepladser til forretningsdrivende er, at møde uopfordret op I deres forretning og præsentere dem for produktet (når man nu, rent faktisk, har et prdukt). Hvis man møder op uanmeldt, kunne det foregå således: · Man præsenterer sig · Forklarer årsagen til at man dukker op uanmeldt · Man fortæller at man er klar over at der ingen aftale foreligger, men at man gerne, hvis det har interesse, vil præsentere produktet · Hvis det ikke umiddelbart har interesse, afleverer man en flyer med produktpræsentation inkl. link til siden · Man sikrer sig at få navnet og evt. et direkte telefonnummer og aftaler at man ringer ugen efter Ville dette være en god måde at sælge annåncepladser på???? Forslag modtages med kyshånd....... På forhånd tak ;o) Vidste ikke om den skulle i Salg i den virkelige verden eller under internet, så den er oprettet begge steder... |
Salg til forretningsdrivende i en verden fuld af annoncehajer
- 1
Nu kan det snart være nok..... ;o)
Det er et spørgsmål om tillid, vil jeg mene. En haj som er i stand til at vække folks tillid, vil formentlig også kunne gøre det ved personligt fremmøde (?) - men det er godt nok ikke mønsteret. Til gengæld er de fleste der bruger telefon helt seriøse - og er der ikke noget galt i at bruge den metode, synes jeg. Og så sparer man tid og spildtid. Well - hvis du selv er mest til at møde frem i egen person, kan du jo prøve det af ? Jeg tror det vil give det rigtige svar |
Jeg har erfaringer med, at De som møder uanmeldt op, bliver smidt endnu hurtigere på porten, end De som ringer og siger at man har vundet en æske chokolade fordi man var med i deres brugerundersøgelse sidste efterår .... Min egen erfaring er, at ringe til virksomhederne og få fat i den relevante person, det kan sagtens tage både 10 og 20 opringninger før at man fanger den rigtige person på det rigtige tidspunkt. Men når han siger ok til at bruge tid på præsentationen sender han et potentielt købssignal.
\IGNLabs |
Personligt ville jeg nok smide vedkommende på porten uden at høre på hvad vedkommende har at sige hvis der blot troppede en sælger op på mit kontor midt i min arbejdsrytme. Det er fair nok at de ringer eller sender et brev, der bestemmer man selv om man vil tale med personen, men at komme rendende uden aftale synes jeg virker som et meget dårligt signal at sende. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.