Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. moms registeret virksomhed, træk fra og indskud.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 18
Fra  Christensen-it.dk Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie, jeg tror jeg forstår dig nu, og tak for dit eksempel.. Det giver mening faktisk.

Så reelt de privat penge jeg sætter ind på firma kontoen, er mellem regning og har intet med skat af gøre, hvis jeg evt. overføre dem tilbage til mig.

Og selvom jeg sætter x antal kroner privat ind på min firma konto, så kan jeg stadig trække de 25% moms af hardwaren, hvis det skal bruges 100% firma relateret...

Har lige bestilt tastselv kode til min ervhervs konto på skat.dk, så er spændt på at se hvordan den ser ud, og forhåbentlig skriver de derinde, hvornår "kvatals mæssigt" at jeg skal indberette mine ind/udgifter..

Indtil videre har jeg allerede fået min første kunde, og han skal betale 600kr imorgen tirsdag. Så positivt og plus på kontoen fra imorgen af. ;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46711
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:01

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sorø
Tilmeldt 18. Aug 10
Fra  Christensen-it.dk Skrevet kl. 08:57

Når nu jeg skal indberette mine månedlige køb af reseller hosting pakken fra min udenlandske webhost.. Hvordan skal jeg helt præcist gøre.?

sådan her ser tallene ud fra min marts regning:

Net Total: 31.47 USD
VAT @ 20%: 6.29 USD
Total: 37.76 USD

Skal jeg så gå ind på valutakurser.dk og omregne de 6.29USD om til danske kroner, og bruge det tal til indbretning under enten:

Moms af varekøb i udlandet (både EU og 3. lande)

eller

Moms af ydelseskøb i udlandet med omvendt betalingspligt

?

Ser frem til at høre fra dig cookie. ;)

Med Venlig Hilsen

André

Fra Sorø
Tilmeldt 18. Aug 10
Fra  Christensen-it.dk Skrevet kl. 09:27

Ydermere når jeg kigger under "indberetning af moms", så nederst står der:Supplerende oplysninger

Skal jeg indberette noget der, med hensyn til min hosting som jeg vil trække fra.?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46711
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:04

Som jeg ser det er det moms af ydelseskøb tredie lande og den skal med både der OG i købsmoms så den er på begge sider af din moms - både som salgsmoms og som købsmoms og giver 0 i moms - er ren statistik og giver ikke fradrag - der er ikke yderligere rubrikker til ydelseskøb fra 3 lande

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)