|
Hej Alle sammen, Jeg har oprettet mig som enkeltmands firma (indenfor IT) og moms registeret mig, med henblik på at kunne trække diverse ydelser fra, i form af månedlig server hosting omkostninger for mig og min kunder jeg har, samt dk-hostmaster regninger, og diverse it relateret ting. Nu har jeg dette lille enkeltmands firma som er på ren "hobby plan", da jeg som sagt har et ganske alm. 37 timers arbejde ved siden af. Har d.d. fået oprettet mig en erhvers konto igennem nordea og vil høre om nedenstående er lovligt at gøre.. 1. Når jeg er ude hos kunder, skal al betaling foregå kontant, hvorefter kunderne får en faktura og jeg går ned i min bank og manualt sætter pengene ind på min konto, og som tekst besked på indsættelsen skriver jeg f.eks. faktura nummeret på denne, så man nemt kan følge ind betalingerne på min erhvers konto. Eller jeg overføre beløbet fra min egen privat konto, og markere med faktura nummer som tekst på min erhvers konto, også beholder jeg de kontante penge selv. 2. Kan jeg godt trække mine udgifter fra som jeg har iform af min reseller hosting server jeg har stående i udlandet, som jeg bruger til de hjemmesider jeg laver for folk, og for hosted hos mig. Samt er det iorden at jeg trækker mine dk-hostmaster årlige gebyr fra også.?
Jeg har sikkert flere spørgsmål, men det var alt lige for nu.... Ser frem til at høre fra jer. M.v.h. André |
Begge dele er helt OK, bare det er klart hvad der sker. Tænk dog på at der vist er en regel om at transaktioner over 10.000 kr skal foregår elektronisk - som bankoverførsel - så der kan du ikke bare tage kontanterAndré:1. Når jeg er ude hos kunder, skal al betaling foregå kontant, hvorefter kunderne får en faktura og jeg går ned i min bank og manualt sætter pengene ind på min konto, og som tekst besked på indsættelsen skriver jeg f.eks. faktura nummeret på denne, så man nemt kan følge ind betalingerne på min erhvers konto.
Eller jeg overføre beløbet fra min egen privat konto, og markere med faktura nummer som tekst på min erhvers konto, også beholder jeg de kontante penge selv
jep da- bemærk lige at ydelsen i udlandet bogføres som ydelseskøb moms EU og købsmoms (bliver neutralt) og i rubrik A EU moms ydelse ved angivelsen og at DK hosmaster gebyr sikkert er uden momsAndré:2. Kan jeg godt trække mine udgifter fra som jeg har iform af min reseller hosting server jeg har stående i udlandet, som jeg bruger til de hjemmesider jeg laver for folk, og for hosted hos mig.
Samt er det iorden at jeg trækker mine dk-hostmaster årlige gebyr fra også.?
vh
Bliv gratis medlem