|
Det er kun sikkerhedsstillelse pga det gamle selskabs gæld. |
Hypnomartin:Hej John.
Det er selvfølgelig som direktør og ejer.
Og det er i den sammenhæng de ønsker sikkerhed da det er mindre end 5 år siden.
Sikkerheden ønskes i forbindelse med momsregistrering.
Bdo er med på råd nu, men stod i første omgang kun for oprettelsen.
De råder til at finde en kautionist til det beløb der forhandles frem til.
Jep så giver det mening. Jeg ved ikke om man kan stille en sådan sikkerhed ved at gøre det i fremtidigt indtægt, jeg tror, når det er for momsregistrering, at det er en up-front sikkerhed de vil ha, for det tilfælde det nye skulle gå ned med momsgæld.
Det kan undre lidt at Bdo bare tilråder en kautionist, for det er en ganske alvorlig sag at kautionere. Det er noget man kun skal gøre hvis man alligevel er helt klar til at skulle af med alle pengene, og for mig er det svært at forstå at et stort revisionsselskab direkte råder til at gå ud og finde en kautionist i den størrelsesorden
Ud fra dine andre svar står det så også klart at alt andet er bundet - men stadigt kan jeg har svært ved at forstå det nye ApS + holding som skal være stiftet med aportindskud som det så smukt hedder - med værdi i varelager?
Hvorfor har dine kreditorer mon ikke krævet den værdi i det lager som jo må ha tilhørt dig for længst, og et aportindskud må så være sket via revisor - ex Bdo som vel må har anlagt et helhedssyn dengang - på kreditorer/Riber/skat og evt. bøvl med at få momsregistrering igennem - og aportindskud har vel også kostet en del i cash - for at få det gennemført med revisor? Ofte er det halvdyrt
Konkret: - Skat kræver (om jeg husker) sikkerhed på 175.000 og Bdo mener den kan forhandles ned til 75.000 ca. Dem kan du nok ikke betale over tid, det er en simpel sikkerhedsstillelse, så dels skal de forhandles ned til de 75.000 (med Bdo til hjælp vel så) - dels skal du ha enten den der kautionist på banen eller et lån, og det sidste lyder ikke muligt - lidt en "catch 22"
Alternativt måske en partner som mod del i virksomheden vil gå ind med noget sikkerhed - lidt bedre end bare at være kautionist?
vh
Bliv gratis medlem