Jeg har netop oprettet et Holding og et drifts ApS.
Men da jeg har været direktør for et tidligere ApS der gik konkurs kræver SKAT nu sikkerhedsstillelse.
Hvordan kan det, at du tidligere har været direktør i et ApS der gik konkurs ha givet dig problemer med at skylde i skat, du må vel ha været minimum ejer der samtidigt - eller har du som direktør fået gjort noget der har påført dig ansvar i forhold til skat?
I så fald, hvis du var ejer også eller blev pådømt direktør ansvar - må det være gået konkurs med en gæld til skat/moms - men er det så en gæld fra det ApS de gør dig personlig ansvarlig for - det ville jeg ikke tro?
Taler vi måske ud over det med at være gået konkurs med et ApS tidl. om en personlig skattegæld - ellers var du vel ikke i Ribers - og hvad har du så af anden gæld der kan vanskeliggøre det hele? Du må skaffe et helhedssyn så alt er med i løsningsmodellen
Da kapitalen er brugt på oprettelse m.m. søger jeg råd til hvad man så kan gøre
Hvis du havde kapital til dette - hvorfor har dine kreditorer (fra Ribers) ikke været efter den kapital tidligere, den er vel ikke kommet lige pludseligt?
Jeg mangler at forstå den med et holding og drifts ApS - som du HAR oprettet, vel med egene midler. Vil skat vil vel ha sikkerhed i dine anparter ud over en tilbagebetalingsaftale, eller er det i forbindelse med stiftelsen problemet opstår?
Den der sikkerhed skat kræver - er det i forbindelse med stiftelsen, sikkerhed i anparter - eller taler vi om at de vil ha dig til at betale en konkret gæld tilbage til dem, for du beskriver det som "sikkerhed" de kræver.
Kan være jeg er lidt tung i hovedet idag - men jeg hænger ikke helt med
Kautionist fraråder jeg generelt med mindre der er forældre der ligeså godt kan forære pengene væk, og anden type lån tror jeg i situationen vil blive alt for dyrt.
vh