Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan jeg starte med 150.000kr og have ren mel i posen ?!

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

tension00:
Jeg har ik hængt nohen ud. Læg mærke til jeg ik skrev vedkommendes nabn !

Nej, men personen læser sandsynligvis også denne tråd, og efter min mening er det ret dårlig stil at reagere tilbage på en sådan måde, når den givne person jo blot har givet dig et uforpligtende tilbud, som du nemt kan sige nej tak til.

Fra Thorsø
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 127
Fra  Smart Charge Skrevet kl. 11:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej tension00.

Du har 150.000 kr. og du har en ide om hvor du vil hen, men mangler at få konkretiseret området.

Jeg er sikker på at hvis du opsøger en coach, så ville det tage dig små 2 timer at finde ud af hvad du vil og hvor du kan få opfyldt det ønske. Jeg vil mene at det kunne gøres for 6-700,-

- Og hvis du kan komme til mig, så gør jeg det sku gratis!

Jeg syntes at coaching er et stærkt undervurderet stykke værktøj her inde. Men det er vel fordi vi alle sidder med vores billede af virkeligheden :-)

Jeg ønsker dig held og lykke med din søgen Skype-Wink

Smart Charge - en nytænkende og fornøden service

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:07

Thomas Sejersen Leerbeck:
Jeg syntes at coaching er et stærkt undervurderet stykke værktøj her inde. Men det er vel fordi vi alle sidder med vores billede af virkeligheden :-)

Jeg er helt enig med dig Thomas. Det er da imponerende så mange dygtige iværksættere der er her. Især på andres vegne. Selv helt unge, der stadigvæk går i skole, ved åbenbart alt om at drive en virksomhed ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 78
Fra  Brøndholt CMS & design Skrevet kl. 12:18

Hej tension00

Synes det virker lidt bagvendt, er kernen i det at være iværksætter ikke at have en ide man brænder for og tror på  ?,og indenfor et område man kender virkelig godt.

De fleste med en sådan en ide næppe ville forære den væk på amino's debat forum, tilbage er kun de knap så gode forslag. Dit indlæg her kan meget nemt blive en invitation til at nogen tager røven på dig.

Bedste råd du har fået er fra Nikolaj, gem dine penge til du har en ide du virkelig brænder for.

Held og lykke :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil nok påstå, at man kan ikke skrive en tråd på Amino om, at man har 150.000 kr man ikke helt ved hvad man skal med, uden at blive mødt med en hel masse tilbud om hvordan man bedst kan bruge dem, og måske også komme af med dem. Det vil være i tråden og i PB og det behøver ikke være scam, men bare ofte drømmere der ser håbet for deres idé - i dine 150.000 kr.

1

Gem dem til du har fundet ud af hvad du vil. Tal ikke penge i første omgang - glæd dig over du har lidt til en opstart - hvor du måske år 1 ikke tjener noget som helst i en ny virksomhed, og hvor 150.000 nok skal få ben at gå på, uden ret mange andres hjælp

2

Fokuser på hvad du KAN og hvad du VIL. Vil du noget du ikke lige kan, så hedder det uddannelse eller hjælp fra andre

3

Tag ikke mod tilbud generelt om hjælp til en aktivitet der kan sætte dine 150.000 kr i spil uden at du har mere end gode referencer på den der tilbyder hjælp. 

Jeg påstår ikke, at der ikke herinde kan komme gode tilbud, men bare at du vil sikkert slet ikke kunne vælge imellem og overskue, så sæt dig stille og roligt på dine penge, se om du kan tjene flere, og arbejd videre med hvad du kan og vil

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 12:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael:

Thomas Sejersen Leerbeck:

Jeg er helt enig med dig Thomas. Det er da imponerende så mange dygtige iværksættere der er her. Især på andres vegne. Selv helt unge, der stadigvæk går i skole, ved åbenbart alt om at drive en virksomhed ?.

Hvor ser du, at unge der går i skole driver virksomhed til perfektion? Jeg vil gerne se det, sort på hvidt..

De unge herinde lyser af idéer, kreativitet, optimisme og arbejdsvillighed. At de bruger hele deres hverdag på at sætte sig ind i f.eks. affiliate marketing, som mange af de unge herinde gør ved siden af skolen, er enormt flot synes jeg. Nok er det "kun" affiliate marketing, men de har ikke indtægterne til at tage de tunge udgifter endnu - de sidder på skolebænken for søren! Men de har en iværksætters sind, en iværksætters idéer men desværre ikke en iværksætters penge. Derfor kommer de med kreative indspark til os andre dovne hunde der sidder bag skærmen, og det synes jeg er fantastisk. Det er dét der gør amino til amino - ung som gammel, vi er her med ét formål, at drive forretning og vi hjælper sgu hinanden..

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:38

Justin Timberlake:
De unge herinde lyser af idéer, kreativitet, optimisme og arbejdsvillighed. At de bruger hele deres hverdag på at sætte sig ind i f.eks. affiliate marketing, som mange af de unge herinde gør ved siden af skolen, er enormt flot synes jeg. Nok er det "kun" affiliate marketing, men de har ikke indtægterne til at tage de tunge udgifter endnu - de sidder på skolebænken for søren! Men de har en iværksætters sind, en iværksætters idéer men desværre ikke en iværksætters penge. Derfor kommer de med kreative indspark til os andre dovne hunde der sidder bag skærmen, og det synes jeg er fantastisk. Det er dét der gør amino til amino - ung som gammel, vi er her med ét formål, at drive forretning og vi hjælper sgu hinanden..

grundliggende enig - DOG - Jeg ved ikke hvor mange andre der føler de hører til de dovne hunde - jeg møder ikke så mange af dem i min hverdag, og for de unge, JA, det er absolut positivt med driften og naturligt de ikke har midler MEN, sådan helt basalt tror jeg de ville ha godt af at forstå, at de skal kombinere iværksætterlysten med en lidt større forståelse for, at INDEN de sejler ud skal de kunne basal navigation

Basal viden om pligter i forhold til moms, import, skat og regnskab er godt at ha inden man bare starter CVR og jeg slår gerne til lyd for - helt som gratis kurser til arbejdsløse, at det offentlige drev aftenkurser - bare 3 aftener eller en week-end med basal viden om de ting for iværksættere af alle aldre, og at der var krav om, at man havde gennemgået et sådan (ikke eksamen - bare været der) inden man stiftede CVR

Herregud, det kræver hygiejne kørekort at ha en pølsevogn, men at skaffe sig en masse problemer med den kedelige moms/skat/regnskabsdel med en virksomhed det er åbenbart helt ok, og det er lidt synd.

Men JA -undskyld for det var vel lidt off-topic måskeSmile Jeg er enig i at forum her må være for alle, og synes en overvældende majoritet af de unge som spørger herinde og viser lyst - gør det for at få tingene korrekt - og bare hatten helt af for det.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:52

Justin Timberlake:
Hvor ser du, at unge der går i skole driver virksomhed til perfektion? Jeg vil gerne se det, sort på hvidt..

Har du hørt om ironi før ?.

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 13:05

Justin Timberlake:
og du kunne overtage for mig mod at jeg fik andel i forretningen. Jeg vil altså være passiv.
Produktet har stort potentiale, og er oplagt at sælge både b2b og b2c, og du vil godt kunne anskaffe dig varelager og få opbygget en forretning med før omtalte produkt for 150.000 DKK. Det kræver bare hårdt arbejde.

Hvad bygger du den formodning på ?. Har du noget " Sort på Hvidt " der underbygger den påstand. Har du nogen som helst erfaring med det at starte et firma ?.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 13:54

Michael:

Justin Timberlake:

Har du hørt om ironi før ?.

Ja, men det var jo ikke ironi du brugte. Hvis du googler ironi finder du:
"Ironi er en måde at udtrykke sig på, ved at sige det modsatte af, hvad man mener. Ved fx. at drille, lave sjov eller demonstrere uholdbarheden af et synspunkt på en måde, der virker mindre aggressiv end en direkte tilbagevisning."

Du udtrykte dig ikke modsatrettet, du lavede ikke sjov og du demonstrerede ikke uholdbarheden af et synspunkt - du var bare grov overfor de unge iværksættere herinde, og jeg tror ikke umiddelbart nogen sad og klappede i sine små hænder og tænke "da capo, da capo! Ham Michael er jo det rene Ludvig Holberg!"

Til min tidligere kommentar herinde, så forstår jeg ikke hvilken påstand jeg skal underbygge? At han kan skaffe varelager for 150K, det egner sig til b2b eller b2c, eller at det kræver hårdt arbejde? Jeg har sort på hvidt, at man kan skaffe et varelager med omtalte produkt for under 150K, og de andre virksomheder i udlandet benytter sig af både b2c og b2b med stor succes, så ja.. det har jeg vel faktisk sort på hvidt. Skal jeg have sort på hvidt, at det kræver hårdt arbejde? Det kan jeg jo sjovt nok ikke, eftersom det ikke er noget faktuelt, men jeg har belæg for at sige som jeg gør.

Om jeg har erfaring med at starte firma? Hvad tror du jeg laver her på amino? Førnævnte produkt var et tilbud til trådstarter, da jeg ser det som et fantastisk produkt, med stort potentiale i DK. Jeg har selv mange jern i ilden lige pt. så derfor ville jeg ikke have noget imod at give et godt produkt fra mig til en kommende iværksætter, mod at jeg selvfølgelig fik en del af kagen. Jeg har fundet produktet, researched, lavet markedsanalyse og indledt forhandlingerne - selvfølgelig skal jeg have en del af kagen for det arbejde. Men eftersom trådstarter tydeligvis synes det var en rigtigt dårlig idé, så starter jeg det selvfølgelig selv op med en ansat, og får med tiden ham til at varetage netop den del af min forretning - for til Danmark, det skal det sgu.

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)