Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansætte ungarbejder uden for meget besvær?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 87
Fra  Create Copenhagen Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Jeg ville rigtig gerne ansætte en ung medarbejder til lidt små opgaver. 

Gøre lidt rent, skanne kvitteringer, let bogføring mv.

Men jeg har ikke lyst at skulle igennem en masse administrativt bøvl.

Er det muligt at ansætte yngre medarbejdere uden al for meget administrativ bøvl?

Vi har endnu ikke nogle andre ansatte, og det virker voldsomt at sætte maskineriet igang for en ungarbejder.

På forhånd tak,

/ Dan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:20

under 8 timer om ugen er der ikke mange krav kontraktmæssigt og med opsigelse osv

Løn/skatteindberetning og feriepenge kommer du ikke uden om - det er ikke ret besværligt, tilmed ex danlon og underskriv deres NET aftale ved at printe og så koster det 15 kr per gang og er let at køre. Der er ingen form for ansættelse uden skatteindberetning tyvärr

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:22

Hej Dan.

I Kolding har de et ungdomsprogram kaldet EGU. Vi har en ansat igennem dem. Han er godt nok her som 2årig praktikant, men de klarer alt bøvlet, du kan dog ikke komme udenom løn, men som de anden bruger skrev, er Danløn skarpe. Vi kan også selv være med til at "forme" am, sætte ham på kurser og lign. Mener han skal have omkring 9000,- før skat, og så får man halvdelen refunderet. Du skal selvfølgelig nok have 37 timers arbejde til ham.  :)

Men spørg din kommune, eller ring og hør dem i Kolding, hvor der er lign ordninger.

Vi har også haft en gennem jobcenteret, en førtidspensionist på 25. De klarer også det meste bøvl. Han skulle have 50 kr i timen, og så fik man 25 kr refunderet.

Jacob

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 12:46

Hej Dan,

Vi har også overvejet at få enten en praktikant eller en ungarbejder nogle timer om dagen, da vi har utrolig meget nemt arbejde, ang. vedligeholdelse af hjemmeside, som en hver kan finde ud af, men som tager en masse tid (hvilket vi ikke har så meget af).
Men har opgivet hvor man skal henvende sig mm. Ved du enlig hvilke krav der er til firmat få at få sådan en? De 25,- i timen du snakker om, lyder i mine øre enormt billigt, (3700,- pr. måned) er det incl. det hele? Ferie pengen med mere?

Mvh.

Danny

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Aug 12
Skrevet kl. 13:05

Hej Dan.

Jeps, det er billigt, men som jeg forstår det, fik han også førtidspension. Så det var et supplement dertil. Han skulle så komme 4 timer om dagen, 3-4 gange i ugen. Det kunne vi selv få lov til at stykke sammen, i samarbejde med jobcentret.

Mvh

Jacob

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 13:18

Ja det var jo selvfølgelig dig jeg henvendte mig til Jacob, selvom jeg skrev Dan :)

Men det vil sige at i havde ham i gennemsnittet 12 timer om ugen ca. og det eneste i gjord var at betale en faktura til jobcenteret eller hvordan foregik det?

Da i skulle bruge en, kontaktede i da blot jeres kommune og fortalt at i godt kunne bruge en hjælpene hånd nogle timer om uge og så var det det?

Mvh.

Danny

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Aug 12
Skrevet kl. 13:31

Helt i orden.

Vi gav ham lov til at tage de timer han ville. Kan ikke huske præcis hvor mange timer han var i ugen, nogle gange blev han hele dagen, andre gange en halv dag. Som sagt, kan man skræddersy en løsning med eks jobcentret. 

Nej, vi oprettede ham ved Danløn, men det er meget nemt. Cpr nummer, adresse m.m., så fikser de det. Så skal du evt lige ringe og fortælle hvor mange timer der skal på hans lønseddel. Der vil altid være lidt "bøvl" ved at ansætte folk, men når man har gjort det et par gange, så er det som alt andet.

Kommunen kontaktede os i begge tilfælde. Vi var heller ikke klar over ordningerne. 

Mvh

Jacob

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)