Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster det at hyre en super programmør?

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6571
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 07-08-2007 16:23:14 Forfatter: mcsolutions SteenT: Den største grund er at .NET indtil videre kun kører rigtig godt på Windows basserede servere, udover det er PHP et mere modent sprog som kan afvikles på næsten alle platforme.

.Net er bedre til Rapid development men det kræver at man vil invester i og tør stole på en Windows løsning og rygterne siger at det er nemmere at vedligeholde i det lange løb, men det er fordi de sammenligner med middelmådige PHP projekter ved jeg ikke, det har jeg ihvertfald ikke set ved selvsyn.

Hmm.... Der er ingen problemer med at stole på en Windows løsning. (nu er det ikke fordi jeg vil smide véd på en religionskrig ;)). Men en dårligt opsat server med PHP er lige så "sikker" som en dårligt opsat Windows server. Jeg har selv lavet mange Windows servere hvor der ikke har været problemer. Så det hele afhænger af "fjolset" som laver maskinen og koden.

En god PHP-programmør kan lave en lige så god løsning som en god .NET programmør. Alt afhænger af programmørens egenskaber og ikke det sprog han bruger.

Men at et sprog er mere "modent" end et andet holder ikke... Man kan sikkert nogle gode ting i PHP som man ikke kan i .NET og omvendt.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:36
Du modsiger dig selv...først siger du man kan det samme  begge sprog bagefter at man ikke kan :)

Nogen ting er nemmere aka hurtigere at lave og dermed billigere i .NET ... og omvendt, og selvfølgelig holder det at noget er mere modent end noget andet. Kig evt på hvor lang tid de respektive sprog har på bagen.

Min personlige preference er PHP men jeg kan sagtens se fornuften i at nogen hælder til .NET (som jo egentlig ikke er et sprog men et framework hvorfor det er lidt unfair at sammenligne dem:))

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:49
Jeg modsiger ikke mig selv.. Jeg siger at:

"En god PHP-programmør kan lave en lige så god løsning som en god .NET programmør"

men også at:

"Man kan sikkert nogle gode ting i PHP som man ikke kan i .NET og omvendt."

Men derfor kan man da lave en lige så god løsning i begge sprog. Man bruger blot forskellige teknikker.

Mikkel - Jeg tror aldrig at vi bliver enige her, men du har ret i et PHP er et sprog og .NET er et framework. Det er blot en pakke af forskellige sprog (glæder mig til at PHP.NET kommer så den debat kan afsluttes ;)

Jeg prøvede selv at kode i PHP3 hvor jeg blev undervist af Rasmus Lerdorf (tror at det var i 1998). Så "have been there, done it and bought the lousy t-shirt" ;)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:01
Niels: Jeg tror sådan set vi er enige :)

By the way, forskellen på PHP3 og PHP Idag(5) er som forskellen på en Ford T og en Ford Mondeo :) Eneste jeg lige savner i PHP5 er muligheden for at lave stærke typer

Mht. debatten om nogle generelle guides så er du velkommen til at skrive den...det er pointen med en wiki :P

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:30
Hej Mikkel,

Jeg ved ikke ret meget om PHP, men hvis det ikke er stærkt typet så har jeg da meget svært ved at se dets anvendelighed til større projekter. Netop pga. af at vedligeholdelsen bliver et mareridt. Jeg har også svært ved at se hvordan PHP kan betragtes som et mere modent sprog, det er mit indtryk at f.eks. C# med sine rødder i Java og C, har fået langt mere sproglig attention end PHP (Måske er det forkert ?)

Det er også mit indtryk at C# (.Net) med generics og lambda udtryk, er et topmoderne sprog. Hvis eneste ligemand er Java.

Så mit generelle indtryk har endeligt været at .Net og Java, platformene var det optimale valg til lidt større systemer. Mens Ruby var det optimale valg til mindre projekter, hvor fleksibliteten af et scripting sprog kan vægtes højere end vedligeholdelses venligheden af et stærkt typet sprog. Er dette forkert ? og hvorfor ?

PS: Det er klart at valget af sprog, mest af alt bør lægges til udviklerens kompetencer. Ovenstående indtryk er udfra at alt andet er lige.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:30
Lundsby: Ja du har ret i at C# er mere komplet end Php5, men Php5 er gennemgået noget nær en revolution mellem version 4 og 5, der er sket _så_ meget.  Oop implementationen er væsentlig mere komplet end den var i Php3 men jeg syntes stadig der er nogle ting der mangler.

PHP kan _sagtens_ bruges til store projekter, det kræver bare at de folk som laver det ved hvad de har med at gøre. Det kan også være en styrke at sproget bare gør hvad du vil, ligesom det kan være en styrke at array''s f.eks. er "uendelige".

Men C# er jo meget og mere end bare en java eller et webscripting sprog...jeg ville f.eks. aldrig bruge Jsp til et website ... _alt_ jeg har set i Jsp til dato har været utroligt sløvt at arbejde med men .Net derimod er ekstremt hurtigt når først det er kompileret.

Jeg vil give dig ret i at .Net er optimalt til store systemer, Java til web-systemer skal du holde dig fra. Men Php er altså, hvis det bliver lavet ordentligt, sagtens i stand til at lave store systemer i.

Forskellen er at Php har været her mange år og der er mange som tror de kan sproget, de har lært en Hello world og lidt simpel syntax til de mest brugte kontrol strukturer, og det er så det og så blander man ellers alting sammen i en fil.

Til sammenlingning laver vi ofte systemer ud fra MVC metoden ved hjælp af Mysql, Smarty og Php som er fuldt ud objekt orienterede med tilhørende dokumentation, det er mindst ligeså let at vedligeholde som en Asp/C#.net Løsning

Desuden er .Net genialt til små ting fordi det er så hurtigt at programmere i :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:42
Dato: 07-08-2007 18:30:20 Forfatter: mcsolutions Desuden er .Net genialt til små ting fordi det er så hurtigt at programmere i :)

Desuden kan man tage en .NET webløsning og lave den til en windows applikation ved kun at udskifte userinterface (hvis det er lavet rigtigt).

Men konklusionen må vel være: Sprogets kvaliteter er propertionelt med programmørens kvaliteter ;)

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 20:19
Man kan også lave en detaljeret kravsp. og sende opgaven til udlandet, de kan lave det for en 1/4 del af prisen måske mindre end det i forhold til de danske.

Man skal dog ikke forvente at de er lige så gode til, at overholde deadline som deres danske kollegaer.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:16
En kravsspecifikation er desvære ikke nok til at få det løst i udlandet, det kunne ellers være dejligt. Det skal være væsentligt mere detaljeret end som det, der skal ikke være nogen som helst tvivl om hvordan det endelige produkt skal se ud der skal som regel være UML Diagrammer, ER Database diagrammer og en masse andet i samme boldgade før de forstår det.

Jeg har lidt erfaring fra området og det siger mig at det ligeså godt kan betale sig at lave det selv. Den tid en datalog bruger på at beskrive opgaven kan bedre bruges på en datamatiker der laver opgaven :)

Men det er så bare en holdning fra en uddannet økonom med 7 års erfaring fra it branchen :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:32
Med mine 10 år i branchen står jeg bag Mikkel ang. UML ;)

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)