Hvis jeg skal lave et dating community med alt hvad dertil hører - hvad koster det så at hyre en god programmør. Og jeg mener god - som tænker på sikkerhed, log ind sessions, chat og alt det server og database halløj der følger med! Vil man lave det i PHP eller Asp? |
Hvad koster det at hyre en super programmør?
Du kan læse lidt om os på http://www.mc-solutions.dk , vores udviklere er meget grundige med kontrol og dobbeltcheck både af og i koden, vi har faktisk lavet et dating site før men det er så nogen år siden. Om vi ville vælge Php eller Asp.net ville kræve lidt mere viden om jeres krav, hvis det har interesse skal du være velkommen til at kontakte mig på telefonisk så kan vi tage en snak om hvad du skal bruge, uforpligtende selvfølgelig. |
|
Hej igen Tak for svar. Jeg har dog formuleret spørgsmålet forkert eller ved nærmere eftertanke - så er det nok billigere for os at ansætte vores egen programmør. Vi har i forevejen en Asp/asp.net programmør, men noget siger mig at vi skal begynde at udvikle i PHP. Så det kan komme på tale at vores nuværende sites skal konverteres - men spørgsmålet gik oprindelig ud på: Hvad skal en super programmør (PHP - gerne også flash) have i løn? Vi får også opgaver udefra... |
Nu er der jo ikke den største arbejdsløshed på det område, men omkring 35.000-45.000 kroner vil jeg vurdere - måske lidt mere hvis du skal snuppe ham fra en anden. Der findes billigere personer,men de dygtige ved hvad de vil have og naturligvis kan du finde en dygtig der er billigere, hvis du er heldig. Der findes jo færdig software der kan købes og udvikles, så det bliver noget billigere. Har I overvejet udvikling i udlandet? |
Desuden skal du ikke regne med at få en som både er dygtig til PHP og Flash samtidig, du kan nok være heldig at få en der kan begge dele men han vil ikke være god til begge dele :) / Mikkel |
|
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Hvorfor dog lave noget i PHP? Hvad skulle argumentet være for at vælge PHP fremfor ASP.NET? 35k til 45k ville jeg også sige, hvis du for det første skal have en udvikler som er dygtig nok, og for det andet, kan klare sådan en opgave alene (eller med eventuelt 2 mand på opgaven). Er dette bare et skyd? Nej, jeg har 8+ års erfaring som udvikler og arkitekt på et af DK''s største CMS''er. /Steen |
Det er et meget stort arbejde at udvikle et komplet dating site, med alt hvad dertil hører. Jeg ville nok vælge at købe et færdigt system (kig f.eks. her: http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Classified_Ads/Personals/index.html) og så ansætte en programmør til at lave de justeringer i vil have. Men det er bare min mening selvfølgelig. Vil mene en kvalificeret programmør skal have min. 250/time ved fastansættelse, men det afhænger selvfølgelig af kompetencer. |
.Net er bedre til Rapid development men det kræver at man vil invester i og tør stole på en Windows løsning og rygterne siger at det er nemmere at vedligeholde i det lange løb, men det er fordi de sammenligner med middelmådige PHP projekter ved jeg ikke, det har jeg ihvertfald ikke set ved selvsyn. Hvis jeg skulle gå tilbage til en 8-16 job skulle jeg have 45.000kr om måneden,jeg kender ganske almindelige programmører (altså ikke anders heilsbjerg typer) som får 60-80.000kr om måneden før skat. |