Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan gør man med PP porto tryk?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst mig frem til at det kan blive en del billigere i porto, hvis man bruger PP påtrykt på kuverterne istedetfor at bruge frimærker, men hvordan kommer man igang?

Kan man bare trykke PP på kuverterne efter de skabeloner de har på Post Danmarks hjemmeside eller skal man ansøge om det først og hvordan forgår det så med betalingen?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ret simpelt - Du finder et trykkeri eller tilsvarende som kan levere dine kuverter fortrykt med PP-mærket.
Dernæst putter du reklamerne (eller hvad det nu er) i kuverterne og går på posthuset med dem.

Det som er vigtigt er at det er det samme som er i alle kuverterne - de skal veje det samme. Og så skal du sende minimum 500 af gangen.

På posthuset vil de så veje en af kuverterne og bede dig om at udfylde en blanket med antal m.m. og så betaler du for at få dem sendt.
Derved slipper du for at skulle frankere 500 eller flere breve.

Jeg har hørt fra nogle af vores kunder at Post Danmark godt vil tage imod færre end 500 kuverter i en sending, men så kommer man vidst blot til at betale et gebyr for dette.

Så mere avanceret er det altså ikke Geeked
Husk at der er flere former for PP. Du har bl.a. mulighed for at sende som B-post også med PP fortrykt.

/Jesper

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 22:45

Hej Jesper,

Tak skal du have. Det var lidt det jeg havde på fornemmelsen det gik ud på.

Ved du om det lader sig gøre at betale på faktura på et senere tidspunkt?

Kan man selv printe PP mærket på kuverterne eller på labels og så sætte på? Jeg ville nemlig gerne sende en bunke breve i morgen.

Hvis brevene vejer forskelligt, eksempelvis 3 forskellige typer med hver deres vægtklasse. skal man så udfylde 3 forskellige blanketter til hver sin batch og skal man så betale det her gebyr 3 gange, hvis det eksempelvis så er 200 breve i den ene vægtklasse, 200 i den anden og 200 breve i den sidste vægtklasse. Ved du det?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:06

Det med at få en faktura mener jeg godt du kan - men så skal du være erhvervskunde og have en aftale med Post Danmark som inkluderer dette.
Ellers er det normalt betaling ved aflevering på posthuset.

Du kan selv printe PP mærket, men det er blot vigtigt at du overholder retningslinierne for størrelse m.m. og PP-mærker. Men det kan du læse om inde på Post Danmark's hjemmeside.

Omkring det med vægklasserne, så er jeg ret sikker på at PD ihvertfald vil kræve at du har sorteret brevene op efter vægt, så du kommer med 3 kasser med hver slags i. Ellers kan de ikke finde ud af det. Men hvorvidt du kan spare gebyret ved at dele dem op i 200+200+200 kan jeg ikke svare dig på. Det bør du i stedet ringe til deres kundeservice. De kan også fortælle dig om de andre muligheder og hvad du må og ikke må.

/Jesper

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)