Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder jeg det, som motiverer mig?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er

Har skrevet en del om min projekter, hvad jeg skulle satse på osv. det vil jeg skåne jer for nu! :) Jeg arbejder som økonomielev(37timer) har været her ½ år og det er sgu ikke noget der motivere mig! Fik en mail fra min chef den anden dag, omkring jeg skulle oppe mig og få lavet mine ting til tiden, virkede en dag også sidder jeg igen og ikke har lyst til, at lave det.

Så har sat mig for, at finde ud af hvad der skal til, at motviere mig og kommer dette job aldrig til. Så jeg tænker der er flere muligheder:

1. Finde en anden elevplads, her tænker jeg arbejde hos et rejsebureau eller med indkøb, dog uden rigtigt og vide om det er det rigtige?

2. Starte på noget studie evt. læse en handelsøkonom, som kunne give mig flere muligheder med handel?

3. Finde et deltidjob 15-20 timer, som kan betale mine udgifter evt. relevant for videre søgning inden for rejseliv eller handel. Så kan jeg arbejde med min virksomhed og ofre mere tid på den?

4. Blive hvor jeg er i 1½ år mere og have en uddannelse, som jeg ikke rigtigt ved hvad jeg skal bruge til? Så skal jeg selvfølgelig arbejde noget mere for det, ellers er jeg fyret til den tid, ved ikke om jeg kan tage mig sammen til det.

Jeg elsker at rejse, feste, spille fodbold, handle med varer og har altid "ild i røven" :) Har altid været lidt af en rod i skolen og da jeg startede på HG havde jeg et mål om et snit på over 10 hvilket jeg nået med bl.a. 4x12. Så sætter jeg mig for noget, skal jeg nok nå det og nu er jeg bare i situationen, at jeg ikke har noget mål?

Har du en anden idé lytter jeg gerne? :)

Mvh Lasse

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Skrevet kl. 12:17

Ingen der har nogle gode råd?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:27

Det eneste jeg kan komme med er, at du skal tage ansvar for dit liv. Det betyder, at det er DIN beslutning og DIG der kommer til at ha konsekvensen. Er du indstillet på det, så kan alle dine alternativer være lige gode.

Grundliggende KAN dit problem være, at du ikke gider sidde og lave noget for andre. Her vil rådet være, at lige så snart man laver noget, så kan man lige så godt lave det godt. If a job is worth doing it is worth doing it well.

HVIS det er som jeg tænker, så kan nissen flytte med til et rejsebureau og alle mulige andre arbejdspladser. Her vil også være krav og tempo.

Uanset hvad - alle dine forslag duer - det er bare KUN dig der kan vælge og tage konsekvensen. 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 12:31

Hvad ønsker du at opnå i livet?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Skrevet kl. 12:46

Det kan du have ret i Cookie, jeg er ikke typen der er nærvøs for, at blive fyret og skulle de ske finder jeg en anden måde, at tjene penge på, det er min tankegang :)

Lasse Smith:

Jeg vil gerne være succes fuld iværksætter der har frihed til, at prøve nye idéer og kunne have en økonomisk fordel. Kræver selvfølgelig en masse forarbejde (Ved godt vi kan snakke år).

Det er det eneste som jeg har lyst, som jeg ved med garanti og det er et meget stort sats, da virksomheden ikke tjener penge nok, til at betale husleje. Føler bare ikke jeg kommer videre fordi, jeg bruger så megt tid på mit arbejde. Så lidt, at modsige mig selv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:57

Måske løsningen så ligger i det du var inde på. HVIS du bliver hvor du er og gør dig pengene værd og har din løn OG søger noget deltid der kan dække din husleje og daglige omkostninger - så kan du jo sige op NÅR du har fundet deltidsjobbet.

Med deltidsjobbet i hånd til huslejen, kan du så prøve dig selv af som iværksætter. 

Bare vær loyal mod dem du er ansat hos og som nu betaler dig hver måned, og lav arbejdet godt den tid du er der. Loyalitet er en evne man optræner, og som altid siden er nyttigt, også mod en selv og ens egne ideer

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 13:01

Lasse Lykke:

Lasse Smith:

Jeg vil gerne være succes fuld iværksætter der har frihed til, at prøve nye idéer og kunne have en økonomisk fordel. Kræver selvfølgelig en masse forarbejde (Ved godt vi kan snakke år).

Det er det eneste som jeg har lyst, som jeg ved med garanti. og det er et meget stort sats, da virksomheden ikke tjener penge nok, til at betale husleje. Føler bare ikke jeg kommer videre fordi, jeg bruger så megt tid på mit arbejde. Så lidt, at modsige mig selv.

Mvh Lasse

Du er 19 år ifølge din profil, du har massere af tid, så hvad med du ikke opgiver på de ting du allerede har opnået og i stedet planlægger f.eks. 3 - 5 år frem.
Du siger selv det tager tid(år) og kræver erfaring.

Du kan ikke udleve din drøm nu men hvad med inden du er 25 år?

Skriv ned hvad du skal kunne for at opnå din drøm og planlæg tid ud fra hvor lang tid det vil tage at lære.
F.eks. SEO, programmering osv.

Planlæg din uddannelse ind i din plan og gør din uddannelse færdig, selvom du ikke kan bruge alle fagene, så kan du bruge SUen og overskudstiden til at læse på dine egne emner.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Skrevet kl. 14:11

Lasse Smith:

Lasse Lykke:

Lasse Smith:

Det er det eneste som jeg har lyst, som jeg ved med garanti. og det er et meget stort sats, da virksomheden ikke tjener penge nok, til at betale husleje. Føler bare ikke jeg kommer videre fordi, jeg bruger så megt tid på mit arbejde. Så lidt, at modsige mig selv.

Mvh Lasse

Du er 19 år ifølge din profil, du har massere af tid, så hvad med du ikke opgiver på de ting du allerede har opnået og i stedet planlægger f.eks. 3 - 5 år frem.
Du siger selv det tager tid(år) og kræver erfaring.

Du kan ikke udleve din drøm nu men hvad med inden du er 25 år?

Skriv ned hvad du skal kunne for at opnå din drøm og planlæg tid ud fra hvor lang tid det vil tage at lære.
F.eks. SEO, programmering osv.

Planlæg din uddannelse ind i din plan og gør din uddannelse færdig, selvom du ikke kan bruge alle fagene, så kan du bruge SUen og overskudstiden til at læse på dine egne emner.

Cookie også det jeg har overvejet :)

3-5 år?!?! Kan jeg slet ikke vente på, sidder hver eneste dag og ville være glad hvis min udannelse var færdig nu! :) Intet uddanelse der siger mig noget eller kunne godt tænke mig at være multimediedesigner, så jeg kunne lave design til hjemmesider osv. 1 jeg kan ikke søge ind, da jeg har en hg og det er nok ikke helt motivation, nok i sig selv :)

Så hører man om dem, som spriger ud i det sm 17-19 årig og klarer jeg skide godt. Det ville jeg ønske var mig, men tør ikke pga. alle mener det er bedre, at have noget at falde tilbage på og er egentlig ligeglad.

Tror bare gennerelt jeg er blevet lidt ligeglad, med hvad jeg laver, det gælder både job, privateliv osv. Er blevet mere negativ og gider egentligt slet ikke noget lige nu. Så er kommet i en negativ spiral. De fleste siger der allerede er gået ½ år og jeg siger selv er der kun gået ½ år det er kun 1/4 af tiden!

Kan slet ikke finde motivationen til andet end spille fifa og gå i byen. Det kan man sgu ikke leve af og hellere ikke det jeg ønsker :)

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 14:29

Lasse Lykke:
Kan slet ikke finde motivationen til andet end spille fifa og gå i byen. Det kan man sgu ikke leve af og hellere ikke det jeg ønsker :)

Find præcis det du gerne vil og læg en plan, det kommer ikke magisk i dit skød.

Du kunne halvere dit Fifa / bytur forbrug eller helt fjerne det og bruge tiden på din drøm?

Angående din motivation, så kan kun du finde frem til din form for motivation.
Min motivation er at få så meget ud af mit liv og undgå lønslave livet.

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Skrevet kl. 14:45

Lasse Smith:

Lasse Lykke:

Find præcis det du gerne vil og læg en plan, det kommer ikke magisk i dit skød.

Du kunne halvere dit Fifa / bytur forbrug eller helt fjerne det og bruge tiden på din drøm?

Angående din motivation, så kan kun du finde frem til din form for motivation.
Min motivation er at få så meget ud af mit liv og undgå lønslave livet.

Har ikke lavet andet i 4-5 måneder, end at lede uden og være kommet 1 skridt tættere.

Kan godt se det med motivationen og igen, intet der har givet mig motivation 200 %, som jeg virkelig brænder for. Derfor mine idéer ikke altid bliver ført ud i livet. Det var motiverende da jeg var 15-17 år og havde en webshop med omsætning og mange ordre. Efter den tid er det kun gået ned af, da jeg ikke har opnået succes siden og er snart 20 :)

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)