Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Øv min første dårlige betaler, hvad gør jeg med salgsmomsen på den faktura?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Hmm, jeg havde det bare på fornemmelsen at denne kunde ikke ville betale, det sagde min intuition mig bare. Men det er jo svært at stå og sige til kunden "noget siger mig at du hustler mig....så jeg kører da bare igen".

Jeg har faktureret 880,- plus moms. Jeg har rykket ham for pengene én gang, og jeg gider ikke rigtig spilde min tid på sådan en plat ugle. Han er faktureret så hvad f****n stiller jeg op med de 220,- som jeg jo skal skrive i mit momsregnskab?????

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal betale momsen som normalt.

Hvis du så en dag kan dokumentere at pengene er tabt, eller din inkassopartner skriver til dig at det ikke kan svare sig at køre inddrivelse, - SÅ kan du regulere i din udgående moms.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

det er så surt :( kender det absolut..

Jeg er nu begyndt at sige til alle kunder det er kontant betaling når jeg kommer, ellers kører jeg igen.. vil de ikke betale kontakt, vil de aldrig betale

håber du finder ud af det

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen Olsen:

Du skal betale momsen som normalt.

Hvis du så en dag kan dokumentere at pengene er tabt, eller din inkassopartner skriver til dig at det ikke kan svare sig at køre inddrivelse, - SÅ kan du regulere i din udgående moms.

Enig - men der er også mulighed for den hurtige (og billigere) version: Lav en kreditnota og glem alt om det.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Bjarke:

Hej Aminoer.

Hmm, jeg havde det bare på fornemmelsen at denne kunde ikke ville betale, det sagde min intuition mig bare. Men det er jo svært at stå og sige til kunden "noget siger mig at du hustler mig....så jeg kører da bare igen".

Jeg har faktureret 880,- plus moms. Jeg har rykket ham for pengene én gang, og jeg gider ikke rigtig spilde min tid på sådan en plat ugle. Han er faktureret så hvad f****n stiller jeg op med de 220,- som jeg jo skal skrive i mit momsregnskab?????

Hvis du kun har konfronteret den pågældende kunde én gang, så gør det igen, OG én gang til. Sådan fik jeg mine penge fra en - tilsyneladende - uærlig Amino, så giv endelig ikke op endnu! Bare kør på! Vedkommende må gerne stresses, når du nu har et tilgodehavende!

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Bjarke:
Jeg har rykket ham for pengene én gang, og jeg gider ikke rigtig spilde min tid på sådan en plat ugle.

Det var hurtigt, du dømmer en måske økonomisk klemt kunde som platugle. :-)

Har du prøvet at ringe til kunden og spurgt til, om han har modtaget din påmindelse?

Har du eventuelt sendt ham fakturaen i mail, og ved du i givet fald med sikkerhed, at din mail ikke er endt i uønsket post ved en fejl?

Det kunne jo være, at en opringning, hvor du reelt taler med din kunde, kunne løse problemet.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel - Aquapower.dk:

det er så surt :( kender det absolut..

Jeg er nu begyndt at sige til alle kunder det er kontant betaling når jeg kommer, ellers kører jeg igen.. vil de ikke betale kontakt, vil de aldrig betale

Pas nu på med at generalisere dine kunder, Mikkel.  :-)

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:

Bjarke:
Jeg har rykket ham for pengene én gang, og jeg gider ikke rigtig spilde min tid på sådan en plat ugle.

Det var hurtigt, du dømmer en måske økonomisk klemt kunde som platugle. :-)

Har du prøvet at ringe til kunden og spurgt til, om han har modtaget din påmindelse?

At kunden er økonomisk er klemt er kundens problem. Han skal da ikke købe noget som han ikke har råd til. 

Men derudovre er jeg enig i at prøve alle muligheder. Ring til ham og høre hvorfor faktureren ikke er betalt. 

Fra Holbæk
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 06:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Espresso:
Enig - men der er også mulighed for den hurtige (og billigere) version: Lav en kreditnota og glem alt om det.

Og det bliver så løsningen.

Fra Holbæk
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 06:28
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:
Det var hurtigt, du dømmer en måske økonomisk klemt kunde som platugle. :-)

Du kender desværre ikke grundlaget for det. Han har virket skummel et stykke tid og jeg har hele tiden tænkt at det nok ville "ende galt". Han har lavet nogle opgaver for mig ude hos nogle kunder, hvor resultatet ikke har været tilfredsstillende. Han svor endda over for mig på vores seneste møde der handlede om fremtidigt samarbejde at han godt kendte til problematikken omkring likviditet og at han meget gerne ville betale faktura fra mig af allerede samme aften, så den fik han og så er det er det så sket med det. Alene hos den samme kunde har han "glemt" en aftale 4 gange hvor jeg har måtte redde den ud for ham :(

John Nielsen:
Har du eventuelt sendt ham fakturaen i mail, og ved du i givet fald med sikkerhed, at din mail ikke er endt i uønsket post ved en fejl?

Ok ja, og adskillige påmindelser på sms og på voicemail - den plejer han at reagere på. Men jeg har da lært af det her at man ikke altid skal samarbejde med ham der siger at han vil betale den højeste pris for et stykke arbejde, for det viste sig jo at han slet ikke ville betale.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)