Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Øv min første dårlige betaler, hvad gør jeg med salgsmomsen på den faktura?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 3 person

Mikkel - Aquapower.dk:
Jeg er nu begyndt at sige til alle kunder det er kontant betaling når jeg kommer, ellers kører jeg igen.. vil de ikke betale kontakt, vil de aldrig betale

Hmm, i virksomheden vil vi ikke betale kontant, vi har simpelthen ikke kontanter og ønsker ikke den ekstra administrative omkostning der er forbundet med det.

Privat har jeg meget sjældent kontanter på mig :-)

Summasummarum, hvis du først fortæller mig det når du ankommer, så falder jeg i din kategori med ikke at ville betale - det mener jeg er en lidt forhastet konklusion ;-)

I virksomheden kunne vi jo betale forud og privat kunne jeg hæve pengene inden du kom - men som sagt, det nytter ikke hvis du først siger det når du kommer, så får du lov til at køre igen.

/Brian

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 19:55

Kørte for nylig en inkassosag pga. en faktura på ca. 1000 kr. Jeg fik alle mine penge - og kunden betalte advokaten for ulejligheden...
Det kostede mig kuvert og porto til en rykker samt et par minutters arbejde med hhv. at skrive rykkeren samt to mails til advokaten.

Så det kunne du også gøre.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:07
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Bjarke:

Espresso:
Enig - men der er også mulighed for den hurtige (og billigere) version: Lav en kreditnota og glem alt om det.

Og det bliver så løsningen.

Hvilket desværre ikke er tilladt.

Skat har regler for hvornår et tilgodehavende må afskrives. Der er særlige regler for småbeløb (<3000kr), men pengene skal være forsøgt inddrevet før man må afskrive beløbet. At rykke via telefon er ikke tilstrækkeligt. Du skal som minimum sende 2 rykkere og et inkassovarsel, og give skylderen tid til at betale, inden du må afskrive beløbet.

http://www.skat.dk/Skat.aspx?oId=1893340&vId=0

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46852
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:23

Jeg kunne forestille mig at skats problem med at man bare laver en kredit nota kunne være, at der nu findes en faktura ude i det ene selskab, som fradrager momsen og en kreditnota i det andet der ikke tager den til indtægt længere, og ham der ikke betale, gir pokker i momsen fra kreditnotaen men tager fradrag anyhow?

Bare gæt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:58
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 3 person

Karsten Sønderup Hansen:

Bjarke:

Espresso:
Enig - men der er også mulighed for den hurtige (og billigere) version: Lav en kreditnota og glem alt om det.

Og det bliver så løsningen.

Hvilket desværre ikke er tilladt.

Skat har regler for hvornår et tilgodehavende må afskrives. Der er særlige regler for småbeløb (<3000kr), men pengene skal være forsøgt inddrevet før man må afskrive beløbet. At rykke via telefon er ikke tilstrækkeligt. Du skal som minimum sende 2 rykkere og et inkassovarsel, og give skylderen tid til at betale, inden du må afskrive beløbet.

http://www.skat.dk/Skat.aspx?oId=1893340&vId=0

Lige præcis den afgørelse og styresignal, som er den gældende.

Dette er tillige implementeret i SKAT´s vejledning, hvor der er en uddybning af de gældende bestemmelser

https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1978104&chk=206519

@trådstarter - Hvis du vil have fradrag, så må du kontakte en advokat eller inkassofirma, som kan fremsende et påkrav til skyldneren. Herefter kan du modregne dit tab og ikke tidligere.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46852
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:27

Tonny Skov Pedersen:

Lige præcis den afgørelse og styresignal, som er den gældende.

Dette er tillige implementeret i SKAT´s vejledning, hvor der er en uddybning af de gældende bestemmelser

https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1978104&chk=206519

@trådstarter - Hvis du vil have fradrag, så må du kontakte en advokat eller inkassofirma, som kan fremsende et påkrav til skyldneren. Herefter kan du modregne dit tab og ikke tidligere.

Tonny

Der er ikke så mange revisorer pt herinde - (her er blevet lidt tomt for revisorer) - som "gider" være aktive herinde - så at du er det og giver din opfattelse og gør os klogere er kun at sige TAK til - godt gået

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Søborg
Tilmeldt 18. Apr 09
Indlæg ialt: 69
Fra  POS-Consult I/S Skrevet kl. 03:08

Hej Bjarke

Husk altid det er en vigtig ting at din kunde fortsat føler sig velkommen i din virksomhed selvom de skylder dig penge, som skrevet kan de jo være økonomiske klemt i en midlertidig periode, og det måske dig der senere hen har brug for dem som kunde når du måske er økonomisk klemt eller syntes det ville være rart med de ekstra penge fra denne kunde.

Syntes dog fortsat du skal følge gældende lovgivning og fortsætte sagen til inkasso hvis kunden ikke betaler inden da, dog bevar tonen i et godt lege så kunden føler du hjælper dem, eventuelt med en ordning af 2/3 ganges afdrag, eller en måneds længere kredit.

Med Venlig Hilsen
Kasper Snedker Jørgensen

POS-CONSULT I/S - KORTPRODUKTION, BETALINGS- OG KANTINESYSTEMER - WWW.POS-CONSULT.DK

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:33

Hej igen

jeg fortæller folk i tlf at der skal betales ved udførelse af arbejdet.. Der kan også sættes ind på konto foru, men det er der ikke nogen der har ville, så tager kontant.

Med algebehandlinger ved nye kunder har jeg også kun satset privat indtil videre og er det nogen jeg har som faste kunder i anden service ligger jeg dog regning

Jeg har bare brændt fingrene sindsyg mange gange og skal jeg kører ud for at banke på og rykke har jeg brugt endnu mere tid og brændstof på kunden..

Så kontant ved nye kunder eller inden opgave :)

Fra Middelfart
Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 09:38
Gennemsnit 1.0 stjerner givet af 1 person

Lav en kreditnita. Finito

Fra Middelfart
Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 09:56

Jeg har lige bestilt en trådløs dankort/ visa terminal. Det glæder jeg mig til når kunden siger at de desværre ikke har kontanter, kun visa :0)

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)