Jeg er nu begyndt at sige til alle kunder det er kontant betaling når jeg kommer, ellers kører jeg igen.. vil de ikke betale kontakt, vil de aldrig betale
Hmm, i virksomheden vil vi ikke betale kontant, vi har simpelthen ikke kontanter og ønsker ikke den ekstra administrative omkostning der er forbundet med det.
Privat har jeg meget sjældent kontanter på mig :-)
Summasummarum, hvis du først fortæller mig det når du ankommer, så falder jeg i din kategori med ikke at ville betale - det mener jeg er en lidt forhastet konklusion ;-)
I virksomheden kunne vi jo betale forud og privat kunne jeg hæve pengene inden du kom - men som sagt, det nytter ikke hvis du først siger det når du kommer, så får du lov til at køre igen.
Kørte for nylig en inkassosag pga. en faktura på ca. 1000 kr. Jeg fik alle mine penge - og kunden betalte advokaten for ulejligheden... Det kostede mig kuvert og porto til en rykker samt et par minutters arbejde med hhv. at skrive rykkeren samt to mails til advokaten.
Enig - men der er også mulighed for den hurtige (og billigere) version: Lav en kreditnota og glem alt om det.
Og det bliver så løsningen.
Hvilket desværre ikke er tilladt.
Skat har regler for hvornår et tilgodehavende må afskrives. Der er særlige regler for småbeløb (<3000kr), men pengene skal være forsøgt inddrevet før man må afskrive beløbet. At rykke via telefon er ikke tilstrækkeligt. Du skal som minimum sende 2 rykkere og et inkassovarsel, og give skylderen tid til at betale, inden du må afskrive beløbet.
Jeg kunne forestille mig at skats problem med at man bare laver en kredit nota kunne være, at der nu findes en faktura ude i det ene selskab, som fradrager momsen og en kreditnota i det andet der ikke tager den til indtægt længere, og ham der ikke betale, gir pokker i momsen fra kreditnotaen men tager fradrag anyhow?
Bare gæt
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Enig - men der er også mulighed for den hurtige (og billigere) version: Lav en kreditnota og glem alt om det.
Og det bliver så løsningen.
Hvilket desværre ikke er tilladt.
Skat har regler for hvornår et tilgodehavende må afskrives. Der er særlige regler for småbeløb (<3000kr), men pengene skal være forsøgt inddrevet før man må afskrive beløbet. At rykke via telefon er ikke tilstrækkeligt. Du skal som minimum sende 2 rykkere og et inkassovarsel, og give skylderen tid til at betale, inden du må afskrive beløbet.
@trådstarter - Hvis du vil have fradrag, så må du kontakte en advokat eller inkassofirma, som kan fremsende et påkrav til skyldneren. Herefter kan du modregne dit tab og ikke tidligere.
@trådstarter - Hvis du vil have fradrag, så må du kontakte en advokat eller inkassofirma, som kan fremsende et påkrav til skyldneren. Herefter kan du modregne dit tab og ikke tidligere.
Tonny
Der er ikke så mange revisorer pt herinde - (her er blevet lidt tomt for revisorer) - som "gider" være aktive herinde - så at du er det og giver din opfattelse og gør os klogere er kun at sige TAK til - godt gået
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Husk altid det er en vigtig ting at din kunde fortsat føler sig velkommen i din virksomhed selvom de skylder dig penge, som skrevet kan de jo være økonomiske klemt i en midlertidig periode, og det måske dig der senere hen har brug for dem som kunde når du måske er økonomisk klemt eller syntes det ville være rart med de ekstra penge fra denne kunde.
Syntes dog fortsat du skal følge gældende lovgivning og fortsætte sagen til inkasso hvis kunden ikke betaler inden da, dog bevar tonen i et godt lege så kunden føler du hjælper dem, eventuelt med en ordning af 2/3 ganges afdrag, eller en måneds længere kredit.
Med Venlig Hilsen Kasper Snedker Jørgensen
POS-CONSULT I/S - KORTPRODUKTION, BETALINGS- OG KANTINESYSTEMER - WWW.POS-CONSULT.DK
jeg fortæller folk i tlf at der skal betales ved udførelse af arbejdet.. Der kan også sættes ind på konto foru, men det er der ikke nogen der har ville, så tager kontant.
Med algebehandlinger ved nye kunder har jeg også kun satset privat indtil videre og er det nogen jeg har som faste kunder i anden service ligger jeg dog regning
Jeg har bare brændt fingrene sindsyg mange gange og skal jeg kører ud for at banke på og rykke har jeg brugt endnu mere tid og brændstof på kunden..