Har et stykke tid været i gang med at starte mit eget grafiske design firma "vilogo" og er nu kommet til selve logoet på mit firma. Har brug for andres øjne end mine egne så jeg tænkte at den kunne i klare.
Vil som de andre sige, at der måske er lidt vej endnu før at logoet bliver sådan virkelig godt. Når det er sagt, så synes jeg er at det super fedt at du allerede som 12 årig - læst ud fra din profil - begynder at gå med tankerne om, at starte egen virksomhed, det er virkelig super godt gået! Det eneste jeg kan sige er; klø på og gi' den en skalle, du er ung og med den gåpåmod du har dig, er jeg helt sikker på, at du nok skal få succes med det du kaster dig ud i en dag.
Jeg tager hatten af for dit arbejde i sådan en ung alder. Du er 12 år og har allerede en interesse i grafisk design. Logoet er ikke top professionelt., men jeg vil da bestemt mene, at der er potentiale. Bliv ved med at arbejde hårdt på at lave logoer o.l., så skal du nok nå langt. Vil du gøre det mere prof. bør du nok tænke over valget af skrifttype, som har en afgørende betydning.
Som de andre nævner... Det er lidt for tegneserie agtigt, men brug det til din fordel og prøv at henvend dig til folk der kan lide den type af design.
Du kan evt. prøve at henvende dig til folk på din egen alder og lav nogle logoer af en eller anden art til deres facebook profiler eller chat profiler rundt på nettet, så kommer du til at florere lidt rundt på nettet.
Nu er jeg ikke selv noget grafisk geni, men du skal tænke på at et logo skal kunne anvendes til mange forskellige formål, og på forskellige baggrunde, samt i sort/hvid.
Så et logo skal ikke bare se godt ud, men også fungere på både mørke og lyse baggrunde, samt til tryk på tshirts og arbejdstøj, samt kunne anvendes i sort/hvid. Det skal også gerne appellere til målgruppen, og fortælle en "historie".
Men det er en god begyndelse, og øvelse gør som sagt mester.