Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indkøb før virksomhedsstart?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Mar 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis man har registreret sin virksomhed med start om to måneder f.eks. og man ved at man ikke kan udsende sin første faktura før om de to måneder - hvad gør man så hvis man f.eks vil købe kontorudstyr inden?

Køber man det så som privat og sælger det videre til sin virksomhed eller hvordan?

Jeg kan i øvrigt forstå på andre indlæg at hvis dette er metoden så sælger man vare til virksomheden med moms, men virksomheden kan ikke trække momsen fra. Korrekt eller...?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:48
Hej!

Mindre afvigelser(tidsmæssigt) med hensyn til indkøb til virksomheden før start accepteres af SKAT.

/Peter

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 15:23
Dato: 03-08-2007 11:40:58 Forfatter:Køber man det så som privat og sælger det videre til sin virksomhed eller hvordan?
Du køber det til virksomheden da du godt må købe ind før du begynder at sende fakturaere.
Jeg kan i øvrigt forstå på andre indlæg at hvis dette er metoden så sælger man vare til virksomheden med moms, men virksomheden kan ikke trække momsen fra. Korrekt eller...?

Nej det er ikke korrekt. Du køber det til firmaet og trække momsen fra. Hvis du fx køber det med dit private dankort indskyder du bare aktiver i virksomheden som privat indskud og der må du også trække momsen fra.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:57
Hej!

For at undgå enhver tvivl skal regningen helst være udstedt til firmaet.

/Peter

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 21:07

Peter - Revisor:

Hej!
Mindre afvigelser(tidsmæssigt) med hensyn til indkøb til virksomheden før start accepteres af SKAT. 
/Peter

Roder lige op i et gammelt indlæg... hvor lang tid er en mindre afvigelse ?... uger eller måneder ? 

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 21:48

Jeg tror det er en vurderingssag.

Legal frist - altså hvad er realistisk? Det er jo nok ikke realistisk at købe en bil et år inden virksomhedsstart, da der jo er kæmpe tab på biler. Men hvis man køber nogle reoler til virksomheden nogle måneder inden, tror jeg bestemt det er ok.

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 22:20

Vi arbejder bl.a. med et projekt, hvor de første momsede regninger kom i december sidste år, og det går nok et par måneder mere før de første indtægter kommer.

Vi får så løbende momsen refunderet af SKAT, men det kræver da lidt forklaring nu og da.

Det der er vigtigt er at der er etableret en virksomhed med CVR.nr. og momsregistrering

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:43

Hej!

Jeg har et praktisk eksempel, hvor SKAT tillod, at vor kunde gik 3 måneder tilbage.

/Peter

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 08:28

okay.. jeg har bare købt en hjemmeside og nogle visitkort inden jeg egentlig moms registrerede mig... ikke det store beløb jeg kan trække fra, men lidt har også ret... omkostningerne skal jo holdes nede :-) !

Tak for afklaringen, selvom den stadig er lidt sløret :-) ! ...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)