Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

momsregistrering eller ej

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

T-dawg:
eg spurgte også ind til det med de 50000 på 12 sammenhængene måneder. Også der må hun have misinformeret mig. Der sagde hun, at hvis jeg tjente 40000 på 6 måneder, så momsregistrerede jeg mig der, og så var det fra den dag de 50000 talte. Altså jeg kunne tjene 50000 6 måneder efter der, altså 90000 over 12 måneder, og det ville være ok.
Det lyder på jer som om det Heller ikke passer?

enten har i talt helt forbi hinanden, eller hun har haft en rigtigt dårlig dag desværre.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Stokholm Jewelry:
Jeg mener at du skal blive CVR-registreret, også selvom du tjener under 50.000 Kr - Det giver køberen mere tryghed, og det virker mere seriøst og troværdigt at have et CVR-nummer på sin shop, eller hjemmeside. En af de bedste fordele er selvfølgelig også, at man kan trække momsen fra. 

Kineserne aner ikke hvad et CVR-nr. er. Nogle aner ikke engang at de selv har noget tilsvarende, selvom de eksporterer i stor stil.

Det kunne være spændende at få en opfølgning på Jims svar fra SKAT. Har du mod på at ringe og få verificeret svaret?

Jeg har spurgt (min) skat men hun ved intet om moms. Wink

Stig

Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

accountman:

Kineserne aner ikke hvad et CVR-nr. er. Nogle aner ikke engang at de selv har noget tilsvarende, selvom de eksporterer i stor stil.

Jeg er godt klar over at kineserne ikke hvad et CVR-nummer er, men det er nu ikke det, jeg mener. Jeg mener at kan trække momsen fra, på de ting man køber fra Danmark. 

Eller hvad er det du hentyder til? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg mener er, at den kinesiske leverandør er total ligeglad med om du har et CVR-nr. Når de føler sig sikre på, at de får deres penge, så sender de varerne.

Så kan den danske importør efterfølgende selv kæmpe med de lokale myndigheder, hvis der skal afholdes told moms eller andet i Danmark eller EU.

Stig

Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

accountman:

Det jeg mener er, at den kinesiske leverandør er total ligeglad med om du har et CVR-nr. Når de føler sig sikre på, at de får deres penge, så sender de varerne.

Så kan den danske importør efterfølgende selv kæmpe med de lokale myndigheder, hvis der skal afholdes told moms eller andet i Danmark eller EU.

Kunderne føler sig mere sikre, når de køber fra en side med et CVR-nummer.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

AHatProduction:

accountman:

Det jeg mener er, at den kinesiske leverandør er total ligeglad med om du har et CVR-nr. Når de føler sig sikre på, at de får deres penge, så sender de varerne.

Så kan den danske importør efterfølgende selv kæmpe med de lokale myndigheder, hvis der skal afholdes told moms eller andet i Danmark eller EU.

Det jeg mener er at, kunderne føler sig mere sikre, når de køber fra en side med et CVR-nummer.  

Man må under ingen omstændigheder importere uden CVR nummer og importør registrering, så den giver sig selv. Jeg mener absolut også at importørregistrering betyder man skal momsregistreres, der følger jo importmoms angivelser med

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Man må under ingen omstændigheder importere uden CVR nummer og importør registrering, så den giver sig selv. Jeg mener absolut også at importørregistrering betyder man skal momsregistreres, der følger jo importmoms angivelser med

Hej John

problemet er vel at vi er ude i et grænsetilfælde.

Hvis du ikke har et CVR-nr. så er du betragtet som forbruger/privat person eller hvad vi skal kalde dette. 

Som forbruger/privat person kan du jo godt 'importere' fra Kina. Du er selvfølgelig forpligtiget til at betale moms og afgifter her i Danmark/EU.

Det som jeg syntes er interessant i denne debat er det svar som er kommet fra SKAT omkring hvornår man er pligtig til at betale moms. Det er i mine ører en vild fortolkning, men som det er refereret, så må der jo være en eller anden pointe. 

Stig

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

accountman:

problemet er vel at vi er ude i et grænsetilfælde.

Hvis du ikke har et CVR-nr. så er du betragtet som forbruger/privat person eller hvad vi skal kalde dette. 

Som forbruger/privat person kan du jo godt 'importere' fra Kina

Jamen trådstarter skriver jo med videresalg for øje - og det må man ikke - ikke en gang for 20 øre - så jeg ser intet grænsefald - men noget vrøvl fra skat - Importørregistrering er 100% must ved import uden for eu for videresalg  og med momsregistrering ellers kan man jo ikke angive importmoms osv

Importerer en privat - og sælger videre (andet end en enkelt gang i DBA fordi har blev træt af uret) så er der bod og balade

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Så fik jeg ringet derind igen, og snakket med en anden flink dame fra Skat. Hun sagde - som jer - at selvfølgelig skal jeg momsregistreres. Så der fik jeg svaret på min spørgsmål :-)

Tak til jer alle der har deltaget.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

T-dawg:

Så fik jeg ringet derind igen, og snakket med en anden flink dame fra Skat. Hun sagde - som jer - at selvfølgelig skal jeg momsregistreres. Så der fik jeg svaret på min spørgsmål :-)

Tak til jer alle der har deltaget.

Sådan - held og lykke med projektet så - sæt dig rigtigt godt i alt omkring told, import, fragt og moms - den indsats med at forstå tingene vil være guld værd for din indtjening. Jeg slår gerne endnu et slag for, at det offentlige i et eller andet regi, kunne ha gratis kurser - helt som jobcentre og kommuner har på andre område - om told, skat, moms osv. til folk der vil kaste sig ud i at være selvstændige.

Skal du sælge pølser på strøget skal du ha kurser i hygiejne osv - men man kan bare starte CVR, også i komplicerede former, helt uden nogen form for grundviden. Et kursus, bare 3 aftener, med lidt materiale som en slags krav/kørekort for CVR, ville redde mange. og støtte iværksætteri, uden nogen kunne kalde det konkurrenceforvridende.

Skat har iværksætterkurser i mange kommuner, og det kan hjælpe en del trods alt

God vind

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)