Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Meebox eller Unoeuro?

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 8. Feb 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 01:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Peter Hauvre:
Jeg foretrækker enten Unoeuro eller Meebox. Synes dog meebox load time, har været ekstrem dårlige de sidste par måneder, men kan se på en af de øvrige Amino-tråde, at der er knas med maskineriet

Vores mening om Meebox som valg af udbyder til Webshop:

Meebox har gjort det godt, endda rigtig godt med salg af deres løsninger til både erhverv og privatkunder.

Som erhvervskunde(Pay and go away?!)

Du bliver lovet meget hurtige svartider på din installation, omkring de 2-4 sekunder via deres kundeservice, om det så er hurtigt i dagens Danmark kan jo så diskuteres når du har fra 1-3 sekunder til at fange en kundes interesse for din webshop..

Vi blev kunde hos Meebox for godt og vel 4 måneder siden. I starten var vi glade for, de okay svartider de tilbød os, de lå på sådan cirka 3-5 sekunder. Men, når det så er sagt og tiden er gået, så er det gået grelt ned af bakke (nogen vil sige, op af bakke), der menes: Det er blevet meget, meget dårligt! for Meebox og deres 2-4 sekunder i load tid. Taget fra Meebox.dk: ” Lyn-hurtig svartid og høj oppetid”. Ja da! Høj oppetid, da den liiiige når at redde sig selv inden siden timer out… Lynhurtig svartid???? I meget grelle perioder har vi svartider på over 20 sekunder, de værste er målt på 30 til 35 sekunder(velkommen tilbage til 28bit modem?). Mig bekendt er 30 sekunder bestemt IKKE lynhurtigt! Dette har stået på i 3 ugers tid for et professionelt webhotel. Fra 3 til 35 sekunder, der er alligevel noget af et spring. Vores sider kræver ikke det vilde og vi har mange års erfaring (sammenlagt 30 år) indenfor webløsninger, webanalyser m.m.

Vi har i alt 3 webshops hos Meebox, de 2 er kørende og den sidste under opbygning. De 2 der er kørende havde i starten nogle ’okay’ load tider, med ’okay’ menes der, en load tid på over 3 sekunder. Det er faktisk ikke godt og slet ikke med den hastighed der ligger i dag, men det er en anden snak. Vores shops har dog en del billedmateriale i form af produktbilleder, som fylder mindre end, ja, næsten ingenting. Begge webshops er IKKE tunge billedsider og burde kunne loades på under 3 sekunder med en 8 Mbit standard download og 1 Mbit standard upload forbindelse.

Meebox og deres råb om gode load tider, holder desværre LANGT FRA hvad de lover. Begge sider, som skrevet tidligere lå på et ’okay’ niveau til at starte med. Nu ligger de selv samme sider på loader tider fra 3 - 35 sekunder. Det er, om noget, RET langt fra, hvad de skriver og RET langt væk fra noget der kan betegnes som et seriøst valg af udbyder!

Jeg læser så, ved et tilfælde på Amino.dk, at Meebox er ved at skifte til bedre Hardware og bla bla. Fair nok? Nej! Det er bestemt IKKE fair nok! Jeg som erhvervskunde har skudt mange penge i både hosting, udbyder, SSL osv. i Meebox, men er på INTET tidspunkt blevet informeret om at de er ved at skifte noget som helst! PINLIGT? Joo, bare en smule for nogen der prøver at tage dem seriøst?

Ja, deres support er fantastisk og det skal de have! Men når det så er sagt, så er der heller ikke så meget mere at komme efter. Ingen informationsmails, breve eller andet til os der prøver at drive forretninger via deres hostingløsninger m.m. Ingen forwarning på at de er ved at skifte diverse ting og sager ud, nej da, det skal man selv finde ud af, via Amino.dk ved et tilfælde, flot af Meebox! Nej, egentlig ikke…

Ville jeg så anbefale Meebox til nogen eller noget? Ja, er det korte svar. Det vil jeg faktisk, hvis du køre en blog eller andet, som ikke kræver det vilde. Men et meget bestemt NEJ, hvis du prøver at lave en rentabel webshop hvor kunderne ikke flygter fra, grundet ekstremt dårlige load tider som er så langt ude at selv et 56k Modem stadig ville kunne være mere ’in’ end Meebox og deres fake load tider.

Meebox er godt, når du starter med dem, i de første par måneder. Derefter, ja, læs det hele igen, der har du svaret… INGEN info om udskiftning af noget som helst, INGEN kommunikation, INGEN forwarnings, INGENTING. Meebox er, set med vores øjne en pengemaskine der prøver at få så mange kunder som overhovedet muligt og derefter skide på dem der har betalt ved kasse Uno. Kort og godt, tak for god support, men tak for lorte load tider! Kunne vi vælge om, så havde vi gjort det, men det har vi ikke råd til. Vi bliver desværre nødt til at være anonyme i dette tilfælde, beklager.

Nogen kompentation for flygtende kunder grundet ekstreme load tider? Næh, men hey!!! De arbejder jo på det....Ja og hvad kan vi bruge det til? Intet!

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 11
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Altid godt med endnu et input. Jeg kan forstå du bestemt ikke er tilfreds med Meebox lige pt. 

Jeg har dog valgt Webhosting.dk nu. Det fungere smadrer godt og super hurtig load time, det er hel vildt.

Mvh.

Peter

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)