Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab for webshop - hvordan?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Horshauge:
Hvis jeg skulle give dig et råd, ville det være at starte med at deltage i et af Skats kurser for nye virksomheder. Det tager kun en time eller to, og der kan du bl.a. få at vide hvilke krav Skat stiller til dig. De holdes på alle skattecentre, og på Skats hjemmeside kan du finde mulighederne i din region.

Hej Lars

Jeg kan ikke umiddelbart finde noget med nogle kurser på SKATs hjemmeside. Er det noget du kan sende et direkte link til?

Mvh

Martin

Fra Aabenraa
Tilmeldt 27. May 11
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette er ikke længere en aktiv profil. Ønsker du kontakt med Confero, så tjek www.confero.dk

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej martin,

Hvis du har nogle konkrete spørgsmål eller tvivlspunkter ifbm. Bogføring og regnskab for en mindre webshop eller bare generelt, så er du meget velkommen til at kontakte mig her på amino, så skal jeg gladeligt hjælpe dig på vej - uden beregning naturligvis :)

Jeg driver selv en webshop og er igang med at uddanne mig som revisor, så jeg kan nok hjælpe dig godt på vej :)

Rigtig god dag :)

Mvh.
Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Thomsen:
Hej martin,

Hvis du har nogle konkrete spørgsmål eller tvivlspunkter ifbm. Bogføring og regnskab for en mindre webshop eller bare generelt, så er du meget velkommen til at kontakte mig her på amino, så skal jeg gladeligt hjælpe dig på vej - uden beregning naturligvis :)

Jeg driver selv en webshop og er igang med at uddanne mig som revisor, så jeg kan nok hjælpe dig godt på vej :)

Rigtig god dag :)

Mvh.
Lars Thomsen

Hej Lars

Jeg tror vidst lige jeg gemmer/husker dit navn/profilnavn, da det meget nemt kunne blive aktuelt i fremtiden :-)

Mange tak for tilbuddet!

Mvh

Martin

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes Lars Horshauge's råd er rigtig gode. Man får meget ud af sådan et iværksættermøde med skat. Herudover har Regnskabsskolen nogle rigtig gode kurser, hvis du vil være en haj til dit eget regnskab, udover at du også kan komme ind og sidde og bogføre hos dem. En mulighed er også et klippekort hos bogholderhotline.dk, som en anden nævner. 

Jeg er sikker på, at du også kan få rigtig gode råd fra de andre tilbud herinde, fra dem der allerede har en webshop - de kan garanteret give gode fif til mangt og meget, og ting du skal holde dig fra eller "must have".

Alfa og omega er, at du får allieret dig med en fagkyndig - enten i form af en holde-i-hånd-funktion, en "hotline", eller "blot" en der tjekker din bogføring igennem hver gang, inden du bogfører endeligt. Det vil spare dig mange bekymringer og formentlig også en masse korrektioner. 

Held og lykke med webshoppen :)

Mh Susanne

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tim
Kan anbefale BillysBilling.dk
Det er nemt og ligetil ,-)

Held og lykke

Ronni 

Tilmeldt 14. Feb 12
Indlæg ialt: 490
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må erklære mig enig med de andre BillysBilling fans.. Super nemt at komme i gang med og så kan det integreres med de fleste shop systemer.

Brug for hjælp til WordPress? eller mangler du en professionel hjemmeside?  -  https://prestawise.dk

Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen - og WOW. Det er godt nok effektivt det her forum. Det kommer jeg til at benytte mig meget af, ny har jeg fået alt på plads i forbindelse med at starte min egen lille webshop, har dog stadigvæk et par spørgsmål, men det kommer i et emne for sig selv ;-)

1000-tak for alle svarende indtil videre.

Billysbilling ser rigtig smart ud! Hvis man har det, er det så nødvendigt at vide andet om hvordan regnskab hænger sammen? Det ligner man bare indtaster det hele derind i, og så laves regnskabet sådan? HVIS det hænger sådan sammen, så det vel egentlig kun det program man skal lære, og så kører regnskabet bare, eller tager jeg fejl?

Og Lars Thomsen, går ud fra dit tilbud om at skrive til dig, også gælder mig? ;-)

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha T-dawg - hvis det bare lige var at lære et bogføringsprogram at kende, så var der ikke brug for bogholdere og revisorer ;)

Der er MANGE ting man skal vide noget om. F.eks. hvad er med moms og hvad er ikke, hvad kan man trække helt fra og hvad kan man ikke. Hvornår må man tage hele købet som en udgift, og hvornår skal man afskrive osv osv osv 

Et lille bitte simpelt eksempel er Transportudgifter til f.eks. tog og bus og taxi. Det er der ikke moms på. Men til gengæld er der moms på storebæltforbindelsen, som du må trække fra. Køber du mad til din kunde og spise på kontoret, må du ikke trække moms, men går i ud og spiser, må du tage 1/4 af momsen. Kaffe til kunden må du trække moms på, men ikke til personalet. Jeg kunne blive ved i meget lang tid :)

Ivækst har lavet en lille oversigt over hvad der er moms på og hvad der ikke er. Men udover momsen, er der mange mange andre regler at tage højde for :)

http://ivaekst.dk/vaekst/1/0/5/2/oversigtsskema-over-momsfradrag

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)